Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vločka

18. 11. 2002
2
0
1020
Autor
Rincewind

Spatřil jsem vločku,
byla křehká, nestálá,
vesna je krutá

815_0
13. 09. 2003
Dát tip
Viz xmartin *

Seregil
09. 12. 2002
Dát tip
Tady bylo všechno řečeno, souhlasím s Krelikem.... tip

Narwen
20. 11. 2002
Dát tip
radost: proto taky nekdo, kdo haiku nejak moc nezna, nebo proste kdo tuhle formu vidi poprve, rika, ze staci vymyslet jakoukoli vetu, dat ji do versu o prislusnem poctu slabik a hle, je tu haiku. Osobne si ale myslim, ze haiku je nekdy pekne tezke vymyslet.. (pekne haiku!!)

Krel
20. 11. 2002
Dát tip
Radost: nevím já bych to jako haiku vcelku i bral...jde o to kde hledáš tu svižnost:-)) to bych si třeba teď už většinu haiku od japonských klasiků nemohl přečíst...s tím dějem jo ale problém v tom nevidím...abych to shrnul ta "vesna" se mi tam právě líbí...je to něco co bych nečekal..

překvapení... nevím, co k tomu říct... :o) snad později :o)

Shammann
18. 11. 2002
Dát tip
byla křehká, nestálá je osm slabik a má být jen sedm vesna je krutá je trošičku mimo mám ten dojem, ale pravděpodobně jsi na lepší cestě než já sám.

Rincewind
18. 11. 2002
Dát tip
Mně to přijde jako slabik sedm.

Rincewind
18. 11. 2002
Dát tip
Vesna je krutá = sněhovým vločkám nepřející

Shammann
18. 11. 2002
Dát tip
by la křeh ká ne stá lá sorry je to vážně sedm, neumím už počítat, omluv mě...Asi toho mám dneska až moc...

Shammann
18. 11. 2002
Dát tip
Ale je hezký, že svý dílo bráníš, to se mi líbí!

xmartin
18. 11. 2002
Dát tip
Mám pocit, že tu vločku vidím nebo možná i cítím tát na ruce. Mně se to libí.

Radost
18. 11. 2002
Dát tip
:)))) Shamman se trochu přepočítal, ale taky cítím problematičnost té "vesny" - je to přece jen už archaismus a haiku (by měla) být svižná, jasná, elegantní, briskní... Ale co mnohem víc je to zbytnění slov - subjektivní hledisko je trochu navíc, "spatřil jsem" "byla" - moc děje, málo obrazu, krutost jara je contradictio in adjecto a personifikace do haiku nepatří Má verze: Poslední vločka se rozpouští v marnost - ach, jarní slunce
doufám, že jsem tě neurazil, většinou ale haiku věnuju dost pozornosti a píšeš, že stojíš o hlubší kritiku... nezlob se. Takových nehaiku je na Písmáku spousta a pak se není čemu divit, že se říká, že nejaponské haiku neexistuje (zase samé negace) Prostě a jednoduše - máš snad správný směr, zkus doladit formu :))

Rincewind
18. 11. 2002
Dát tip
Budu jen rád, pokud mě někdo navede správným směrem:)

Meggie
18. 11. 2002
Dát tip
teď jsem nějak mimo..... i když i mě ta vločka zastudila..... :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru