Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Západ slunce

19. 02. 2003
10
0
1824
Autor
Severkanova

 ZÁPAD SLUNCE NA JEZEŘE

Dnes zapadalo slunce vzhůru nohama
a vyzdobilo obzor zlatým barokem.
Proti svému zvyku
zapadalo nadvakrát
a zapomnělo si vzít s sebou svoji svatozář.


Láva vytekla z očí dne bránícího se před spánkem
a rozlila se do kaluží na jezeře tiše sténajícím,

těsně sevřeným pod ledovým krunýřem.


V těch kalužích - dlaních jezera,

potřísněných krví červánků,
líbalo se slunce s nebem a nebe s jezerem.

Na břehu jezera Nokomis
ssály mé i Tvé rty barvu krve z našich srdcí.

 


February 18, 2003


Marně tady hledám možnost zaškrtnout Severkanovu jako tip.... :-) (Že bys byla ta slavná spřízněná duše?)

Severkanova
21. 02. 2003
Dát tip
WiruZ: díky :-)))

katugiro
20. 02. 2003
Dát tip
určitě jeden z těch lepších západů... :) *

Severkanova
20. 02. 2003
Dát tip
Vyslunickovali jste na me tvari usmev - svymi krasnymi slovy a tipy. Dekuji vsem :-)))

WiruZ
20. 02. 2003
Dát tip
nemam slov.........*/*

alim
19. 02. 2003
Dát tip
ma to naboj a pritom i kus romantiky:-))* tip

mnu západ sunce by se dal vylíčit i lépe dle mě :) přesto pěkné

Severkanova
19. 02. 2003
Dát tip
Navždy_Tvůj: No, každý máme jiné schopnosti vyjádření toho co vidíme. Takové západy slunce, co tu máme, ty jsem ještě nikde jinde ve světě neviděla. (A to že jsem viděla mnoho západů slunce v mnohých končinách sveta!!) Západy slunce tu jsou DIVOKË. A tato báseň je jen slabým pokusem vylíčit, co se tu na zimní obloze někdy děje, kdy nevíš zda slunce zapadá směrem dolů, za obzor, či nahoru, do mraků...něco ůžasného, je to boj odstinů barev.... A k tomu přidej odraz v nesčetných kalužích na zamrzlém jezeře...a je z toho MŮJ západ slunce. Díky za návštěvu. :-)) alim: pochopeno. Díky. :-)))

Šaman2
19. 02. 2003
Dát tip
Je to napsané tak nějak zvláštně a asi právě proto to ve mě vzbuzuje zvláštní pocity. Krom toho miluji západ i východ slunce, je to něco moc krásného. Po tom co jsi ještě napsala dodatkem o TVÉM západu slunce 19.2. mě to zaujalo ještě víc. Chtěl bych ho také vidět :-)).

Seregil
19. 02. 2003
Dát tip
Opravdu pěkně napsané. Co vytknout? Nic. Západ slunce je nejkrásnější záležitostí, kterou můžeme zachytit, ať už písní nebo obrazem.... Básní je to také velmi dobré.... čili dosti tlachů..*t

Skyvagrant
19. 02. 2003
Dát tip
nechci být v roli Tvého obhájce, dnes si ji převzal Seregil a velmi objektivně- mám stejný názor. Čtu si Tě často a Tvá dílka mne vždy překvapí něčím novým a originálním. Nenech se otrávit některými nejapnými poznámkami.. Jestli si někdo myslí, že by se dalo něco napsat lépe ať to zkusí, zda to dokáže a s takovou bohatou obrazotvorností jako Ty. Samozřejmě, pokud si představuje západy zde v Česku pak takové západy slunce, které jsem vídával na př v Norsku- blízko polárního kruhu jsou něčím naprosto odlišným- úchvatným divadlem. Pokud toto divadlo někdo neviděl, pak chápu, že obraz, který jsi nádherně popsala je mu cizím. Nevím kde žiješ,asi někde na severu USA, snad bys jej mohla pozvat, aby viděl a pak mohl napsat něco lepšího. O tom ale již předem pochybuji. Upřimně tipuji..

Jenda
19. 02. 2003
Dát tip
slunce zapadalo vzhuru nohama ! *pěkné

Jose17
19. 02. 2003
Dát tip
Nádherné obrazy. Trochu odlišné od toho, co ponejvíce píšeš, ale proč ne? T.

Severkanova
19. 02. 2003
Dát tip
Dekuji za navstevu, za poznamecky a za tipy. :-)))

Stevenson
19. 02. 2003
Dát tip
hezke..*

Martinka
19. 02. 2003
Dát tip
je naozaj krásná....a tento západ slnka je originálny práve preto že je Tvoj ;-) *t

Barbar
19. 02. 2003
Dát tip
.... čili dosti tlachů..*t BARBAR

Šalvěj
19. 02. 2003
Dát tip
Jupí, hurá.... *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru