Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vakuum neexistuje

26. 11. 2002
5
0
1730
Autor
Dirty

...nic předtím a nic potom...

Slunce už dlouho nevyšlo. Ulice plné prachu se nořily do tmy a nová, tesknivá hudba narážela do prázdných lidí. Před mnoha lety si lidé uvědomili, že jejich životy jsou naprosto zbytečné. Nechtěli už dál podporovat iluzi ani za cenu vlastní smrti. Ponořili se sami do sebe, přestali jakkoli tvořit, protože to nemělo smysl. Veškeré bytí jim nedávalo smysl.

Pomíjivost byla smrtelná. Sám život začal být tak nepravděpodobný, že si pomalu ale jistě začali uvědomovat, jako cenu má. Totiž žádnou.

Lidé mezi sebou přestali komunikovat. Nemuseli se jeden druhému vyhýbat, protože se nikdo z nich nechtěl potkat.

Vše se opakpovalo. Veškerá pomíjivost byla uzavřena do kruhu nekonečnosti.

Brzy nato přestalo vycházet Slunce, vždyť jakou cenu mělo v tomto světě?

A lidé se začali rozpouštět ve svých uvědomněních, Země se pomalu vylidňovala.

Už nebyl téměř nikdo, kdo by se díval na černou oblohu a tak se prázdné území pomalu smrskávalo až se nakonec vcuclo do vesmírného vakua a Země přestala existovat.


klipeto
16. 01. 2005
Dát tip
tohle se mi líbí. Trochu mi to připomnělo Zpěv drozda od Waltera Tevise, i když je to o něčem jiným. Jen asociace a ta představa toho světa, kde je všem všechno jedno, protože to nemá cenu t*

Hauský
26. 08. 2003
Dát tip
Perfektníííí! ani málo ani nic navíc...

Danny
28. 11. 2002
Dát tip
smutný. ani ta entropie už není to co bejvala.

StvN
27. 11. 2002
Dát tip
něco tomu chybí

Cirilla
26. 11. 2002
Dát tip
dyš se tak nad tim našinec zamyslí, zjistí, že vlastně nic nemá cenu ;) a vo tom to je, že tu to cenu má... teda, ehm... já už jdu

m11
26. 11. 2002
Dát tip
docela by se mi to líbilo, aby to všecko skončilo....jen tak spontánně.................

Paranoicus
26. 11. 2002
Dát tip
Hmmm ...kdyby tu Olda založil kategorii "Mikropovídka", možná by mu to zahltilo server ...

des_te_meer
26. 11. 2002
Dát tip
libi se mi jak je to napsane *

Pavson
26. 11. 2002
Dát tip
Oprav si pár překlepů, zbytečně to ruší. Dílko je jinak dobré. Chronologii zmaru bych taky trochu dopiloval.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru