Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

moje hnízdo

08. 11. 2002
1
0
658
Autor
Mirotvorce

Škrtání sirky,
rozhoření knotu,
rozžehnutí plamene,
horký sloupec vzduchu stoupá,
prach se víří a zas usedá,
vzduch je rozkmitáván vydechováním kouře,
kapky deště pleskají o plechový parapet,
zvukové vlny se šíří od surového uhození paliček na struny klavíru.

Na lžičce nad plamenem se rozehřívá voda, kterou chladí padající kapky s kmitajícími se částečkymi alkaloidů vně.
Nasládlo vápenatomoučná chuť se přelévá po jazyku do chuťových pohárků,
je polknuta a teplo prostupuje jícnem a zahřívá celé tělo, nakonec proniká až do hlavy.

Kapky deště se pomalu slévají v provazce vody a prach se už zase pomalu usazuje.
Vzduch houstne a teplá, je zaléván barvou zvukových vln a zabarvují ho i odlesky křídel neviditelných motýlů vylétávajících z plamene svíčky,
kteří se pak začnou kupit na bílých listech knihy a na světlých odlescích lžíce.

Rychle se mihotají a pořád mění své barvy.
Slévají se mi před očima do barevných plískanic, které se mi vtírají až pod víčka.

Vidím v nich obraz nějakého člověka. Odchází pryč.
Ale já ho nesmím nechat jít. Určitě ho znám a nechci, aby odešel.

"Počkej!"

A já prostě musím jít za ním.

Tanec barev, motýlů, ohně, světla a stínu...- vše je opravdu procítěné a prostoupené Tou vůní, která v básních musí být, aby se mi líbily. Musí mi ale býti také něčím blízké, což tahle není. Konec by také mohl více navazovat na celou báseň, jinak je, myslím,velice vydařená.

Allynka
08. 11. 2002
Dát tip
Tééda, tohle se mi líbí !*

Blaznivkaaa
08. 11. 2002
Dát tip
Allynka mě upozornila na tohle dílko, fuckt mě to chytlo, pěkný!*

majky1
08. 11. 2002
Dát tip
hezké.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru