Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mládí je krásná věc

10. 01. 2003
18
0
2160
Autor
Josefk

opravdu to pozvání bylo tak vyřčeno a navíc radostně!

Naše známá, jednaosmdesátiletá akademická malířka z Jevíčka, nebrala už pár měsíců telefon. Až do Štěpána. Byla tři měsíce v sanatoriu Naděje v Brně, teď je doma a telefon jí podal syn.

" Já vám vždycky zmáčknu něco špatnýho,... když jsem byla v tý Naději, tak sestřičky mi to schválně típaly, abych nerušila, byly moc přísný, a furt jsme tam musely uklízet noční stolky! ... To jsem ráda, že vás slyším, teď jsem v Jevíčku, celá rodina se o mne vzorně stará, onehdá mě prej našli ležet na dvorku, tam já s hůlkou dojdu, i do schodů se vyškrábu..., ale já si nic takovýho nepamatuju, oni mě jen tak straší, abych nikam nelezla, ...že by to bylo nutný takhle strašit starou bábu? V lednu jdu zase zpátky do tý Naděje, vůbec se mi tam nechce, ty pacientky jsou tam většinou úplně blbý, na takovou společnost já mám ještě dost času ...,... na jaře půjdu do Jevíčka do penzionu, to abych byla stále na očích ...,... musíte mě přijet navštívit! ... je to na moc pěkným místě, asi tak ve třech čtvrtinách cesty na hřbitov......"


guy
25. 01. 2003
Dát tip
Často taková pozvání odmítáme. Není to dobře, protože až k tomu konsekventně sami dospějeme, může nám to být dvojnásob líto. Nebo taky nemusí. Pokud nám bude víc než osmdesát dva, budeme obklopeni milujícími dětmi, vnuky, pravnuky a dokážeme se z dvorku vracet sami. Pokud se budeme mět kam vracet. Pokud budeme.

Rowenna
13. 01. 2003
Dát tip
To mi připomnělo, jak se moje maminka hihňala, když si přečetla zprávu v novinách, že přepadli sedmdesátiletou stařenku. Tedy, ne že by ji rozhihňalo to přepadení, ale to označení stařenka. Mojí mamince bude sedmdesát, a že by ji někdo měl pasovat na stařenku, to ji tak udivilo.... Povídka je moc lidská a moc hezká. A je zásadní, herjnas, kurňa, přeci. Je to o tom, že dokud se člověk nezvdává, tak žije.

Deebno
12. 01. 2003
Dát tip
zaujímavé, moja babka je taká istá ako tá pani čo spomínaš. Má 81 rokov. t

Jeanne
12. 01. 2003
Dát tip
ach jo,..stáří **

bbb
12. 01. 2003
Dát tip
tip

katugiro
12. 01. 2003
Dát tip
je to pěkné, ale že by to bylo nějak zásadní...?

Pavson
10. 01. 2003
Dát tip
Sakra gd mi to vyfoukl, chtěl jsem vtipně říct, že paní se dožije 108 let..Jako vždy příběh napěchovaný životem *

Josefk
10. 01. 2003
Dát tip
díky za návštěvu :-)

Litochowitz
10. 01. 2003
Dát tip
..gut, dobrá věc k takovýmu zamyšlení.....

Drownedgod
10. 01. 2003
Dát tip
...3/4...:-)

Corinna
10. 01. 2003
Dát tip
výborné dílko o výborné ženě :-)

Krel
10. 01. 2003
Dát tip
V Jevíčku se léčila moje teta kdysi dávno...

Bobísek
10. 01. 2003
Dát tip
tip*

:) t

clovrdik
06. 01. 2003
Dát tip
:-)) TIP za příběh :-)) vyprávěla mi onehdá babička, že byla navštívit svojí kamarádku v pečovateláku a povídala, že je to děsný, jak tam ty babky a dědové odevzdaně seděj, nic nedělaj a že to by teda rozhodně nemohla ... babičce bude letos 85 let :-)

Radost
06. 01. 2003
Dát tip
vitální, cynický škleb :-)))*

gd
06. 01. 2003
Dát tip
no to je bezva!!!! tři čtvrtě cesty!!!

ikarka
05. 01. 2003
Dát tip
šťastná to žena:-) *

Armand
04. 01. 2003
Dát tip
:))))) to není cynický škleb ... ! vnímám to spíš jako vitální humor .-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru