Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ZRCADLO (do mé duše)

01. 12. 2002
2
0
1384
Autor
Severkanova

 

ZRCADLO (do mé duše)

Nevím co mne to teď napadlo,
že  téma
„nábytek“ mne přepadlo.
Dnes pro změnu to bude: zrcadlo.
V
něm žena co přes den věnuje se dětem,
odpoledne rozkvétá, stává se bílým květem
a
prochází se přenádherným novým světem.

Ž
ena, která měla by již pomalu odkvétat
našla lásku, která jí dovoluje znovu rozkvétat.
Ž
ena, kterou myšlenka na "zimu" již nezebe,
vždyť
konečně začala myslet pouze a jen na sebe.
Sní si, spřádá
plány na pak, potom, navždy

a také na to, jak ten přechod do nich provede.

V zrcadle nevidí svatozář-jen obyčejnou tvář,
rozzářené oči, ve kterých se
zabydlela zvláštní zář.
V
době, kdy na  něco takového se již nečeká,
zkřížily se nevyzpytatelné - ty fatální cesty života.

ONA i ON–Gemini nalezli v druhém vysněného člověka.

Nevadí jim, že přicházejí k sobě tak nesmírně zdaleka.


Čl
ověk ON má v sobě překrásnou, čistou duši,
v hrudi srdce, které tak rozbouřeně buší,
protože ví o lásce této ženy - ne, že ji jen tuší.

Tvář ženy v zrcadle je možná i příjemná,
především
však - ta tvář je zcela upřímná.
ONA ví, že to prožívané je vzácná láska - nezlomná.

Muži, kterého před podzimem své pouti potkala
se
ze svých citů k němu již dávno vyznala.
N
a své čelo jak Frida Kahlo "miluji Tě " napsala.
ONA
ví, že toto je to nejkrásnější období jejího života.
Ví, že r
adost, štěstí, pohoda, přátelství a kvalita
vypudí ze slovníku pocitů a vjemů slova "nuda, samota."

Ne, není tu místo pro chyby, váhaní či pochyby
zda
to opojení není  jen stadiem „rádoby“.
ONA
je si absolutně a bez pochyb vědoma,
ž
e vůči Němu jen nejhlubší city v duši má.
V
otevřených dlaních nabízí štěstí-navždy oběma.

„Naber si milý, neváhej ani chvílí-dává Ti láska má.“ 

Ž
ivot co zbývá je až příliš krátká záležitost,
a když náhle přišla úžasná snad fatální příležitost
nelze otočit se k ní zády, jít hledat dostupnější jinou bytost.
Ž
ena, která se dnes ráno v zrcadle na mne se dívá
chce, abys Ty, kterému o svých citech denně zpívá,
věděl, věřil, cítil, že ta naše je láskou o níž se mnohým jen snívá.

Nov. 15, 2002


Skyvagrant
08. 12. 2002
Dát tip
neznepokojuj se některými kritikami-zejména těmi které některé rýmy považují za laciné...Někdo sice dokáže vytvořit originální rýmy, ale obsah je šedý a prázdný... líbí se mi moc-tipiji

galaxy
07. 12. 2002
Dát tip
Moc se mi to líbí..:-)****

Severkanova
04. 12. 2002
Dát tip
Byli a jsou taci basnici, pro ktere perfektni forma je to NEJ a casto citim, ze jejich versum chybi to cemu rikam "juice." A nic proti nim. Ja, coby amater, a coby osoba hnana city, davam prednost (nekdy zbrklemu) vyjadreni citu, byt i nedokonalym zpusobem. To jsem ja, a toto je muj styl ...

Severkanova
04. 12. 2002
Dát tip
Kacka: uprimne porozumeni zahreje mou dusicku. Diky. :-))) Gonzales1, lopatka: jsem rada, ze jste prisli, precetli, a nechali po sobe usmevy a krizecky. :-)))

Severkanova
03. 12. 2002
Dát tip
Prozatim to necham a uvidim ...Jasne,jsem si vedoma, ze na tom budu muset zapracovat (a pak to mozna i bude "very good", WiruZ:-))) Ma duse to sem natukala v jeste "syrovem" stavu...prave proto, ze toho asi bylo zapotrebi... Jinac, diky za navstevu, za cteni, za poznamecky - vse registruji a beru s povdekem...:-)))

lopatka
03. 12. 2002
Dát tip
:)***

Gonzales1
03. 12. 2002
Dát tip
xxx

Severkanova
02. 12. 2002
Dát tip
Jose17: Rozumim a souhlasim. Basne nepisu za ucelem publikovani v Pismakovi - me versiky maji sve specificke "publikum" - a sem tam se rozhodnu a neco z nich vlozim sem, do Pismaka. Jako tuto. Diky za komentar. :-)))

pampelin
02. 12. 2002
Dát tip
O obsahu nemám pochyb - žel, forma dostala na frak. Ty rýmy jsou dost banální. Domnívám se, že je rozdíl mezi autopsychoanalýzou a poezií... Snad příště.:)

waldekke
02. 12. 2002
Dát tip
Zdar Seve, ten nápad s nábytkem se mi líbí--někde jsem četl, že to, jak si rozestavíme nábytek v místnostech, ve kterých žijeme, ukazuje na to, jaké je naše já. W.

Barbar
02. 12. 2002
Dát tip
Ať je TO ze života TVÉHO a ať je TO DLOUHO! BARBAR gratuluje.......................

Severkanova
02. 12. 2002
Dát tip
waldekke: kdyby sis pamatoval vic, tak bych Ti poslala fotecky meho nabytku abys mi mohl rici, jake sakrys je to moje JA :-) pampelin: budu rada, kdyz opet prijdes a podivas se na jine... Barbar: dekuji za nebarbarska slova. Taky doufam v delku vseho co je dobre...

takové hodně úvahové (vzhledem k formě, délce a obsahu)...

WiruZ
02. 12. 2002
Dát tip
Obsah vynikajicí.... forma.... trochu .... vazne. Chtelo by to trosinku doladit ty rymy... ale jak rikam obsah je very good (doufam ze jsem nenapsal nejakou volovinu - vzhledem k me demenci na anglictinu:)))

čtenář
01. 12. 2002
Dát tip
Máš tu lepší věci.........

Severkanova
01. 12. 2002
Dát tip
Ctenar: Basnirsky mozna ano - citove mozna ne... A ty mne ctes? Tak diky za cteni...a prijd opet, vzdy mne to potesi, kdyz vidim, ze nekdo nejak reaguje :-))

Jose17
01. 12. 2002
Dát tip
Vážím si této upřimné výpovědi o tom, jak probíhá jeden lidský (možná ne typický) život.Dalo by se to vykládat i jako poetizované zápisy do deníku.Otázkou může být forma rýmované básně a její problémy, určitá otřelost rýmování na př. dívá,zpívá,snivá Bez rýmů by asi vytrysknul svobodněji proud působivých obratů a obrazů.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru