Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vánoční

25. 12. 2002
12
0
1324
Autor
Zahradník

Hojností stolu

halíš, snad maně tuše,

chudobu duše.


Zahradník
17. 03. 2003
Dát tip
... náhodně, mimoděk, mimovolně, bezděčně ...

Zahradník
22. 01. 2003
Dát tip
Nemám literární vzdělání, kromě maturity z mateřského jazyka na všeobecném gymnáziu, tudíž těžko rozlišuji detaily, které vytváří onu propast, jež mé skromné dílko odklánějí na vedlejší kolej kvality. Housku svoji denní vezdejší však pro sebe a svou rodinu získávám činností diametrálně odlišnou, takže se žádný vážný karambol neděje. Na svoji obhajobu bych mohl prásknout "nicky" dvou kritiků, kteří napsali téměř totéž (tedy, že mé haiku není to pravé ořechové haiku) a na moji žádost o poskytnutí úplné informace neodpověděli ani "nazdar". Omezuji se tudíž na pouhé sčítání slabik, což jsem naopak zjistil, zase není takový fatální prohřešek. Děkuji za tipy :-)

Radost
22. 01. 2003
Dát tip
:-))))))))) fajn. takže... nazdar ! :-)

Radost
22. 01. 2003
Dát tip
pravidla haiku. představa, že je někdo napíše, je stejně srandovní, jako návod na napsání dobré knihy. nelze opsat. formálně lze říct - 5-7-5 znaků, v angloamerickém prostředí slabik - minimalismus, tudíž brilantní stručnost, každé slovo na svém místě v sítích kontextu/daným tradicí (ta u nás dost chybí, můžem jen opisovat od Japonců - když řeknu květ sakury, myslím tím hlavně jaro :-) - rytmycky/tématické rozložení do třech řádků, přičemž třetí je výrazněji oddělen a přináší silnou pointu - obraznost, fotografičnost, záznam momentu, jedinečnosti okamžiku..konkrétnost! to je hlavní výtka proti tvé haiku. popisuje dosti abstraktiní hodnoty, třeba slovo duše :-) - vztah k přírodě, pokud možno ročnímu období (alespoň implicitně) - hořkost, marnost života (někdy)

Seregil
16. 01. 2003
Dát tip
Moc hezké.... *

Okeya
14. 01. 2003
Dát tip
Moc dobré.*

Radost
07. 01. 2003
Dát tip
ano, věcná poznámka.. tedy, haiku to není, ale je to dobrý a čitelný postřeh *

Zahradník
30. 12. 2002
Dát tip
Díky všem, cením si Vašich připomínek. A nejen proto, že jsou kladné.

Endif
27. 12. 2002
Dát tip
Mistrovský kousek!* :)

Kittie
27. 12. 2002
Dát tip
hmm, moc pjekná minijatůrka ;o)) *

Jeanne
27. 12. 2002
Dát tip
jo jo , *

Ticha_duse
27. 12. 2002
Dát tip
...tak kratke a tak jasne....*

Mathew
27. 12. 2002
Dát tip
no anooo :))) * * * *

takhle si to predstavuju, pekne!!!

houba
26. 12. 2002
Dát tip
někdy opravdu je to tak...u sebe si většinou myslíme,že to tak není....a tip.

Bix
26. 12. 2002
Dát tip
Vždy som obdivovala krátku údernú formu - **** Je povedané všetko, čo by iný rozpísal do troch strôf.

Cirilla
25. 12. 2002
Dát tip
pravdivé... někdy...

Tynic
25. 12. 2002
Dát tip
Krásná miniatura ! Díky :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru