Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sněhulák a anděl

08. 02. 2003
11
0
1611
Autor
Severkanova

Také jste již někdy viděli děti ležící v čerstvě napadlém sněhu,které pohyby svých paží a nohou znázorňují anděly ??

 SNĚHULÁK A  ANDĚL

 

V den kdy napadne sníh sklouznu do bezstarostnosti,

která ještě necítí chlad odešlého jara.
N
avléknu si nohy dítěte, vyběhnu ven,
a po
drážkami si zavržu  písničku dětství.

 

Za jásotu modrého nekonečna nad hlavou

radostně mne zdravícího smíchem vloček,

za třpytu tisíců diamantů objevených v nich sluncem
postavím ptákům sněhuláka.

 

Vezmu hvězdičky zimy do rukou, stisknu je

- jako póry na Tvém těle při hlazení.

A uhnětu v kouli. Už stoji sněhulák, jásají vrány.

Vždyť jsem jim dala  hračku !

 

Otisky svého těla vyzdobím ještě nepopsanou krajinu
a na její sněhovou duchnu n
akreslím anděla - v letu.

Můj dech mu vdechne život, mé paže propůjčí křídla

a pak jej pošlu na cestu za Tebou.
 
Vánek se lehce opře do jeho křidel
a uprostřed teplé, sněhové, snové pohádky
zvedne i mne do neviditelné krystalicky čisté řeky

od břehu k břehu plné citu, neúnavně proudící k Tobě.

A mezi křídly problesknou ta hřejivá slova,
dnes
napsaná ve sněhu koulemi po sněhulákovi.
V
 den, kdy napadne sníh:
M i l u j i 


January 29, 2003

 

 


t

Severkanova
19. 02. 2003
Dát tip
Navždy_Tvuj: Dˇ´

Hester
10. 02. 2003
Dát tip
Vzpomněla jsem si na Ortena: ... vy jste přec věděla co křídel chybí nám k rozletu anděla... Ty to víš taky a našla jsi řešení. *

Severkanova
10. 02. 2003
Dát tip
Hester: Diky za cteni/tipovani mych dilek :-)))

Severkanova
10. 02. 2003
Dát tip
Skyvagrant: zraly cit a opravdovy vychazeji z me duse a srdce, asociace z me hlavy = a vse se to rodi tak nejak skoro "mimo mne" ...Diky za uznani :-))) Stevenson: Predposledni radka neni jasna, ale to nevadi. A litam porad - nekde ve virtualnich oblacich - kdyz uz ne v realite :-))). Ale to jiste i mnozi druzi, jinak bychom tady asi "nebasnili," vid'? Dekuji za navstevu :-)))

Severkanova
09. 02. 2003
Dát tip
Sedím tu za okny, venku je bílá diamantová pohádka, na sklo mi škrábe mráz a snaží se ke mně vniknout alespoň skulinkami podél okenních rámů protože je mu zima při těch -19C; a nohy dítěte navléknu do tlustých ponožek a vlezu pod duchnu a budu se tetelit, tetelit radostí, že jsem vás všechny na chviličku navrátila do dnů sněhuláků a andělů... Vřelé díky za řádečky a za tipy :-)))

Skyvagrant
09. 02. 2003
Dát tip
Moc krásný "převlek do dětské duše" snad evokovaný zralým citem.. Jako vždy mne Tvé verše překvapily svým nejen tím citovým nábojem, který musí být asi opravdový, ale pěknými myšlenkovými asociacemi.. Těším se na další a rád TIPUJI..

matrina
09. 02. 2003
Dát tip
joj, to je dobrý, tak to ti pošlu jednoho malýho *t* Já totiž taky blbnu ve sněhu a dělám andělíčky, je to moc takový oduševnělý a bezprostřední. :)

Severkanova
09. 02. 2003
Dát tip
matrina: díky :-))) a teď mne napadlo, že se přitom i kabát vyčistí (ale to jsem samozřejmě nemohla dát do této básně)...pamatuje si někdo, jak se v zimě prášívaly koberce na sněhu?

Stevenson
09. 02. 2003
Dát tip
OK.. kdyz tedy hlubsi..-) Kdy se zacne citit ten chlad odesleho jara?? az pri prvnim snehu..? To jsii s temi pory jeho tela zacinala tedy uz brzy..-))od detskych nohou??-) Utcite to kolem toho andelicka muselo tat, ne?_) ale to vsechno, ber s reservou.. a tim prislovim, co se skadliva.. Jinak pekne, hodne obratu se mi libi az na ten TIP/-)) BTW/ kdy letis?

Hezká hračka... :-))*t

Jose17
08. 02. 2003
Dát tip
"Navléknu si nohy dítěte..".Pěkné. Něco by se snad dalo vyjádřit stručněji. T.

Jose17
08. 02. 2003
Dát tip
"Navléknu si nohy dítěte..".Pěkné. Něco by se snad dalo vyjádřit stručněji. T.

WiruZ
08. 02. 2003
Dát tip
juuuuuuu ze bych sel postavit snehulaka.....no v boleslavi asi ehrm...tezko....leda tak hodne malinkatyho na balkone....he, he....s velkou mrkvi misto nosu, ale teda andela neudelam...skoda.....*/*tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip!

Torolfita
08. 02. 2003
Dát tip
Úplně cítím tu atmosféru. Zmrzlé tváře, bílý sen kolem (pokud se tedy po chvíli nezmění v hnědou břečku - pryč však od reality). Líbilo se mi to. Dojem z Tvého dílka je kladný. *

Šalvěj
08. 02. 2003
Dát tip
Nádhera :o)) Sníh, andělé... Jupí :o) ***

Babetka
08. 02. 2003
Dát tip
Dýchlo na mě mé dětství - děkuji za to! Krásná atmosféra... Vážně moc pěkný!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru