Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Loutkář (spíše o jednom městě)

08. 08. 2002
5
0
2180
Autor
Gorgona

Ale...ale...ale...tak jo. Dám Vám to sem, i když....Ale budu ještě brousit:))Tak jen do mě! A houšť:))

Loutkář

 

Loutkáři pověz - už jsi navštívil město Tobě zaslíbené?

Kde mlýnské kolo klape ti do časodromu

A morový sloup vprostřed náměstí

Ukáže cestu k Mydlářovu domu,

Který Ti Tvou slávu vyvěští.

Už jsi navštívil to královské město věnné?

 

Loutkáři pověz - co vrtá Ti hlavou?

Snad drát loutek - čí hlavu ještě protnout skrz?

Zkus projít městem, za noci najít Myší díru

A za strašlivého křiku netopýrů

Neutrhni jen stéblo fantazie! Vyrvi celý trs.

 

V meandrech mělkého náhonu

Sbírej kousky topolů

Přeřízlé motorovou pilou

(Cyprián též po nocích hledal)

A pak pohlédni v noční oblohu

A věže osvícených kostelů

Připomenou Nanebevzetí panny Marie.

 

Pověz Loutkáři už došel jsi Kopanicí na vrchol?

Do středu města? Snad jsi nepohrd!!

Tam přísně na Tě hledí

Viktorin Kornel ze Všehrd

Tak otevři hledí

Rytířům s provazy na rukách a drátem, co nahradí chochol.

 

Ukaž jim cestu do řeky ... všem loutkám svým

Jsi přece Krysař nové doby

Nakonec já Ti vysvětlím

Úctu k národům - kde nesmíš kopat hroby

Posvátná půda Židů zůstane nedotčena

Radši ukážu místo mělkého brodu, hlubokých vod i splavů.

 

Loutkáři pověz,proč zavděčit se davu?

Tomu městu Tobě zaslíbenému přece kroky neschází!

 


Rowenna
09. 09. 2002
Dát tip
Mi se to moc líbí - tip.

Gorgona
21. 08. 2002
Dát tip
nin - dík:)) Týjo - v životě jsem si nemyslela, že na Chrudim napíšu básničku - a taky jsem si nikdy nemyslela, že ji začnu mít ráda:)) To je asi tím, že už tam nežiju, jen někdy jezdím na víkendy:))

nin
21. 08. 2002
Dát tip
haha, koukám, že máš k Chrudimi podobnej vztah, jako já k rodičům :-)))

nin
20. 08. 2002
Dát tip
Chrudim je skvělá!!!!! Byli jsme tam poprvý teď na jaře, páč Monty mi půjčila nedalekou chalupu (mňo, šli jsme tam v mrazu od sedmi do půlnoci mezi polema :-)... Ten příjezdovej večer, kdy jsme šli od autobusáku přes řeku (skrz hradby) (tady by se tak krásně hulilo) a potom přes celý město až k ohavnýmu obchoďáku na konci, to byla paráda, cestou nazpátek nás zase navigoval nějakej místní chlapík, co nám ukazoval náměstí a všechny ty parádní domy... Říkala jsem si, že se tam ještě musím vrátit... Napsalas to přesně, ta atmosféra TAM JE!

Gorgona
12. 08. 2002
Dát tip
hermit - myslíš ty dva poslední verše? No, tak nějak tím mělo být řečeno, že to město by bylo krásný, i kdyby tam nebyli lidi. Ve spojením - "Krysař nové doby" - se mi to tam nějak hodilo:)) che che - jukni na prolog - je tam cosi o broušení - uvědomuju si, že je to potřeba doladit. Ale díky - fakt:)

hermit
09. 08. 2002
Dát tip
vzala sis sákryš těžký téma... ono se mi to líbí, až na ten závěr s provoláním - nějak mu nerozumím, ale působí na mě moc proklamativně, něco strašně moc chceš říct až na samým konci... spíš bych to nechyl volně plynout, jako meandry toho náhonu....

Cyndi
08. 08. 2002
Dát tip
hodná holka :))) eště přindu... neboy

Adelan
08. 08. 2002
Dát tip
Mě se to líbí, má to zvláštní atmosféru, dýchají na mě zašlé časy...fakt pěkný *

Gorgona
08. 08. 2002
Dát tip
DĚKUJU - JE TO V PODSTATĚ O MÉM RODNÉM MĚSTĚ (CHRUDIM) - I JAK TO TAM VYPADÁ TEĎ:) BYLA JSEM SMŮTNÁ,ŽE NEMÁM ŽÁDNÉ REAKCE,PÁČ JSEM DO TOHO DALA KUS SVÉHO ŽIVOTA - PÁR MÍST, KTERÉ MÁM RÁDA - O TO VÍC - DÍKY:)) MIMOCHODEM - blbej Caps Lock:))

Adelan
08. 08. 2002
Dát tip
O tom městě jsem přemýšlela, ale nic mě nenapadlo, tak vida Chrudim...tam to neznám, tak ještě že jsem neplácla nějakou kravinu...:-) Je vidět, že to tam máš ráda ;-)

Seregil
08. 08. 2002
Dát tip
Je to pěkný. Ty rýmy by asi chtěly trošku doladit - to je co do formy. Jinak moc pěkný. Moc, moc. *)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru