Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Metro

21. 08. 2002
1
0
445
Autor
Coitus

Metro ty tři proplétající se vény města

Město nebohé, které své vény má ucpané a lidský hmyz musí proudit po povrchu jako proud vysoké frekvence. Lidé v pohybu v matce měst tisíci-věžaté ani neslyší marné volání těch mrtvých, pro které byla tato hrobka moderního věku určena v případě jaderné války. Nikoliv mohutný proud protržené kaskády českého Orinoka ale pouze napršená voda, byť mohutná,  zhatila ty naděje, které lidé měli. Šlendrián a bída lidských duší zavinila totéž co pomohlo Černobylu, Kursku a jiným pomníkům lidské nebetyčnosti. Jeden nezavřel vrata, jiný zas štípnul pytlík cementu. Toť ponaučení pro nás, abychom mysleli více v sebe a nevěřili podané ruce státu, která vypadá že dává ale ve skutečnosti se po nás sápe. Tu zastřelený slon či hrošice, kteří měli být potěchou očí a mysli,  tu protržený rybník který měl chránit kapry a lidi a neochránil ničeho a nikoho, tu fabrika slavná co byla zabezpečena najednou pouští dusivé přouky, tu někteří co kradou z toho jenž jiný dává, tu hlava města co má vědět, opravdu věděla ale hovno jen. Co s tím? To není Neruda. To je dnešní doba, kde s bahnem přišly i pochyby a možná i paprsek světla do myslí lidských chrobáků kynožících se za svým chlebem vezdejším. Ale dosti pesimismu, tak jako voda byla a odešla, tak i bláto bude brzy pryč, boudy pro lidské slimáky se vystaví a vény města se vysuší. Abychom opět mohli… Co? Znovu a znovu se poučit.
Clubber
18. 08. 2003
Dát tip
Ty vole to je depresivní jak blázen. Mě se to líbí.

Bobros
23. 08. 2002
Dát tip
Pitomost, nevím co tím autor chtěl říci, nad čím vůbec uvažuje, proč tolik keců atd.

Krel
22. 08. 2002
Dát tip
no spíš se nepoučit...:-(

Wopi
21. 08. 2002
Dát tip
znovu a znovu se nepoučit

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru