Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Protestsong

15. 02. 2003
0
0
629
Autor
Vilém

Tak za tohle nevinné dílko jsem si vysloužil dvojku z mravů.

Učitelům nastaly teď vskutku těžké roky,

když zaslechly chodby školní prvních z Déčka kroky.

Elitní je jak vám pravím ten náš třídní spolek,

skládaje se z tvrdých hochů dokonce i holek.

Neradno je provokovat tuto divou zvěř,

tak se pane profesore ředitelce svěř,

že tam nemáš žádnou kázeň

a ze žáku míváš bázeň,

že se budíš v noci hrůzou,

co si počít s touhle lůzou?

 

Těžko radit profesore, jak nastolit řád,

aby tě zas dobrý pocit mohl začít hřát.

Nebuď si však hochu jistý,

že zas vzdoušek bude čistý

až vyhodíš zadní řadu,

ta první je na pořadu.

Raděj každé slovo profesore zvaž

a studentům se vší úctou nadbíhat se snaž.

Nezačínej si nic po zlém s touhle naší třídou,

jinak bys moh lehce dostat tvrdý zásah křídou.

Nestěžuj si v hodině, že žáci karty hrají,

buď rád, že ti na chviličku aspoň pokoj dají.

Nebuď je, když tiše dřímou,

pak tě v dobrém možná přijmou.

 

A na závěr profesorům jedna dobrá rada,

ukažte už téhle škole konečně svá záda.

Přemýšlejte vážně o svém odchodu,

vždyť vám bude lépe v klidném důchodu.  


Endif
16. 02. 2003
Dát tip
Vilém: sorry, moje chiba ;)

Endif
16. 02. 2003
Dát tip
(pochopil jsem to obráceně)

Vilém
16. 02. 2003
Dát tip
Endif: Nic se neděje, každej občas chybuje. Byla by nuda, kdyby byl každej perfektní! Promiň za tu předchozí reakci. Byl jsem zrovna v ráži. Pišta: Je to opravdu hloupá říkanka, proto je zařazena i v blbůstkách. S odstupem času se dívám na věci úplně jinak než kdysi. Cornel: Myslím, že nevíš dost dobře, do čeho by si šla. Viděla si obecnou školu? Tak takový Rosenhaim( nebo jak se to píše) by byl u nás premiantem třídy.

katugiro
16. 02. 2003
Dát tip
hm... a tu dvojku Ti nevěřím, tedy ne za tohle dílo

Endif
15. 02. 2003
Dát tip
Raděj každé slovo profesore zvaž a studentům se vší úctou nadbíhat se snaž. = drzost :) Nestěžuj si v hodině, že žáci karty hrají, buď rád, že ti na chviličku aspoň pokoj dají. = blbost :) A na závěr profesorům jedna dobrá rada [..]<.I> = už dost :) Ale jinak to není špatný a když nic jiného, tak aspoň upřímný. A dvojky z chování se někdy dávaj i za jiný hlouposti ;) PS: Nejsem učitel, ale klidně si oprav: "zaslechly/i" a "žáku/ů".

Torolfita
15. 02. 2003
Dát tip
Tak to je vyloženě, jedno z takových těch "posměvných" dílek na školu a profesory v ní. Ale obvykle s tím souhlasí pouze studenti. Takže příště bych doporučovala lepší hlídku.

Vilém
15. 02. 2003
Dát tip
Endif: A neopravím a ne a ne a ne, poněvadž je to správně!!! Jde vidět, že nejsi učitel!!! Chodby zaslechly - ženy zaslechly. Takže kolego dvakrát měř a jednou řež!!! Jinak se poroučím.

Tak u Vás bych chtěl teda učit. :-) Každopádně dobrej nápad!

Posměvné dílko... Je jich několik druhů - od opravduukrutněvtipnýchseskvělýmnápadem, až po hloupé říkanky, kterým se lze smát jen skrze tu hloupost. Tenhle text rozhodně do druhé varianty nespadá, ale za špičkou zaostává pěkných pár délek. Zajímavé jako raritka pro spolužáky, jinak zbytečnost. P.S. Setkal jsem se s případy, že opravdu povedené dílko bylo sborem naopak přijato s nadšením.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru