Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Milenci

18. 12. 2002
0
0
697
Autor
Katiinka

Doufám,že se to bude,alespoň maličko líbit!

 

Milenci

 

Jdou dva milenci krvavou cestou z oblázků,

Jdou cestou tiše,ruku v ruce,

Dál ruku v ruce,myslejíc na lásku,

Bušící vroucně milenců srdce.

 

Nevědouc datumu,nevědouc času,

Jdou stále zasněně….rytmicky,

Pro víru,naději,lásku a krásu,

Střídajíc myšlenky překotně hekticky.

 

Žijí jen pro ten dar,který teď dostali,

Žijí jen pro lásku,čistou a bez hany,

Kterou si společně z nadějí skovali,

Pro sny jenž v lásce jsou velice vítány.

 

Netřeba slov a netřeba gest,

Možná jen usměv polibek míjí,

Láska se zrodila,netřeba křest,

Dnes samota v křečích se ukrutně svíjí…

 

Mladičké bez jizev milenců city,

Však srdce jejich by znala se tisíc let,

Jak navštívili by společně prastaré mýty,

Jak stvořili by spolu tento svět.

 

Teď nemyslí na stáří,na věci šedoty,

Jak za pár let plakat si budou nad hrobem,

Pak zabřednou se do černé samoty

A pak jen shledání bude jejich snem.

 

Teď jdou dnem bez obav,bez nářku,

Dnem plným slunce…sladkých vět,

Nesnesou lhaní,nesnesou přetvářku,

Milují sebe,milují svět….


Katiinka
21. 03. 2003
Dát tip
Víte,drahý Albiero,já bych spíše zaplakala nad osudem posaršího muže,rýpajícího se v textu osmnáctileté,obyčejné dívky,která si píše jen tak pro radost-rozhodně ne kvůli pravopisu.A když již mluvíme o dokonalosti... neumíte číst a kritizujete!I to je k pláči.Ale samozřejmě nepíšu básně právě sem,jen proto,abych slyšela kladnou odezvu.I z Vaší kritiky jsem si něco vzala-možná jste to nemyslel zle,ale copak jsem vysokoškolský profesor...mám jen ráda poezii a víc nemůžete čekat.Já nejsem žádný buran a občas Vás i chápu-jen trošku více tolerance a snahy pochopit mou báseň.Děkuji a nashledanou...

Albireo
21. 03. 2003
Dát tip
Katiinko, pokud se poezie týká, nejsem (na rozdíl od počítačů) VŠ učitel, ale prostě někdo, kdo má rád básně a drze se pokouší psát něco, co se jim snad podobá. Mimochodem, můj a Tvůj věk má s podstatou naší debaty něco společného? Omlouvám se, že jsem hned nepochopil to skovali od slovesa kovat. Je to krásná metafora. Chápu, že pro Tebe asi ta básnička dost znamenala - pro mne některé moje také dost znamenají. Ale na jedné věci musím trvat - i amatér fušující do literatury by neměl dělat gramatické chyby, pokud to není umělecký záměr. Jinak budí dojem zedníka, který neví nic o vodováze a kvalitě malty. P.S. K tomu, kdo neumí číst - já nejsem Albiero (ale omlouvá Tě to, že jsi už asi dvacátá, kdo to přečetl takhle chybně.)

ALoDIRuK
19. 03. 2003
Dát tip
provokace? :-)))

Albireo
19. 03. 2003
Dát tip
A neznalost mateřského jazyka u literáta je zase k pláči. U computeru jsem témě celý dem, ale za účelem práce. I pokud u něj nepracuji, rozhodně se nenudím.

Katiinka
16. 01. 2003
Dát tip
Ach Ti extrémističtí intelektuálové,nudící se denně u computeru.....Je to k smíchu!!!:)))))))

Albireo
20. 12. 2002
Dát tip
Bohužel nic moc. Obsahově mi přes několik pěkných míst příliš nedalo, a zbytek totálně zkazila slabá forma i špatná čeština. Rýmy zhusta primitivní gramatické: rytmicky/hekticky, dostali/schovali, míjí/svíjí, šedoty/samoty. Po rytmické jednotě není téměř ani stopy. Navíc chyby v gramatice: přechodník pro množné číslo musí končit -íce nebo -ouce; datum ztrávi v dalších pádech koncovku -um, tedy data; tvar myslejíc je úplně chybný, má být myslíce; píše se schovali; sny, jež... Skladba také pokulhává: neznajíce data/času, ale nevědouce datum/čas; sloveso zabřednout jsem ve zvratné podobě ještě neviděl Navíc chyby typografické (po čárce a 3 tečkách má následovat mezera).

Eding
19. 12. 2002
Dát tip
moc peknoucky lasko:)))

Barbar
18. 12. 2002
Dát tip
Dobře vám tak! BARBAR (BARBAROVI se to opravdu docela líbí.......)

laci
18. 12. 2002
Dát tip
nejak mi z toho nevyplyva proc jdou "krvavou cestou z oblazku".. jinak libi, dobre si vystihla spousty veci..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru