Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sonet pro hvězdu

07. 02. 2003
17
0
2234
Autor
Poetist

Jak tajemně dnes hvězdy září

a nebrání se obdivu

a tichou závist vyčtou z tváří

nás malých, kdo jsme naživu.

 

Jedna z nich obzvlášť jasná zdá se,

kdekomu hlavu zamotá,

však bezohledná ve své kráse

nezná už bolest života.

 

Plášť ledu z okna stírám dlaní,

skrz sklo se smutně dívám na ni

a zdá se, že se hnula.

 

To neslyšně po nebi plula,

aby pak sama zahynula

jen pro mé hloupé přání.


NIghtRunner
24. 02. 2004
Dát tip
Všechno již bylo řečeno. Fakt hooodně dobrý. Štveš mě...:-) Tip.

NIghtRunner
24. 02. 2004
Dát tip
Všechno již bylo řečeno. Fakt hooodně dobrý. Štveš mě...:-) Tip.

remik
20. 07. 2003
Dát tip
Opravdu mi dochazi slova.Temi, jez me ted napadaji, bych toto uzasne dilko nedocenil.Proto bez nejakeho zdrzovani dam tip.

Katčenka
17. 06. 2003
Dát tip
Jezis,to je naaaadhernyyy!!!! urcite veeelkej tip a moc veeeeeelkeeeeeee diiiiiiky! Neumim vyjadrit slovy jak se mi to libi!

Tajemné!*

soňa
14. 03. 2003
Dát tip
***

Induan
08. 03. 2003
Dát tip
Přání je nebezpečná věc... Víš, co se říká... Pozor na přání, splní se... To se mi stává až příliš často. Něco si přeju a ono se to pak splní, ale trochu jinak než jsem původně předpokládal. Ale to s tím zase tak úplně nesouvisí. Hlavně si lidi nepřejte sobecky. Uvidíte ... Budete litovat. A to se týká především a hlavně lásky :)

Bootex
25. 02. 2003
Dát tip
...jen pro mé hloupé přání...

Bobísek
16. 02. 2003
Dát tip
*

Poetist
15. 02. 2003
Dát tip
Děkuju vám všem!

Kytička
14. 02. 2003
Dát tip
Je to moc moc krásný!! ****

Kytička
14. 02. 2003
Dát tip
***

Endif
14. 02. 2003
Dát tip
Poetist: ahááá, takto jóóóóó (no, ale stejně... ;)

houba
14. 02. 2003
Dát tip
moc líbí tip*

Bernadeta
14. 02. 2003
Dát tip
Viz: guy**********

lovi
10. 02. 2003
Dát tip
Velice mile to pohladilo po duši, trochu škoda, že to v posledních dvou slokách změnilo rytmus. Ale jinak dobrý, tip!

Poetist
09. 02. 2003
Dát tip
Díky. Pro Endifa: K tý jednoduchosti... co bys chtěl, když jsem to psala ve škole a žvanil mi do toho zeměpisář... naprosto nepoetická atmosféra :-)

Stevenson
09. 02. 2003
Dát tip
Vyborme.. jak poeticke, tak s dobrym rymem, versem,myslenkou a vtipem..T

Schönni
08. 02. 2003
Dát tip
Proč bych měla psát, když dokážeš tak skvěle vyjádřit mé pocity? Nádherné a dojalo mně to.

guy
08. 02. 2003
Dát tip
Líbí se mi to moc. Je v tom cit, upřímnost, melodie. Mám ale strach, že sem vstoupí ti, co začnou ukazovat jako tobě, ale taky jako všem a možná hlavně sobě – podívej, hele - září-tváří, a tady, zase – zdá se-kráse, no a tady, opět - …….. Mám strach, že budou kroužit nad básní ostrými skalpely – tam říznou a semhle říznou a budou ukazovat co kde jak proč, a nebude jim vadit, že ta slova za to nemohou, že jsou tam, kde jsou, že tím, že jsou tam kde jsou, je ta báseň živá, že to teplé, co vyteklo pod ostřím, byla krev té básně a že ta báseň neležela na pitevním stole. Já si moc nepřeju, aby sem vstupovali ti se skalpely, i když ty si to přeješ. Já si spíš přeju, aby sem přišli hlavně ti, co jen tak chodí s prázdnýma rukama, nakouknou, pozdraví a odcházejí s hezkým pocitem, že viděli něco hezkého, prostého, nevypreparovaného. Kteří přišli hlavně pro potěšení a nekoukají na nápisy nad vchodem.

Torolfita
08. 02. 2003
Dát tip
Tak to je povedený, krásný, miloučký sonetek. Dávám TIP.

Poetist
08. 02. 2003
Dát tip
Děkuju vám, obzvlášť tobě, guyi. Napsal jsi to nádherně, ale kdyby nebylo těch lidí, co pitvaj hrubej povrch a neberou ohled na to, že drží pohromadě něco jemnýho uvnitř, nedokázala bych nikdy docenit pár hřejivejch slovíček od těch, co přicházej s prázdnýma rukama.

Endif
08. 02. 2003
Dát tip
* Líbilo :) (čistě soukromě mě trošku mrzí, že to má tu jednoduchou formu... no, asi má teď na mě vliv geniální Skácel :)

Babetka
08. 02. 2003
Dát tip
Guy to vše řekl za mě... Na mě dopadl hvězdný prach z tvé padající hvězdy a v mé duši z ní tak kousek navždy bude...

Přišel jsem s prázdnýma rukama (klávesnici nepočítaje). "Dobrý večer..." A odcházím s hezkým pocitem..... :-))) *t Jo a klub...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru