Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zamlouvání bolesti světa

25. 07. 2002
2
0
1774
Autor
Nosferatu

Ranní déšť mi z očí smyl tuš

přes kterou jsem neviděl

namaloval mi ji tam sám bůh

pravda,dokud ještě žil

 

Spatřil jsem svět,

svět,jež jsem vidět nechtěl.

Všechny ty růže a jejich rudý květ

Prosil jsem boha, aby tuš mi opět natřel.

Však on byl již dávno mrtev.

 

I zaplakal jsem, abych žil,

slzy rudé jako krev

mdlý zpátky jsem se vrátil

k hrobu svojí věčnosti


Notreal
18. 08. 2002
Dát tip
:o))) raději si nebudu špinit ruce :o) ale báseň se mi moc líbí *

Backdoorman
27. 07. 2002
Dát tip
No, napsal jsi to trochu zavádějícím způsobem, neboť Kristus byl synem Josefa a byl pouze považován za vtělení boží! Nikoliv za božího syna!!!!

Nosferatu
27. 07. 2002
Dát tip
Jo josef Hm:to byl pěstoun jak by to moch bejt Josef když Marie byla panna?

Nosferatu
27. 07. 2002
Dát tip
Jo josef Hm:to byl pěstoun jak by to moch bejt Josef když Marie byla panna?

Nosferatu
26. 07. 2002
Dát tip
Jo pokoru cítit by jsme měli, ale proč to musí být vždy bůh.Proč pořád jen ta křestańská troska která nechala zabít vlastního syna.A ty keci že je vševědoucí a všemohoucí si taky nechte.Kdyby to tak bylo tak je bůh pěkná svině, protože jinak by nevyhnal adama z ráje a my by jsme byly v pohodě.A Nietzsche?Nemusím bejt on abyhc pochopil že je tuhej.stačí se kolem sebe podívat.Toť zatím vše...

Backdoorman
26. 07. 2002
Dát tip
Ale o křesťanskm Bohu nikdo nemluvil. Já třeba mohu uznávat boha Dionýsa. Ne jako osobu, ale pouze jako možnost a směr. Samozřejmě se k němu nebudu nijak modlit, ani pořádat u nás na zahradě divoké bakchanálie, ale když se někdy trošku víc ožeru, tak si mohu v naprostém klidu říct, že jsem to tak vůbec nechtěl a že to byla pouze vůle Dionýsova. Tady to trochu sice zavání alibismem, který je pro křesťany tak typickým. Myslím, že nemáš pravdu, neboť Kristus na své dlouhé pouti nikde zběsile nesouložil, z čehož vyplývá, že svého syna zabít nemohl, když žádné děti neměl. Učit se, učit se a ještě se učit....

Nosferatu
26. 07. 2002
Dát tip
ALe já nemluvil o kristu ale o bohu.Kristus je jeho syn.Chápem??

Ludvoděj
25. 07. 2002
Dát tip
je am na mě moc rudé:))......moc rudé špatný:)...ale jinak dobrý:))

Backdoorman
25. 07. 2002
Dát tip
Myslím, že se potřebuješ více vypsat a nějak myšlenkově zformovat....Nepiš tam, že bůh je mrtev( Pryč s Nietzschem a celým subjektivním idealismem- to je hrozná prasárna!!! ) Lidé potřebují žít s vědomím, že je řekněme nějaká entita, která je převyšuje, aby alespoň někdy dokázali zklopit hlavu a pocítit velmi těžce definovatelnou pokoru, prostřednictvím které by si mohli uvědomit kým doopravdy jsou - Lidmi se všemi lidskými slabostmi.

Witch
25. 07. 2002
Dát tip
no já myslim, že pokud máš pocit, že Bůh je mrtev - což klidně mít můžeš - tak proč bys to tam nemoh napsat... ale jinak s první větou Backdoormana souhlasim, i když ta myšlenka se mi líbí moc... *

Sabinka
25. 07. 2002
Dát tip
*

Armand
25. 07. 2002
Dát tip
jak mám rozumět tomuhle Rodný příteli? "Všechny ty růže a jejich rudý květ" V Elysiu může projít leccos, ne už tak mimo něj. :-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru