Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Klub přátel slovenského jazyka

11. 09. 2002
0
0
2373
Autor
Gatty

chtěla sem to jenom zkusit, ty co se s nima znám vítám jen pod podmínkou, že dodržej hlavní podmínku .......ehm.......to nebylo řečeno moc elegantně
Aerotik
29. 08. 2004
Dát tip
Vzali byste do klubu aj Čehúna, ktorý napriek svojej národnosti má slovenčinu veľmi rád, aj keď ju neveľmi ovláda? Prvú knihu v slovenčine som si prečítal, keď mi bolo azda desať - akýsi dvojdielny román o Jánošíkovi. A od tej doby stovky ďalších. Niektoré sa mi v slovenskom originále páčili viacej ako české preklady (Mňačko: Oneskorené reportáže), iné preto, že v češtine som na nich nenarazil (možno ani neboli do češtiny preložené, napríklad azda najkrajšia kniha, akú som kedy čítal: Oriana Falocci: Ak zomrie slnko). Iba jediná vec ma v slovenskej verzi naozaj sklamala: preklad Piesne piesní. Leata. starinár je vetešník.

Gatty
11. 02. 2003
Dát tip
jeeeeeeeeeežiš, to sem tu dlouho nebyla. Já mam teď slováků dost a dost ve škole. Dokonce mi už volaj i na mobil. To sem slavná, co?

Gatty
11. 02. 2003
Dát tip
Slovenština je fajn, je příjemný ji poslouchat, zejména, když mluví chlap, ale blbě se čte. Vím o čem mluvím, potom, co jsem za celý rok byla pouze na úvodní přednášce z vývoje techniky, jsem si pučila poznámky od slovenského kolegy. Většinou, když mám naškrábané poznámky v češtině, přibližně lehce odhadnu, co je tam vlastně napsáno, jenže slovenština...... Když máte v sešitě vlnovku a nad ní 4 háčky.....a stávalo se mi to nejčastěji v odborných výrazech, které neni možné přeskočit.To člověk neví, jestli tam ty háčky patřej, nebo jestli sou tam proto, že slováci maj háčky skoro všude.Tejden mi trvalo jen luštění textu, na učení nezbyl čas.Než sem přišla na třeba na to, že jde o loukoťově kolo (že nevíte, jak se to řekne slovensky?) naučila sem se kousat si nehty (celej život sem nevěřila, že to jde).

gennaro
11. 01. 2003
Dát tip
keď ostrejšie, tak slivovicou či nie ?? :o)) no dovolil som si sem nakuknúť a nazriem aj nabudúce čo tu pribudlo... ps: marthin dosť času som strávil na morave takže "ptej se" keď budeš potrebovať :o)

Ute
07. 01. 2003
Dát tip
Dominik Tatarka (to je heslo. čakám, kdo sa chytí :)

Gastarbajtr
16. 11. 2002
Dát tip
žiletky nejsou špatný....:-)

Gatty
08. 11. 2002
Dát tip
Tak vás tady všechny vítám virtuálním chlebem a solí. Nebo byste si radši dali něco ostřejšího? Třeba žiletky.....

Gatty
22. 10. 2002
Dát tip
OK přihlašte se a garantuju vám, že se poznáme

Marthin
13. 10. 2002
Dát tip
Ja by som sa tiež rád stal členom, lebo som si minulý týžden kúpil Sicílčana od Mária Puzza ve slovenčině...je možné, že buďem občas potrebovať poradiť..;-)

cvok
01. 10. 2002
Dát tip
kurnajz, kam sa hrabem bez lubozvucnych makcenov a dlznov?!

Bacil
28. 09. 2002
Dát tip
Lenže ja Gatty vlastne ani nepoznám (čo je možno škoda...) :o))

Gatty
27. 09. 2002
Dát tip
Vypadáš jako ideální kandidát Bacil, směle se přihlaš

Gastarbajtr
27. 09. 2002
Dát tip
Bacil: urobil bys Gatty naozaj radosť! :-)

Gatty
25. 09. 2002
Dát tip
Poslala sdem ségru zaplatit pokutu a ona se na to vysrala, upomínku ztopila, až mi přišla do vlastních rukou obálka s modrým pruhem. Posraná byrokracije Díky za pomoc Gastíku

Bacil
25. 09. 2002
Dát tip
Toto tu je naozaj zaujímavý klub. Ešte porozmýšľam, či sa doň aj prihlásim :-)

Gatty
16. 09. 2002
Dát tip
jak se mi to tu krásně rozrůstá, ahoj kamarádi, víte, že dlužim dopravnímu podniku pět tisíc?

Gatty
16. 09. 2002
Dát tip
Gastík mi s tim tady bude pomáhat, že jo? Mně se to nejak nedaří. Co já budu na tým strojní fakultě dělat, to ví bůh

Gastarbajtr
16. 09. 2002
Dát tip
Gatty: prečo dlžíš DP tolko peňazí? áno, budem pomáhať s chodom tohto klubu :-)

Katerina
14. 09. 2002
Dát tip
ja mam ze slovenstiny maturitu (pisemna: 1 ustni: 3 vysledek: 2), kdo ma vic?? :-))

Leata
14. 09. 2002
Dát tip
kdo mi potvrdíte mou domněnku, co je to "starinársky" krám? :o)

Gastarbajtr
13. 09. 2002
Dát tip
Whelp: nemôžem nesúhlasiť...:-)

Leata
12. 09. 2002
Dát tip
tu som, tu som! hlásím sa do klubu! radši slovensky mluvím než píšu...to mi jde líp ;o))) cha, ale zrovna včera jsem se sháněla po nějakej učebnici slovenského jazyka :o))

Whelp
12. 09. 2002
Dát tip
"Pravidla jsou tu proto, aby se porušovala." Dovoluji si toto navrhnout jako heslo dne.:o)) Whelp

Gatty
11. 09. 2002
Dát tip
lek

Úderník
11. 09. 2002
Dát tip
Podívám-li se na to soudružsky, je to auditko ideově nevhodné >:(( Střez se síly pracujícího lidu!!! m.

Gatty
11. 09. 2002
Dát tip
já se nesnažila o ideje, já se snažím o ovládání tohohle servru, jak vidno, nedaří se, vůbec nevim, co teď dělat, ty to víš?

Gatty
11. 09. 2002
Dát tip
Tak super, sem chytré děvče, povedlo se mi to, i když uznávám, že yačátek to není zrovna nejvhodnější

Gastarbajtr
11. 09. 2002
Dát tip
volam sa Gastarbajter a rad by som sa stal členom tohto výnimočného klubu... áno, serme na pravidlá!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru