Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Starostlivý měsíc

20. 02. 2003
11
0
1845
Autor
Severkanova

       

    O starostlivém Měsíci


Poté, co omyla jsem s těla noční šat
a z vlasů vyčesala ještě živé sny,
vyšla jsem si na balkon - Měsíci zamávat.
B
yl dnes tak zvláštní, velký, přejasný.

Do oken jak lampion zvědavě nahlížel,
vánoční ozdobě se podobal.
T
akovou zvláštní, zsinalou barvu měl,
na ranní obloze podivně se vyjímal.

Snad n
a vlastní oči chtěl se přesvědčit
dřív,
než se do jiných pásem času tiše poroučel,
ž
e zdařilo se z mého těla chřipku vypudit
a
starosti o mne dál si dělat nemusel.

Měsíc mne rád navštěvuje každou noc,
 je mým nejvěrnějším společníkem.
Č
asto přizve i všechny hvězdy na pomoc,
a
pod nimi všemi připadám si jako pod cedníkem.

Dívám se vzhůru, sním o horkém příštím létu,
o vlahých ránech střídajících teplou noc,

Tvé přítomnosti, až objevíš se u mne na orbitu,

odvezeš mne navždy, až Velký vůz přispěchá Ti na pomoc.

Proto mám ráda Měsíc a jeho hvězdný harém,
vždyť pohled na ně mi dovoluje beze hranic snít.
S
nad někdo dává mi tu všechnu krásu darem,

když Tebe vedle sebe ještě dnes nemohu mít.

 

February 18, 2003

                                   

       

 

 


hezké, jakobys mluvila z duše. Taové až popisné, možná mi v tom chybí něco citu... t

Jeanne
25. 02. 2003
Dát tip
krásný večer, nádherná představa *

Severkanova
25. 02. 2003
Dát tip
Potěšena. Dík. "-)))

Severkanova
23. 02. 2003
Dát tip
WiruZ: schválně se po něčem podívám...jsem zvědavá - a pak určitě řeknu: jejda, vždyť já je znám !!! Perchta: dˇ. :-)))

Perchta
22. 02. 2003
Dát tip
*

Severkanova
21. 02. 2003
Dát tip
WiruZ: Krásná slova. Ještě kdybych tak mohla slyšet melodii. Vypadá to na píseň, někde z Kalifornie, řekla bych. A tak si k tomu brumlám svou vlastní měsícní melodii, melodii pokaždé jinou. :-))) Skyvagrant: trysky jsou dokořán...protože tam, odkud tryskají, je vskutku dostatek....:-))) Drowndedgod: (jé, teď mne napadá, že ta WiruZ-ova písnička láká k "utopení se". Je možné,že ses nechal nalákat na tu měsícní projížďku???)... Měsíc je přenádherný. Ve všech podobách, vždy. Např. i ve světlíku, když se na nás v noci dívá a vábí nás k sobě....:-))) Seregil: ráda opět do klubíku :-))) alim: díky Šaman2: souhlasím s Tebou. Mně se rýmované také víc líbí, ale já jsem v jejich tvoření pořád ještě děsný laik a prozatím v nich spíš plavu než cokoliv jiného....ale snad se úplně netopím... :-))) Zolo: já to nazývám spíš (vrozenou) obrazotvorností...:-))) Děkuji Vím VŠEM za návštěvy, za tipy, a především však za krásná slůvka kterými jste mi udělali velikananánskou radost, a ještě větší chuť pokracovat v "plození"....

WiruZ
21. 02. 2003
Dát tip
tyyyyy joooooooooo fakt odbornice!!!! je to z kalifornie.....a to primo od americke nej kapely.....Doors.....urcite te to sezenes....na albu strange days.....krasny album.........

WiruZ
21. 02. 2003
Dát tip
eh vlastne muzu se zeptata jak si poznala ze to je z kalifornie??????

Amanda
21. 02. 2003
Dát tip
Zasnene jemne... pekne... Seregil:Na klub mi prijde moc kombinovane... docela se ztracim...

Seregil
21. 02. 2003
Dát tip
Právě proto, cos napsala Ami zasněné, jemné, pěkné.... včera mi to zvedlo náladu, jsem takový depresář a romantik.... :-)

Notreal
21. 02. 2003
Dát tip
líbí se mi*

Severkanova
21. 02. 2003
Dát tip
WiruZ: Nemam ani poneti, jak jsem na tu Kalifornii prisla: jednoduse vnuknuti mysli pri cteni tech radek. O existenci a uspesich Doors vim, jejich pisne jsem urcite slysela, ale nerozeznala bych je od jinych. Rekla bych, ze asi pred 10 lety tu meli "combac" a byl s nimi snad nejaky film? :-))) Notreal: jsem rada - diky

WiruZ
21. 02. 2003
Dát tip
no jasne the doors od olivera stone....a skvela je knizka od sugermana Nikdo to tu neprezije.....jo doors jsou klasika...a mysli mze by si je rozeznala....

Zolo
20. 02. 2003
Dát tip
a pod nimi všemi připadám si jako pod cedníkem - to je dobrý, ale chtěl bych Tě vidět okoupanou v tuhle dobu, dneska, teď na balkóně ;))) Máš halucinace, nééé?!

Šaman2
20. 02. 2003
Dát tip
Moc, moc krásné, tak tohle dílko mě úplně učarovalo. Možná je to tím, že mám nejraději básně rýmované, těm bez rýmu nějak nerozumím :-). Každopádně, toto je moc povedené. Hned první dva řádky mi přišly strašně zvláštní a proto moc pěkné: "Poté, co omyla jsem s těla noční šat a z vlasů vyčesala ještě živé sny" Je to dost neobvyklé vyjádření, ale o to zajímavější, takové jemné. Prostě nemohu jinak než dát TIP.

alim
20. 02. 2003
Dát tip
prekrasne obrazy..tipuji..:_)))

Seregil
20. 02. 2003
Dát tip
Nádherné.... myslím, že si to zaslouží klub...

Drownedgod
20. 02. 2003
Dát tip
..óda na měsíční svit, pohodová s atmosférou, která vyzařuje a je cítit, romantikovi srdce musí zaplesat, tak nezbývá jen se modlit, aby svítil i dál nad našima hlavama a dopřál nám ochutnávky paprsků, jež léčí nejednu bolest tam uvnitř a člověk si pak nepřipadá tak sám..:-)))*t*

Skyvagrant
20. 02. 2003
Dát tip
rád se přidávám k předchozím kritikám, opět něco co dokáže napsat jen citlivá duše s bohatou obrazotvorností.. Je to krásné a myslím, že to musí tryskat přímo z duše..Je to vidět... TIP

WiruZ
20. 02. 2003
Dát tip
hned jak jsem to docetl vzpomel jsem si na tohle...je to v anglictine, ale myslim ze ti to problemy delat nebude:) Moonlight Drive Let's swim to the moon, uh huh Let's climb through the tide Penetrate the evenin' that the City sleeps to hide Let's swim out tonight, love It's our turn to try Parked beside the ocean On our moonlight drive Let's swim to the moon, uh huh Let's climb through the tide Surrender to the waiting worlds That lap against our side Nothin' left open And no time to decide We've stepped into a river On our moonlight drive Let's swim to the moon Let's climb through the tide You reach your hand to hold me But I can't be your guide Easy, I love you As I watch you glide Falling through wet forests On our moonlight drive, baby Moonlight drive Come on, baby, gonna take a little ride Down, down by the ocean side Gonna get real close Get real tight Baby gonna drown tonight Goin' down, down, down A hec davam ti 400 tiP*/*:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru