Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Letní ukolébavka

05. 05. 2000
2
0
1012
Autor
havran

večer u ohníčku

Rudý oblak se pozvolna ztrácí V právě se budícím večeru. Schylovalo se k překrásné noci, Z krajiny pomalu mizí rudý nádech Zaviněný prchajícím sluncem před přibližujícím se večerem. Němé myšlenky v letním snu Ve stínu noci vznášejí se, Mraky nademnou víří tmu, Malý plamínek rozhoří se, Dým z ohně řítí se do nebe, Ten ohnivý žár proniká do tebe… Pojď se mnou žít můj letní sen, Jenž protančíme spolu jen.. Pod nebem plným hvězd, Poplujem spolu oblohou Nad střechami spících měst Blankytně modrou smutnou tmou…
johanne
30. 08. 2004
Dát tip
poslední řádek - paráda jinak ani moc ne

pino15
23. 02. 2002
Dát tip
tip za to, že bych si taky rád zaplul, za to děkuju tvejm veršům :o))

Drakkan
21. 02. 2002
Dát tip
3/5+T nevím proč ale ani jsem ten rým nějak nevnímal. D¨ílko je hezké, připomíná mi ty mé, které jsem kdysi psával...

Sarken
14. 05. 2000
Dát tip
nojo, to znám, básnička se mi líbí, jen bych ji nechala neveršovanou, takhle to působí moc násilně

zámek
11. 05. 2000
Dát tip
... Lyryk začíná provádět věci, za které bychom mu měli být vděční ... a mě vynechává ... A báseň ? .... citlivé a krásné vyznání touhy ... Díky !

Laďa
05. 05. 2000
Dát tip
Hezké. Blankytně modrou smutnou tmou... je zvukomalebné.

Lyryk
05. 05. 2000
Dát tip
První dva verše jsou nápad, opravdu dobrá původní metafora, která svým dalším rozepsáním ztrácí na intenzitě. To popisné trojverší vyvádí z rytmu, který by právě ukolébavka měla mít ve vínku. Zpěvnost není úplně hladká, protože rytmus slabik není striktně dodržen. Použité rýmy mají kolísavou úroveň, „v letním snu – víří tmu“ je spíš asonancí – dozvukem rýmu, než pravým rýmem; „do nebe – do tebe“ je již vyloženě otřelý rým, ostatní rýmy jsou snesitelné s výjimkou „vznášejí se – rozhoří se“. Ještě zdařilý je obraz „mraky..víří tmu“ ostatní odposlechy z táborových písní svědčí o původní inspiraci večera u ohně. Takovou báseň bych do soutěží nebo časopisů nedoporučil posílat.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru