Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pacienti

03. 03. 2003
1
0
2014
Autor
hrdina

i blázen léčí

 

++++++ O půlnoci jsem zapomněl na střídání alkoholu.Ráno přišla matka:"Novej rok, máš práci?"Já:"Jo v pondělí někam jdu.Ona:"Pohovor a nebo už nastupuješ?"A já:"Mami já už nastoupil dávno. To s Tebou mám pohovory."

Komunismus by nebyl tak špatnej - každej by pracoval podle svých možností a dostal podle potřeb. Bez peněz.No ale:"Já jsem jen konání, žádné slova. Pravil Bůh."

Takže svého ranního jointa  jsem si dokouřil a mohl dorazit do zlehka zakouřené čekárny se zářivým úsměvem.

První sezení. Já: "Tááák cooo,dědooo?"On takový vetchý stařec-určitě s rakovinou :“Přišel jsem na to , že už jsem na světě pěkně dlouho a tak jsem se rozhodl , že tu budu ještě dýl.“ Rozesmál mě , protože já jsem doktor Kukačka psychiatr.

 

 

 

                                                                             

 

 

                                                                       PACIENTI

1. obraz

vrátnice-

 

 

 

                Dr.  Kukačka ( dále jen Kuk. ): „Tak  Vás tady vítám a upřímně mohlo to být i horší

-prohlíží si ji

 

Dr. Pěnkavová ( dále jen Pěnk.): „Děkuji vřele kolego, prohlídnete si se mnou i pacienty?“

 

 

Kuk.: Ano, obzvlášť pacientky.

 

Pěnk: Jsem opravdu zvědavá na tu Vaši zdejší zoologickou.

 

Kuk: Uvidíte, že většina našich zdejších případů je vedena dobře, i když se k nám do ústavu dostali jako kukaččí vajíčka do hnízda.

 

Pěnk: Tak snad abychom raději začli, ne?

 

Kuk:.: No jistě, popojedem.

 

 

 

2. obraz

nemocniční pokoj

Kuk.: Tady máme pana Bagra, klasický případ onemocnění  mozkových blan . Pan Bagr si o sobě myslí , že je nasazený voják v nepřátelském týlu. Občas nám tady předvede pár pěkných záškodnických akcí a často jako pravý partizán útočí ze zadu na sestřičky.  otočí se k p. Bagrovi No tak doslintejte a vylezte  z toho bungru    to jsem já seržant Kid.

 

Pěnk.:Takže léčba suchým sexem přináší již plody?

Kuk.: Áno jsou to hotové křížali.0bzvlášť u p. Bagra stačilo zaměnit partnerku za ošetřovatele a je jako Mílijus.

 

 

Bagr.: Notak jo, no .Du se odreagovat do sesterny .

 

 

Kuk.: Ani náhodou, protože tam jdu já na hloubkovou inspekci a malou skotskou.Vy se uvolňujte na skotských, ale střicích.

 

 

3. obraz

 

 

 

sesterna

 

 

1. sestra , 2. sestra , vrchní sestra , dr. Kuk.

 

 

Kuk.: A ještě do třistapětsetšestý nohy a na zdraví exitusu na 12.

 

Vrch sestra: No tak pane doktore , takhle by jste neměl před sesřičkami  mluvit.

 

Kuk.: Zhynou také , ale můžu jim dopřát konzultace a projížďku na porodním stole. Co víc může muž ženě nabídnout?

 

1 . sestra: Přece porozumnění pohlazení ...

 

2. sestra: Přátelství ...

 

Kuk.jen k vrchní sestře:Pitomé pubertální plácání. Lehkost bytí je smutně trapná . Mít strach ze smrti je pošetilé, čeká nás v ní jen konec. Pro všechny v podstatě stejný . To život je pln obav oprávněně ,je v něm tolik možností  a tak málo času.

 

1.sestra.:Pane doktore proč máme pacientům přidávát k lékům lentilku?

2. sestra: Kvůli  přátelství?

 

Kuk.: Vy jalový ... přeruší ho vrch. sestra

vrch. sestra: No , aby je měli rádi.

2. sestra : Ale mít   rád to je přátelství.

Kuk.: Ještě sestro pronesete něco o přátelství a vezmu Vám uniformu sestry a navléknu Vás do pyžama pacientů.

 

 

 

 

 

4. obraz

 

 

 

Pokoj 009

 

 

Bagr: No tak starej kámo . . .

 

Softík: Fialová krávo ... Bagr se otočí od p.Tuhoše (celého fialového) k Softíkovi a zavelí : Mííísto a lehni!!(jak na psa)

 

Softík skočí do postele lehne přikreje se a vyplázne jazyk . Bagr:Dovětrat jazyk a ticho!

 

Softík zandá jazyk do tlamy=pusy a začne nevěřícně kroutit hlavou jako když pes nechápe.

 

p.Tuhoš důvěrně k Bagrovi: Já chci bejt fialovej .  Na to Bagr: Hele já nejsem žádnej barvista, jů?Fialovej : Muf HM.

Bagr:Takže pytlík pořádnýho hulení stojí 250 né 150 né 200 né 58,70 za to ti můžu tak akorát plivnout do pusy.

 

Do pokoje vejde dr. Kukačka a hned se ptá(znuděně) Bagra: Co víte o 40 pytlíčkách heřmánkového čaje, který se ztratil v kuchyni? Bagr kouká naštvaně: No tak jo.no.jdu se odreagovat do ... Přeruší ho Kuk. : do samotky. Vy náš novej samotáři ...  Softík  zavyje :   aůůůů

 

 

 

KUK.:Zdravě se hubne jedině tak , že se žije naplno i o samotě, chlebu a vodě  drahý pane Bagře.Takže buď chcete žít a nebo  ne...

 

 

5. obraz

Čekárna

 

 

rohová sedačka, cedulka:  Neklepejte sestra vychází!

 

 

 

Sestra 1. : Ták další prosím .

 

Bagr.: Postupujte dále do vozu, pojedeme další dvojitou zlevněnou jízdu . Cena poloviční zážitek  dvojitý.

  Tuhoš.: A kdo je vlastně na řadě?

 

Kuk.vylítne z ordinace a v čekárně spustí : No tak  pánové na řadě je ten kdo si tu z Vás nejdýl sedí na vejcích , popojedem.

 

V černém kabátě  s plstěným kloboukem na hlavě vrávoravou chůzí jde k nim. Světla  lamp ozařují jeho postavu  , takže stíny které vrhá jakoby vykreslují chobotnici.Zapalí si cigáro odplivne a řekne: Co takhle světovládu?

 

Kuk.:“Tak pojďte Vy akutní případe.

 

Sestra 1.: Ale pane doktore ten pán jde za mnou, on je to totiž můj snoubenec  a né akutní případ (pohrozí mu vztyčeným ukazováčkem ale né nahoru a dolu , ale do stran). Jmenuje  se Brunclík Kýl  a je to básník.

 

Brunclík .: Oh áno. K sestře důvěrně a zamilovaně:Tvá pochva to je úrodný kraj. Můj pyj zas pluh. Ve spojení hledáme ráj   plný polí a luk. Tvoje prsa to je mléčný bar, kde opiju se  a nejsem sám ani usnout nevadí, protože ruka Tvá mě pak jak hřebínek pohladí. Sestra 1 se stydí a zčervená- nalíčit. pacienti kulí oči otevírají zrušením ústa atd.

 

Kuk.: Přece jenom na slovíčko pane Kýlo.

 

Kýl.:Doktore, vždyť život je jako mince – má základem rub i líc, ale většinou se točí na hraně, no né?

 Kuk.: No jistě . Zřízenci!

 

 

 

Kýl.: natočit tak film, ve kterém by se odehrávalo vše toto s prostřihem na přímé reakce publika, pochopitelně pod rouškou kouře a …

 

 

KUK.:jenom tlachání a realita vám uniká.

 

Kýl.: Ale je to dobrý a nevadí.

 

 

KUK.: Ale jděte.

 

 

 

6. obraz

 

 

Softík .: vejde a má na hlavě obráceně helmu, nasazenou jen po uši vypadá trochu jako lebkoun   v ruce má několikabarevnou nit . „ Ztratila-li se Vám dějová nit tak tady Vám ji nesu.

 

 


Je to... celkem - placama - i úsměvný. :o)

Kodynie
04. 04. 2003
Dát tip
Tak jsem tu viděla jeden tuhý boj Merleho. Jak to vlastně dopadlo, změnil si hrdina kategorii sám nebo mu k tomu pomohl nějaký admin? V tomhle ohledu vždy Merlemu fandím, usměrňovat nezkušené autory do správných mezí. Jsem tu trochu se zpožděním, no jo nestíhám. Teď k samotnému dílku, když se k němu ostatní zapomněli vyjádřit, jak sledovali tuhý souboj Merleho s hrdinou. Nevím, co o tom mám napsat. Je to tak strašně zmatené a nesrozumitelné, že ani pořádně nevím, co tím chtěl autor čtenáři sdělit. Jako sled rychle střídajících obrazů to vypadá celkem zajímavě, ale myšlenkově je to přímo katastrofa. Asi to bylo záměrem autora.

Merle
04. 04. 2003
Dát tip
Kodynie: admin ještě nemůže měnit kategorii, jen zkušebně zneviditelňovat díla (když se shodnou dva amini). autor změnil sám.

Kodynie
04. 04. 2003
Dát tip
Hrdina je je tedy rozumný, to jsem si oddechla. Merle odpusť mi mé hloupé otázky, jsem jen obyčejný autor a tak nevidím do kuchyně kolem Písmáka. Už Tě zase nechám v klidu pracovat.

Merle
04. 04. 2003
Dát tip
Kody: není co odpouštět. jsem tu zároveň jako pomocníček, takže i odpovídat na otázky je moje práce :)

nin
05. 03. 2003
Dát tip
počkeééééj, jako že tady narážim na tvýho kámoše? :-) já jsem halt nestydatá cholka :-) a nezmění tu kategorii a nezmění... :-)

Merle
05. 03. 2003
Dát tip
je to hrdina mezi proudy a taky proti vsem :)

Krel
05. 03. 2003
Dát tip
Wopi: co tím chceš říct neotřít:-))))

Merle
04. 03. 2003
Dát tip
radost: protože vím, jaký pocit je to držet kuličku, tedy i poznám, že ji nedržím. pokud bych něco držel, bez pocitu kuličkovitosti by to tedy nebyla kulička :))

nin
04. 03. 2003
Dát tip
jaja, taktéž má přímluva ohledně kategorie - a nazdar Merle! :-)

Merle
04. 03. 2003
Dát tip
nin: vidím tě :)

Climaster
04. 03. 2003
Dát tip
no nic moc, nepřijde mi to vtipný ani poutavý ani zajímavý... a rád bych věděl co hrdino říkáš na dokonalost administrátorů...jediné co je zaujalo je špatně zvolená kategorie...tomu říkám pracovní nasazení...a kolikrát ti to napsali...taková spolupráce...nádhera...

Merle
04. 03. 2003
Dát tip
clim: já z principu takováhle díla prostě nečtu, a když už, tak nikdy nehodnotím. už tak se to tu zneužívá k reklamě exhybicionismu, a to já nehodlám ještě podporovat...

Krel
04. 03. 2003
Dát tip
ano Climaster má pravdu...:-)) i když tady bych se taky připojil k žluté kritice mistra Wopiho...

nin
04. 03. 2003
Dát tip
Climaster: administrátoři ještě nefungujou, takže nemůžeš tvrdit, že je někdo administrátor. administrátoři budou mít možnost změnit kategorii. já jsem se k tomu přidala a admin nebudu, prostě je to pravda.

Krel: a není to pan profesor Wopi ? :)

Climaster
04. 03. 2003
Dát tip
Merle: myslím, že ty jedinej se nemusíš nijak hájit...byls´ první :nos) ...byl to jen takový malý rejp, přišlo mi vtipný, jak se každý příchozí jen podepsal pod Tebe, aniž by cokoliv řekl k tomu co je tu napsáno... nin: oči-))

Merle
04. 03. 2003
Dát tip
Clim: někdy je jednoduchá podpora lepší, než dlouze rozepsané názory :) a zrovna tady mám pocit, že opravdu není co rozebírat...

nin
04. 03. 2003
Dát tip
clim: já jsem blbka, já to nějak špatně přečetla a myslela, že to dílo hájíš :-)))))))))))))))))))) jdu radši na oběd my se s merlem takhle podporujem u těch prvostránkových záležitostí snad pokaždý, já myslím, že čím víc, tím líp :-)))

Merle
04. 03. 2003
Dát tip
jeden za všechny, všichni na jednoho! :)

nin
04. 03. 2003
Dát tip
u jistejch lidí to platí jeden na všechny, cheche

Climaster
04. 03. 2003
Dát tip
:o) nemám šanci jsel půl za čtvrt

Wopi
04. 03. 2003
Dát tip
taky si myslím, že podpora je na místě, jinak to totiž vypadá jako osamocený názor jednoho člověka a ten to pak schytává (viz např. to, jak se někteří o mě nedokážou neotřít, frotéři jedni) :)

Helča
04. 03. 2003
Dát tip
Zase mi nezbývá než podepsat Wopi a před tím Merleho. (navíc nemám čas ani sílu)

Wiki
04. 03. 2003
Dát tip
wopi - profesor ..to nebýt vůbec špatné :-)))

Merle
04. 03. 2003
Dát tip
nin: :)))) ze se nestydis....

Merle
03. 03. 2003
Dát tip
prosím, změň si kategorii díla na drama. tahle slouží k upozornění na dobrý film nebo divadlo, ne na vlastní tvorbu.

Merle nebudeš ty náhodou administrátor ?......:)

Merle
03. 03. 2003
Dát tip
NT: gratuluji. nyní test číslo dva. v jedné ruce držím kuličku...

Helča
03. 03. 2003
Dát tip
Viz: Merle

Merle: a co v té druhé ? :)

Merle
03. 03. 2003
Dát tip
NT: v té druhé ji nedržím...

Radost
03. 03. 2003
Dát tip
skutečně? díval ses? a i když ano, jak víš, že tam není neviditelná kulička? že jí necítíš? co když je v zásadě nehmotná? nikdy nemůžeš vědět, jestli náhodou nedržíš kuličku :-)) (antiempirismus v praxi :-))

Radost
03. 03. 2003
Dát tip
:)

Wopi
03. 03. 2003
Dát tip
prosím, změň kategorii, Merle má pravdu, díky

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru