Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bezzvyšková substancia modrej

19. 10. 2002
1
0
413
Autor
jon

Bezzvyšková substancia modrej.

 

Kvitnúca nádhera tvojho tela je belasá ako deň.

Ty tetiva istoty a vonných samovznietení, opájaš ma svojou nezničiteľnosťou, si ako neodtrhnuteľný kvet, dýchavičná krása, si slovo, čo z teba vypadlo ako krv na kameň, ako tvoja krv spenená, ako zuby biele hnevom, si provokujúca a sústavne žiadúca, odkrývaš periny a zisťuješ vonný stav milencov. Zahryzávaš sa do mena môjho sna. Šialená túžba vniknuť do sveta moderného a zúfalo krásneho, smelého v štruktúre jemných stavieb modrého svitu.

Blížiš sa odomknutá a zveš krásou svojej hrude do pavučín snenia. Závoje oblačných predsudkov len dodávajú smelosti nahote tvojich slov. Obvíňam ťa ako vlna breh, syčíš ako sneh, ako bolesťou spálený pútnik.

A tam ohúrený výškou neba sa spletám s hlasom tak zvodným, čo nedopraje vydýchnuť a láka.


Naso
20. 10. 2002
Dát tip
fakt je to báseň? Hmm, vlastne prečo nie?? Pozoruhodný sled komparácií a epitte, až sa v tom celom celkom strácam. Mal by som čítať pomalšie. Ale stíham vnímať krásu slov a slovných spojení (meno sna, pavučiny snenia, vonný stav milencov, zuby biele hnevom, tetiva istoty, oblačné predsudky...), čo ma núti k tomu odmeniť ťa tipom. A čítať aj ďalšie tvoje vecičky... A pribudol ďalší autor do pestrej písmackej mozaiky popradských básnikov...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru