Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tonoucí se stébel chytá 2

19. 03. 2000
0
0
1020
Autor
Eternal

Začal znovu přemýšlet v čem je problém. Začal přemýšlet co se s ním v poslední době dělo a děje. Snažil se přijít na to, kde udělal chybu. Procházel minutu za minutou ve svých vzpomínkách. Čím šel dál a dál, tak tím víc ubývalo bolesti. Vlastně ta bolest tam byla vždy, ale on si jí uvědomoval méně a méně. Ale v posledních čtrnácti dnech ji stále umocňoval. Kam až to může v budoucnosti jít? Vždyť už to nebude schopen vůbec vnímat. Za pár dnů budou ty hrozné pocity přetékat. Analyzoval to znovu a šel po stopách bolesti. Odkud pramenila, a kde udělal nějakou chybu. Nic stále nenacházel. Přesto že viděl strašně moc chyb, tak ale neviděl žádnou zásadní. Všechno bylo v normě. Nic nebylo nad limit. A přesto se to někde muselo stát. Přišel na místo ve svých vzpomínkách, kdy poprvé bolest vyplavala nad radost, ale to bylo jen chvilku, a přesto neviděl žádnou chybu, kterou by udělal. Ba naopak spíš tam žádné chyby nebyli, a nebo je možná ani nechtěl vidět. Najednou ho přepadl takový hrozný smutek, a i když myslel na svoje nejkrásnější vzpomínky, tak mu bylo hrozně. Co se to s ním děje? Nikdy nebyl tak pesimistický jako je teď. Proč už ho nic nebaví, proč myslí na to nejhorší? A přitom to nekončí, pořád se to stupňuje. Každým dnem, každou hodinou, minutou sekundou je mu stále hůř a hůř. A jednou to musí přetéci. Není přece bezedný. Někdy se musí přehltit. No ale co když to přijde zrovna zítra? Či snad za hodinu, nebo minutu, či v příští sekundě? Co na tom, už dávno se přestal účinně bránit. Stejnak ta jeho obrana byla k ničemu. Byl tam kde nikdy nechtěl být, a přesto to nikomu nepřál, aby si to prožil. Musel se postarat aby ta zloba, která ho nakazila, se už nešířila dál. Musel přijít na způsob jak to udělat. Musel. Ale přesto mu to bylo jedno. Ztratil chuť do života. Už neměl svou nevyčerpatelnou sílu. Jeho síla byla tatam. Všechno mu napomáhalo si říkat: Jsi v koncích. Promiň člověče, ale máš error. A tahle chyba je nenapravitelná. Je to takový parazit, který Tě dřív nebo později celého pohltí, ať budeš činit cokoliv.
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru