Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vskutku zajímavé a netradiční řešení

18. 04. 2000
5
0
1895
Autor
mike

Věnováno všem lidem na Písmákovi. Ani nevíte, jak jsem tu s Vámi rád. Rád bych Vám touto cestou poděkoval za to, že mě tu ještě trpíte. Osobně jsem asi pro dostavbu, ale napsal jsem to trochu jinak...

Elektrárna v Temelíně nakonec nebude jaderná ! Nějaká moudrá úřednická hlava totiž navrhla, aby se v Temelíně využívala živočišná energie. Ekologové tento plán přijali s nadšením. Neříká se mi to lehce, ale odnesli to parejnoci električtí. Ano, právě energie z těchto nebohých zvířat měla nahradit atom, ať to zní jakkoli neuvěřitelně. Netrvalo dlouho a bylo vypsáno výběrové řízení na nákup parejnoků. Nákup ruských z Černého moře byl odmítnut s názorem, že by sem s nimi přišla spousta prokomunisticky smýšlející havěti. S kubánskými to dopadlo podobně - ti nezvládli IQ testy, navíc několika lidem vadil jejich nepřítomný výraz a okousané ploutvičky. Celý tender nakonec vyhráli chrabří parejnoci z Japonska, i když šilhali a některým poslancům vadil jejich třídní původ. Mezitím v Čechách pokračovala práce podle plánu. Do Vltavy bylo navezeno několik desítek tun soli, byly zabetonovány vpusti a výpusti chladících věží, kde byly také vyříznuty některé části betonu, a ty posléze zaplněny sklem, aby celá stavba vyhovovala normě Evropské unie o chovu parejnoků v chladících věžích elektráren. Z Vltavy se načerpala voda a velkolepý projekt mohl začít. Vše se neobešlo bez chvástavých projevů politiků, velkých nůžek a červených stuh, šampaňského a samozřejmě úplatků. Avšak ti, kteří si mysleli, že parejnoci budou vyrábět elektrickou energii věčně, byli o několik měsíců později zklamáni. Problém byl vcelku prostý - sůl rozežrala nekvalitní beton obřích akvárií. Ale i to dokázali politici bezezbytku zužitkovat. U Slapské nádrže vzniklo turistické centrum, kde si bylo možno takřka za pár šupů pronajmout jachtu, dát pusu žralokovi, pomazlit se s želvičkou nebo shlédnout několik dílů seriálu Tak jde čas. Co Vám mám povídat. Význam této stavby byl pro obyvatele Země české nesporný.
Verita
10. 07. 2001
Dát tip
opravdu se mi to moc líbí.... :)))

IVANOL
06. 02. 2001
Dát tip
..taková příjemná divočárna..to je nápadů..:-))

Kangi
10. 08. 2000
Dát tip
pobavil jsi mě...

Astrálka
05. 07. 2000
Dát tip
* pri čítaní som si už v duchu na teba chystala sťažnosť až zatykač za navádzanie k vraždeniu parejnokov, ale nakoniec som si povedala, že ľudia ako ty, čo čítajú noviny, sa do politiky rozumejú lepšie než ja a ktokoľvek vo vláde :-) * neviem aké to je dať pusu parejnokovi, ale verím že niekedy pri bozkávaní u Slapskej nádrže preskočí elektrická iskra :-)))

Sarken
03. 05. 2000
Dát tip
eh, tak to mě dostalo, seš fakt dobrej

McCoal
20. 04. 2000
Dát tip
Miku, myslím, že je to vskutku nosné řešení a zaslouží si tip.

Merle
19. 04. 2000
Dát tip
ech, tak tohle mě fakt dostalo :-))))))))) oproti tvým staším je to (čistě u mě) krok správným směrem...

mike
19. 04. 2000
Dát tip
Doufám, Merle, že to nemá nic společnýho s tou včerejší věcí. To by mě totiž mrzelo ještě víc.

Merle
19. 04. 2000
Dát tip
ne, to rozhodně nemá... když už nadržuju, tak jen lehce a zásadně holkám ;-)) pročti si všechny moje rakce v avízech BTW už smolím odpověď na zprávu... snad se ti to vyjasní

Eternal
19. 04. 2000
Dát tip
Čekal jsem povídku, ale..... jsou to čilé rozpustilé věty, které jsou správným směrem trhlé aby upoutaly. Jen tak dál. A najednou jsem v tom viděl povídku. :o)

Tanizaki
19. 04. 2000
Dát tip
:-))) hihi :-)) vskutku originální řešení.. a víš že by mě to ani moc nepřekvapilo? (aneb zkus jim to písemně ve třech vyhotoveních navrhnout :-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru