Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Interview s anjelom chudobných

05. 07. 2002
3
0
1121
Autor
Nilia

 

Objavil sa nebadane

milý, malý, biely, čistý.

No vsádzal na opatrnosť.

Ani mnou si nebol istý.

 

Uznávam, nie je to žiaden

Brad Pitt s krvou na perách.

Tento má aspoň rád slnko

-         lúč ho nepremení v prach.

 

Premeral si ma jak dieťa

belasými očami.

Vravím: „Fajn, tak môžeme začať.“

Obzriem sa, či sme sami.

 

„Obľúbená farba?“ „Biela.“

„Hudba?“ „Iba nebeská.“

„Živel?“ „Mesiac, boh a mlieko.“

Tá úprimnosť anjelská!“

 

„Najkrajší dar?“ „Modré z neba.

Dostal som ho od Gabča.“

„A akú máte funkciu?“

hrám sa na vyzvedača.

 

„Počúvajte, nie som ani

archanjel, či cherubín,

ani anjel Sedmokráska

typu ľúbim – neľúbim,“

 

vravel. No, čo prišlo potom,

to mi vyrazilo dych.

Oči sa mi rozšírili.

„Som len anjel chudobných.“

 

Snažím sa čo – to zachrániť,

slová spriadam na nite.

„Ak máte vysoké ciele,

tak... prečo to robíte?“

 

Zamyslel sa. „Ale predsa,“

vraví naveľa,

„aj žobráci potrebujú

svojho anjela.“

 

 


RadeX
23. 08. 2002
Dát tip
A mně se to líbí. :-) Posílám tip. ;-)

Bix
22. 07. 2002
Dát tip
Gabčo je skvelý :o) Má to náboj a vtip, vrátim sa.

Mythus
12. 07. 2002
Dát tip
Ale na to sme tu, my ľudia a iné indivíduá. Nie? :-)

Mythus
11. 07. 2002
Dát tip
A ešte prepáč za tie chyby a CHYBYSKÁ!. Od toľkého vzrušenia sa mi drhali prsty. :) (už som tu asi po piate...:)

Nilia
11. 07. 2002
Dát tip
Ach, Denis! Ty ma vieš vždy tak potešiť! Díki.

Mythus
09. 07. 2002
Dát tip
rýmy!!! to sa mi teda podarilo...pardon...:)

Nilia
08. 07. 2002
Dát tip
Ďakujem ti za kritiku. Gabčo je anjel Gabriel. Aj mne sa najviac páči prvá a posledná. Tie vždy vymýšľam ako prvé. PS: Čo máš proti nebeská/anjelská?

Naso
08. 07. 2002
Dát tip
Nilia: nemám nič osobné proti nebeská/anjelská, ibaže je to gramatický rým (podst. meno s podst. menom), čo sa už dnes nenosí a okrem toho sú to slová z tej istej významovej oblasti (nebo, anjeli), čím sa báseň slovne/výrazovo neobohacuje.

Mythus
08. 07. 2002
Dát tip
Soňa!!! Ja sa asi scvoknem! Nie je to dielo úžasné formou, ale ten obsah...to je niečo. Jaro, hovor si čo cheš, ale toľká bnevinnosť a detská predstavivosť...kebyže mám možnosť ovýberovať, urobím okamžite... toto mi tak chýba na tomto svete. asi sa budem musieˇ%t naučiť hľadať lepšie, mať nielen mať oči dokorán, ale aj nimi niečo vidieť. ach, soňuška. avi - a soni: osobne si myslím, že gramatické rými nie sú dobré, ak ti strašne zavadia do ucha, keď si to čítaš. ja som to prečítal bez akýchkoľvek zádrhľov. mne sa to páči so vŠetkými kopytami.... :)

Naso
07. 07. 2002
Dát tip
NNnnnnnoo,.... príbeh celkom zaujímavý, postavený na dialógu (akoby Dobra so Zlom), trochu toho sociálneho náboja (hlavne vo finále) - ale, občas pokrivkávajúpce rýmy (očami/či sme sami, jak dieťa/môžeme začať, od Gabča/vyzvedača - a vôbec, kto je Gabčo???) potom aj gramatické rýmy (nebeská/anjelská). - zaujalo, ale cítim istú nezosúladenosť formy a textu. Pozriem aj ďalšie tvoje veci. Aby som bol viac in, viac v obraze... Najpôsobivejšia prvá a posledná strofa (alfa a omega, xixi...)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru