Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Opačně

23. 02. 2003
6
0
973
Autor
Datel

Někdy je třeba začit všechno jinak. Nikdo neví, která je ta pravá cesta pokud nehledá...

Opačně

 

Jel na opačnou stranu, protože jel v opačném vlaku. Přesto seděl tiše u okna v kupé pro nekuřáky a pozoroval krajinu ubíhající opačným směrem. Slušně pozdravil opačného průvodčího a nechal si cviknout jízdenku. Opačnou.

Řekli mu, aby konečně začal něco dělat. Aby se už neuzavíral jen ve svém světě. Chtěli po něm změnu a snad v něm chtěli vidět někoho jiného...

A tak jede vlakem na opačnou stranu. Mohl jet samozřejmě i autobusem, ale řekl si, že lepší bude vlak. „Dobrý den! Máte tu místo?“ zeptala se drobná blondýnka, která vůbec nemusela být pohledná, ale pro něj taková byla. „Jistě!“ odpověděl a nepřítomně se zadíval na místo kam se posadila. Vypadala úplně jinak, než ty, které potkával, když jezdil opačně...

Když ráno vstával rozhodl se, že změní svůj život. Nejdříve nevěděl jak, protože to ještě nikdy nedělal. Dlouze se trápil s myšlenkou, co by měl vlastně udělat jako první. Pak se rozhodl. Začně všechno dělat opačně. A dal si kartáček na pastu a pusu do vody. Zavrhl, že by se nalil do čaje a tím určil hranici svojí změny. Potom nasedl do opačného vlaku, než kterým jezdil předtím. Teď sleduje tu blondýnku, co si nehty lakuje z prava doleva a časopisy čte odzadu. Protože se začal chovat opačně než obvykle, rozhodl se jí oslovit. Asi se jí zeptal, co zrovna čte. Ona mu odpověděla a koketně se usmála. Za oknem se míhala opačná pole a opačné lesy. Zjistil, že ho opačný život baví. A když vystupoval z vlaku, držel tu opačnou blondýnku za ruku. Seskočil s ní na opačný perón než všichni ostatní.

Vlak se dal do pohybu a oni mu zamávali. Slunce posvítilo na opačnou stranu a nástupiště se na chvíli zahalilo do tmy. Když se vrátilo světlo, byli pryč. Asi odešli spolu...


Dobrý nápad. Mohlo to však být trochu propracovanější a ten kýčovitý konec...

alim
11. 04. 2003
Dát tip
kdyby to bylo napsano opacne-normalne, tak je to takovy normalni pribeh, ale takhle nenormalne opacne..je to pravy opak normalniho pribehu a tudis super...libi..tipik..*****

ICE
14. 03. 2003
Dát tip
Snad se najde více "opačných lidí"..Ostatně i Ty kráčíš těžkou cestou..:) Vyšehrad

Kytička
25. 02. 2003
Dát tip
***** to je moc krásný opačný příběh *****

Gunhead
24. 02. 2003
Dát tip
jsem rád že neodešli každej na opačnou stranu...moc jsem jim fandil...

Carrie
24. 02. 2003
Dát tip
docela zajímavý, tak držím palce opačníkům

katugiro
24. 02. 2003
Dát tip
moooc pěkné! :) různé věci by mohly být na můj vkus lepší, ale stejně se mi to líbí... *

Torolfita
23. 02. 2003
Dát tip
To je velmi zvláštní. Ani jsem netušila, jak by mohlo slovo "opačný" v člověku vyvolat nejistý dojem. Všechno je popsáno přirozeně a přitom v tom člověk hledá hlubší smysl. Prostě je to "opačná" změna. ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru