Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

THE END

28. 03. 2000
2
0
963
Autor
damienD

THE END. (Memories in black alebo Hlbka pamate) A je koniec. Sny sa skoncili, zhasol svet. Zomreli tuzby, viac ich niet. Ostal som len ja, strom a povraz. Prepychova masla okolo krku, zivot je luxus, musim sa uskromnit. Moja mysel vo mne krici: Skap ty idiot ! Nie, to nie je moja mysel. To je Nikto cudzi vo mne. Skvari moj mozog vo svojich myslienkach, vnimam ho v sebe, mimo seba. Nikto je silny, Nikto je mocny zastiera realitu tenkym ruskom opojenia aby ju mohol strhnut s rehotom a slintanim nad holou pravdou. Nikto je silny, Nikto je mocny Bol vo mne, ja som tam nebol, bolo len moje telo. Moja mysel na zhorenisku, vnimam: tazku bielu hmlu, biele kosti, smrad spalenej koze, obhoreneho masa - vonu smrti vyskerene lebky s vytecenymi ocami, zovrete paste, nenavist v posmrtnom krci, bolest, strach a hrozu v poslednom okamihu. Stal som na cintorine ludskych tuzob a snov. V plamenoch vasne, zlosti a nenavisti nicili sa tie kosti na ktorych bol postaveny svet ludskych tuzob a snov. Moja mysel na zhorenisku, vnimam: stare drevo, spalene casom v tvare kriza stojim na nom jemu sa priznam jemu, jemu, len jemu Nikto je silny, Nikto je mocny sklonil som sa pokorne zem sa roztrhla odporne. Uprostred lavy a ohna stojim ja, clovek. "Ostal si sam a bezmocny si bezmocny a v mojej moci v moci mojej noci, obklopila ta tma a bolest, nikdy nebudes na konci, si uprostred jazera plneho ohna a zlosti budes sa v nom brodit az do nemohucnosti, zbity a zlomeny pojdes po kolenach k pramenu zivej vody bude to len fatamorgrana ostanes navzdy vaznom tmy, nevedenia, bolesti samoty, zufalstva a utrpenia." dohovoril Nikto. Mavol rukou bola pazurmi ukoncena a obraz sa zmenil: Dlhy dubovy stol. Uprostred, v pentagrame, dvojramenny svietnik s trinastimi sviecami Tmy. Konce stola. Stolujuci, besednici: Satan a ja. ...dolial som vino: "Pamatam sa ? Pamatam sa na cas, ked som bol malym, pamatam sa na cas tichej, pokornej nevinnosti pamatam sa na hracky, pamatam sa na mamu, na leto, na otcove ruky, na chut zmrzliny, na radost zo sliapania do trojkolky. Pamatam sa na vsetkych co ma mali radi a zniesli by mi modre z neba, keby..." "...keby to nebo nebolo tak daleko," zdvihol ohorene obocie diabol a pokracoval: "Je blizsie spolocnost, ktoru vy ludia nazyvate peklo, spolocnost, v ktorej zivotnym stylom je nenavist. Nazvali ta zlym. Myslienky v mojej hlave sa radili dalej: "Ja nie som perverzny, ti su oproti mne svatuskari a neviniatka. Ja sa sam sebe hnusim. Keby som si tak navzdy mohol strcit prsty do ust a vygrcat zo seba vsetku tu nenavist, ten hnus, moralny hnis a zvratky, ktore som cely zivot musel prehltat, a este sa pritom aj usmievat. Chcem si podrezat si zily a nechat vytiect vsetku krv, stat sa znovu nevinnym a cistym bez skvrny. Chcem si roztrieskat hlavu o sedivy mur a v modrych plamenoch skvarit mozog plny zlych, sprostych, hnusnych, zvratenych, nenormalnych a uchylnych napadov. Chcem sa znicit, aby som sam nad sebou, vznasajuc sa nad svojim skazenym, nenavidenym, zlym a mrtvym telom mohol povedat, ze som znovu ziskal nevinnost, ze som znovu cisty, vyhrabal som sa z blata, zbavil som sa vsetkeho hnisu a zvratkov, nepachnem ako spolocnost, ktora je blizsie. Zaplnil som prazdny priestor v sebe, v mojej dusi, niecim zmysluplnym a nevinnym, mam v sebe nieco co mi prinasa radost a pocit uspokojenia. Az to budem moct povedat, potom som sa vratil do nevinnosti. ALE KEDY ??? KEDY BUDEM MOCT POVEDAT ZE SOM SA VRATIL ???? Bude to vobec niekedy ??? Diabol, povedz !!! ...neodpovedal. Zasa dalsi prelud chorej mysle. Obraz sa zasa zmenil. Preco uz zasa ? Prestane to vobec niekedy ? Ja uz nechcem, nechcem, nechcem !!! Na kopci Veje nado mnou cierna vlajka anarchie. Pod za mnou, spoznaj okamih skutocneho poznania, z vysokej budovy skoc do prazdna...
Naso
11. 07. 2001
Dát tip
UFFFFFF, čeče, tebe to dalo zabrať a nám s čítaním ešte viac... Cítiť z toho krízu na sto vierst, naozaj, to by aj slepec vycítil. Oceňujem tvoju úprimnosť, ale predsa len, čo tak šetriť slovami? Veď aj na malom priestore sa dá povedať takmer všetko...

Rivka
29. 03. 2000
Dát tip
Na mě mírně příliš naturalistické... Ale nutno tomu přiznat sílu...

damienD
29. 03. 2000
Dát tip
mozno to bude zniet prehnane a prestylizovane, ale toto je vlastna vypoved, realisticka, takmer bez prikras. bola to kriza. Ked som na dne, pisem. najlepsi sposob ako to zo seba dostat. a toto bola najhorsia zo vsetkych. Mozno je pravdiva aj otazka: Bolo vam niekedy zle zo seba samych ?

Jákob
28. 03. 2000
Dát tip
Začátek úplně skvělý .... , ale zadýchal jsem se .........tohle téma mě lákalo a láká .....

xpired
28. 03. 2000
Dát tip
Není mi příliš jasné, cos chtěl říct. Ale zní to zajímavě. Pokud bys mi myšlenky ukryté ve verších chtěl přiblížit, nebylo by to od věci, řekl bych. A ten první TIP máš ode mě.

Ozzy
28. 03. 2000
Dát tip
wuuuuhaaaaaa..... mam to uzasnou gradaci .... krasne sem tim proletel a tedka se tak nejak teprve snasim na zem .... rozhodne TIP .... je to o slabosti, slabosti se ocistit a vubec o slabosti vubec na to vsechno pristoupit :(

Silvinka
28. 03. 2000
Dát tip
.

Anonym
28. 03. 2000
Dát tip
Karle dal sisi... Mano taq jaq furt, ale je to Ok.... Esus

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru