Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Počítačový pravěk

24. 01. 2003
7
0
1744
Autor
Ryšafka

Dávno, dávno již tomu ...

Za dávných a dávných časů rozkvétaly pupeny jabloňových květů jen na jabloních, neboť počítačové animace nebyly ještě ani v plentách. Do adresy se nepsával zavináč, ale poštovní směrovací číslo, neboť internet ještě nebyl. Tehdy ještě ani nezačaly světu vévodit sálové počítače, natož pak Microsoft. Byla to doba počítačového pravěku, doba Strojně Početních Stanic.

 

Tehdy se v jedné takové strojně početní stanici začaly sekat tabelační stroje typu ARITMA a to častěji, než to o mnoho a mnoho let později dělávaly Windows. Přivolaný mladý programátor začal surfovat po krabicích devadesáti sloupcových děrných štítků, na kterých byla uložena rozsáhlá databáze. Při tabelaci těcho děrných štítků se totiž tak zvaná chyba kontroly na tmu vyskytovala pokaždé u jiné krabice.

 

Onen přivolaný programátor byl nejen mladý, ale i zkušený a tak během necelých čtrnácti dnů mezi devadesáti sloupcovými štítky objevil jeden zatoulaný štítek osmdesáti sloupcový. Byl to ten, který vykazoval chybu na tmu!

 

Protože tento programátor byl zkušený hacker, obrátil děrný štítek proti světlu a tak si ho ihned přečetl:

 

Seděla čekanka

na náspu u trati,

"Nečekej čekanko,

vlak se již nevrátí!"

 

"Tahle ta kolej

do světa nevede!

Já na vlak nečekám,

já čekám na Tebe!"

 

A protože byl hacker nejen zkušený, ale i mladý, ihned poznal, že tento děrný štítek patří do databáze jiné. Sedl proto ihned k děrnoštítkovému děrovači osmdesáti sloupcových štítků SIEMENS a příslušnou databázi vytvořil:

 

Rozkvetlou krajinou

vonící létem

jdu svoji pěšinu,

jdu mladým světem.

 

Za zády zůstali

kovboj i Vinetů,

mně to však nevadí,

život můj už je to!

 

Do cesty růžička

poupátko kloní,

musím ji utrhnout,

tak krásně voní!

 

"Netrhej růžičku,

ať dál si roste!

Ona má trny

a ty jsou ostré!"

 

Dvě prosté větičky

dobře mi radily,

růžička uvadla

a trny zranily!

 

Pěšky jdu po náspu

písničku pískám,

na růži zapoměl,

už si zas výskám!

 

"Sedí tam Čekanka

na náspu u trati,

ta na vlak nečeká,

ten se jí nevrátí!

 

Ta její kolej

do světa nevede,

ta na vlak nečeká,

ta čeká na Tebe!"

 

Tentokrát poslechnu

ta slova varovná,

třeba mi klikatou

cestičku narovná!

 

Bude tam ještě

na náspu u trati?

Mám o ni strach,

ať se mi neztratí!

 

Jestli ji najdu,

jistě mi zakrátko

ozdobí Tebe,

má skromná zahrádko!

 

Já nejsem zahradník,

ba ani poet,

přesto mi srdénko

začíná bolet.

 

Pak již děrný štítek mohl být zasunut do té správné databáze!


Velmi zajímavá práce, Pane profesore(doufám, že jsem nevyzradil vaše utajení) jen tak dál... Už klikám na tip:-) Přeji hezký den. Jiří

Vampirezza
23. 02. 2003
Dát tip
Musím říct, že je to celkem zajímavě napsaný, má to šmrnc.Povídka a ktomu i básničky, hmm.

Ryšafka
30. 01. 2003
Dát tip
Omlouvám se Ti za to že jsem to špatně zařadil. Bylo to skutečně dávná událost, ale je jasné, že to dnes je již pohádka. Dotyčného programátora opustila dívka a tak se úsilovně věnoval práci, aby zapomněl. Také objevil, závadu se štítkama. Na jednom byl totiž mastnotou přilepený útržek z mladého světa, na kterém byly tyto verše v rubrice seznámení. Štítek opravil. Musel si ale sehnat ono číslo Mladého světa. Doba na odpověď byla již vypršená a tak přes redakci vykorespondoval odpověď, ve které popisoval, jak se k básni dostal. Odpověď však nedostal a byl z toho sešlý. Tak jsem mu řekl, že měl odpovědět v duchu veršů a odpověď mu nachystal. Opět vše vykorespondoval a za dlouhou dobu se dočkal odpovědi.

Rumcajs_
27. 01. 2003
Dát tip
Až na to zařazení je to dobré ...

nin
27. 01. 2003
Dát tip
vážně už by tu mělo být nepřehlídnutelně napsaný, který kategorie se zvýrazňujou na úvodní stránce - a z jakýho důvodu - aby nedocházelo k tomu, že lidi nemají zkušenosti se zatřiďováním...

Wopi
27. 01. 2003
Dát tip
nin: pracuje se na tom ;-)

Lorgan
27. 01. 2003
Dát tip
Zdravíčko Honzo, teda, nečekal bych, že sem něco vyplodíš. Nevím jestli znáš můj nick, o ´to zábavnější bude čekat, než zjistíš, kdo jsem. Pěkný den a velmi povedené dílko, mimochodem. Myslím, že T by jako ocenění stačilo.

Paranoicus
26. 01. 2003
Dát tip
Osmdesátisloupcový štítky jsem znal dost důvěrně, ale osmdestáti sloupcový ani jeden! A těch nalezených osm veršů je trochu moc dlouhých, než aby se vešlo na jeden osmdesátisloupcový štítek ... <smajlikh/>.

Aki
26. 01. 2003
Dát tip
Ryšafka: víš, dílo, zařazený kategorie Událost, se objeví na první straně Písmáka. je to něco, na co chceš upozornit všechny lidi na Písmákovi... třeba výprodej knížek, nebo že se ti ztratil manžel, tak kdyby ho někdo našel, ať si ho nechá nebo tak něco... :o) zkus to přeřadit do povídek nebo ostatních...

Pompejus
26. 01. 2003
Dát tip
Dobrý, jen to zařazení nesedí, ale jinak je to dobře zaobalená básnička a je vidět, že autor zná i něco z IT.

Natrix
26. 01. 2003
Dát tip
Teda pane profesore... :o)))

Marwin
26. 01. 2003
Dát tip
Tohle jde....*T

Taranis
26. 01. 2003
Dát tip
her profesor , das ist super

Mawenzi
26. 01. 2003
Dát tip
timto jste předcil mé nejlepsi mineni o vas, mohu k tomu rict jediné: moc se mi to líbi. PS:Kristyánek V.-mé jméno, kdyby vas prezdivka zmatla

Seregil
25. 01. 2003
Dát tip
chmmm... hezký báseňky v povídce... Povídky, to je ta správná sekce...

Aki
24. 01. 2003
Dát tip
zkus to zařadit do jiný kategorie, do týhle to nepatří :o)

Wopi
24. 01. 2003
Dát tip
jo, prosímtě, v editaci děl si změň na kategorii - tahle je určena na první stranu pro upozorňování na literární a umělecké události pro širší písmáctvo - díky za pochopení

sidi
24. 01. 2003
Dát tip
Inu, jestli se to stalo, tak je to událost. Soudím já, narozdíl od předřečníků. :-)

Ryšafka
24. 01. 2003
Dát tip
nemám zkušenosti se zatřiďováním. Kdo pomůže?

Cirilla
24. 01. 2003
Dát tip
Pomůžu, kde můžu :) najeď si na svůj nick v levým sloupci pak na "Tvoje díla" pak na to dílo, upravit a tam změníš kategorii, uch, doufám, že to zní srozumitelně...

papouch
24. 01. 2003
Dát tip
:-))) Aritmu pamatuju, sice již jako vysloužilý, však funkční mašinku :-) Taky pamatuju MINSK, SAAB, EC1021... :-)) joj to byly časy, všude to blikalo, pásky se převíjely tam - zpět jak šílené, z disků o obrovské velikosti 7,25 MB stříkal olej (neb vystavování hlav se dělo hydraulicky), všude se válely "pucinky" z děrné pásky, či štítků (nejlépe bylo je nasypat někomu do deštníku :-), válcové tiskárny produkovaly rambajs zvící startu letadla, klimatizace hučela ..... ano, TOMU říkám POČÍTAČ, co dneska, pche .... škatulka na stole a houby, to není to kouzlo... :-)))))))

juuu pap ja taky pamatuju aritmuu 101.....jeste nekdy v roce 88 u nas ve VS usilovne pocitala :_)))a systemovej magnetopaskovej stojan....a vstupni jednotka psaci stroj consul....a z dernejch pasek jsme delali hvezdy na vanocni stromek...a sluzebne nejmladsi mel porad modre ruce jak separoval papi 1+2 na 3 casti....

Wopi
24. 01. 2003
Dát tip
Sidi: nemluvím o tom, jestli to byla nebo nebyla událost, ale že dílo se takhle zařadilo na úvodní stranu.

Prokletí
24. 01. 2003
Dát tip
Didactic M - brána do sveta moderných počítačov ;o))))) m.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru