Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zírám, zíráš, zíráte

09. 05. 2000
3
0
1837
Autor
clovrdka

Jedna - dost čerstvá - školní slohovka napsaná podle události, jenž se skutečně stala a není na ní nic vymyšleného, i když by se to mohlo zdát. Zdání však klame...

Jednu podzimní středu jsme čekaly s kamarádkou Káťou na jejího tatínka, který nás měl vyzvednout z autoškoly. Byl hezký, sluncem prosvícený den a obloha bez mráčků. Ve vzduchu byla cítit předzvěst něčeho vyjímečného.


Po krátké chvíli čekání přijela starší fialová škodovka s naším řidičem. S radostí jsme nasedly a vyjeli vstříc našim silnicím. Před nejbližší křižovatkou však najednou vypovědělo auto svou službu pojízdného korábu na čtyřech kolech a zastavilo se pár metrů před samotnou křižovatkou. Vylezly jsme s Káťou ven a pomalu - s jistou námahou - jsme odtlačily auto za zatáčku, což nás stálo nemálo sil.


Další zádrhel nás teprve čekal. Co s nepojízdným autem? napadlo nás. Naproti stál autosalon. Možná tam budou mít i takový přepych jako je telefon a nechají nás přivolat na pomoc dědečka, blesklo mi hlavou, když jsme společně přemýšleli o našich nevalných nadějích. Nasadily jsme s Káťou okouzlující úsměv a vydaly se na cestu. Do autosalonu jsme vešly s prosbou v očích a požádaly o zavolání. Nejprve jsme však osvětlily účel naší cesty. Našemu přání bylo naštěstí vyhověno, čímž nám spadl kámen ze srdce. Po vyřízení telefonátu jsme se s velkými díky vydaly na zpáteční cestu k autu.


Protože jsme obě navštěvovaly taneční, kde úvodní hodinu Katka chyběla, krátily jsme si chvíle čekání doučením tanečních kroků a variací. Rušná ulice se náhle proměnila v sál Domu kultury, kde každý pátek od sedmnácté hodiny tančily páry ve víru tance. Na chvíli jsem se stala jak tanečním partnerem, tak i mistrem panem Dufkem. Po krátké promenádě po chodníku a vzájemném představení "Já jsem Kateřina Zaháňská z Oldřichova, zvaná Káča" a "Jmenuji se Čert Lojza" začala výuka. Po úvodní mazurce přišel waltz, polka a cha-cha-cha. Publikum dělali řidiči projíždějících aut, kteří se smáli od ucha k uchu nad nenadálým tanečním vystoupení dvou dospívajících slečen, které navštěvují taneční. Po dostatečném vyblbnutí a smíchem jak nad naším tanečním uměním, tak nad zíráním řidičů a kolemjdoucích chodců jsme se zastavily a naposledy vybuchly v smích. Náš sál se vrátil do původní podoby rušné ulice a doprovázející hudba v rachot jezdících aut a klapot bot chodců.


Na tuto příhodu budeme ještě dlouho vzpomínat a smát se nad tanečním uměním a zíráním řidičů.


duben 2000


Igor
25. 04. 2002
Dát tip
Kdybych právě projížděl, asi bych havaroval. Tak se musí žít!!!

Krel
24. 01. 2002
Dát tip
!*

Amanda
24. 01. 2002
Dát tip
Asi tak jak clovrdik :-))) ale bylo to krasny vypnuti z bezne reality...

Možná že je to spíš do povídek než do fejetonů (no, to je jen můj názor, tak to nemusíš brát moc vážně), ale jinak dobrý.

Sarken
18. 05. 2000
Dát tip
jo to mi připomnělo moji cestu z květinového plesu, bylo tak půl čtvrtý ráno, pršelo a já v lodičkách procvičovala waltz s klukem, který se sotva držel na nohou…

clovrdik
17. 05. 2000
Dát tip
clovrdko, tak se dívám, mně nenapíšeš ma moji kritiku nic ? :-))

clovrdka
17. 05. 2000
Dát tip
clovrdik Neboj, už se na tom pracuje. Život je život a nádherný na něm je to, že občas tropí hlouposti, taškařice a podobné - smíchu hodné - události. Tenhle fejeton je takovou malou milou vzpomínkou nad tanečními a autoškolou, což k životu neodmyslitelně patří. Řečeno slovy klasika: Život se musí prožít, ne přežít!

Merle
11. 05. 2000
Dát tip
človrdka: Nechtěla by jsi někdy zajet do Prahy na sraz a tam nám zatančit všem? Klidně si vem i tu kámošku. A když budete dobrý, jako fakt dobrý... nechám se od vás pozvat na čokoládu ;-)))

McCoal
11. 05. 2000
Dát tip
Tak jestli to budete někde opravdu předvádět, tak se přijdu taky podívat.

clovrdka
11. 05. 2000
Dát tip
Merle To by se ti hodilo, co? My uděláme představení a ještě tě na něco pozvem, co? Tůdle nůdle! McCoal Přijď, už máme turné!!!

clovrdik
10. 05. 2000
Dát tip
jo jo, život je jeden velkej fejeton, clovrdko moje :-) TIP

Merle
10. 05. 2000
Dát tip
tak to bych i já rád viděl :-))))))

clovrdka
10. 05. 2000
Dát tip
Merle Tak to potěší. Myslím, že by ses mohl strhat smíchy tak jako ostatni, vlastně i tak, jako my s kámoškou!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru