Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nenasyceným a hladovým

30. 03. 2003
19
0
2598
Autor
Armand

 



Všechna tato slova nechť zní z úst těm, kteří neumějí jíst - nenasyceným a hladovým. Je laciná - strava sečtělých. Jsem privilegovaný svým nevěděním. Nikdy jsem nečetl knihu. Jsem privilegovaný svým bytím. Nikdy jsem nežil. Nevím kam mám jít a nevím kudy. Jsem okouzlen sluncem, a to je vše, co vím.

 

Kdo neumí obstát ve válce, žene se do boje. Zbabělost z hrůz vlastních ztrát nahradí maskou odvážných rváčů a podtrhne štvavými slovy.

 

Všem Vám, tvořitelům neštěstí, chci se vysmát, hystericky, příšerně, až na samé dno lidského strachu. Vám, co ve své zbabělosti vedete války s nepřáteli. Žádné z Vašich slov nedotýká se mé Lásky. Vaše stínové hry na ambice nebo aspirace jsou mi k smíchu! Géniové svých vlastních podlostí a malých zlostí - kolika z Vás to jde, konat dobro shnilými slovy, mrtvou kůrou a dření knih? Samá shnilá a páchnoucí vítězství! Jen zkažené kosti a zuby, plesnivé vnitřnosti. Avšak ty masky! … nové, a tak početné v rozmanitosti!

 

Jsem pánem všech slov a proto mne nelze zabít. Mé pohoršení nad puchem, je mým soucitem s bližními. Avšak co s pošetilci, kteří se sami vkládají do želez? Co s těmi, které ovládl strach rozumu? A co s těmi, které ovládla nedůvěra - zdrženlivost zasvěcenců, jež znají nějaké tajemství?

 

Můj hněv je krásný, je skutečný, je modrý jako nebe. Kdo se neumí opravdově hněvat - neumí ani opravdově milovat. Všechna tajemství jsem prozradil, všechna zasvěcení znesvětil. Přestal jsem být rozumným. Nic mi nezbylo. Jak by mě mohli soudit - spoutaní - jak spatřit - zaslepení?!

 




 


Markéta
02. 10. 2004
Dát tip
... prudký vzmach křídel dravého ptáka, na jejichž koncích blyští se Stesk nebe. Je krásný, je skutečný, je modrý sebou samým... :-) ***

Sunmoon
23. 02. 2004
Dát tip
Tak nevim...je to trefné a napsané bez zbytečností, přesto je to na mě od poloviny příliš těžké, špatně se to četlo, ačkoli do té doby bylo každé slovo a každá věta úplně přesné a perfektní...najednou jako bys ztratil inspiraci a jen chtěl tu myšlenku "dotáhnout"...Přesto - moc se mi to líbilo...

Armand
01. 10. 2003
Dát tip
park: nerozumím tvému "přesto"? Přes co?

park
01. 10. 2003
Dát tip
Přesto dávám tip.....přesto, že již to někdo řekl, že vstupuješ do vod dávno splavených, ale stejně se to dobře čte a takových tu mnoho není (pro mě teda).......

Armand
01. 10. 2003
Dát tip
park: rozumím, že na to může být takhle nahlíženo, nicméně neznám identitu toho "splavitele" jenž se "plavil" peřede mnou. To proto jsem se ptal.

park
30. 09. 2003
Dát tip
Rebecca má recht, nezbývá mi než souhlasit, ale přesto *

Bříza_
07. 04. 2003
Dát tip
Armande . . . *

Sabinka
02. 04. 2003
Dát tip
*t*

Armand
01. 04. 2003
Dát tip
Stanislav: ...beru to jako lichotku .-)

Lyryk
31. 03. 2003
Dát tip
Standa: správně!!! .-) vize obsahující protimluvy je cynický povzdech; (vize-povzdech) je proto bez valné hodnoty nebo podstaty; jsem tvým postřehem a vytříbenou inteligencí nadšen, ach, takový moudrý muž .-) jsi...

Je pozdě, jsem ospalá a tak si to založim na jindy :-)

Olina
31. 03. 2003
Dát tip
***

Olina
31. 03. 2003
Dát tip
vzhledem k tomu, že jsem tuhle knihu nikdy nečetla, nerozumím

Olina
31. 03. 2003
Dát tip
tak jo, před nedávnem ji četl syn a byl z ní strašně nadšenej:))) tak když je doporučení i od Tebe, přečtu:) dík:)

Josefk
31. 03. 2003
Dát tip
hněv, to není můj oblíbenec strach rozumu, hrozná věc, válka taky některé pasáže mistrně napsané!


Šílená
31. 03. 2003
Dát tip
Jsem okouzlena sluncem, a to je vše, co vím. víc "mi" netřeba.........:) dneska jen půlměsíček úst a popřát bráškovi všechno nejlepší k narozeninám.... opožděně? ne....vždyť bezčasí...vždyť každé ráno narozeniny..... ☼

tanganika
31. 03. 2003
Dát tip
ach jo***

Armand
31. 03. 2003
Dát tip
Zly - ne manifest, ne reflexe... a přitom obojí.. já těmhle věcem říkám vize.. chodí si kdy chtějí, nikdy nevyplývají ze snahy nebo z rozhodnutí. Vidíš velmi dobře... pro takové jako ty je určena. Já děkuji. Vize funguje jako zrcadlo. Pokud zříš rovné, jsi rovný, zříš-li zlé, zříš své vlastní zlo. Ší - opět s :) ...kdo jiný by dokázal vybrat tu nejhlubší strunu sestřičko ☼ (a dík za přání) Josefk - nemluvil jsem o hněvu. Není slovo jako slovo. Významy si každý dosazujete vlastní. Jsem teď jasnější? Lyryk: velmi přesně všem: dík za názory

Armand
31. 03. 2003
Dát tip
Stanislav: tohle není téma na internetovou rozpravu.. slovo destrukce (jehož jsi použil) je tam velmi na místě... jeho pochopení v hlubší souvislosti je ale velmi nelehké a náročné.

aRmida
31. 03. 2003
Dát tip
dá se v tom hledat i nacházet*

woai
30. 03. 2003
Dát tip
tip

Zly
30. 03. 2003
Dát tip
Věčnost v tom. Mělo by to být na plakátu. Aby se pod to lidi mohli podepsat. Asi to zní dost blbě, vím. Ale mi takový .. manifest? reflexe? (nevím) ...lidí, který žijí teď a začínají dělat svět po svým, chybí. Promiň Armande, jestli jsem tomu dal jiný tón, než jsi zamýšlel.

criticator
30. 03. 2003
Dát tip
moc pěkný text

Kritika
30. 03. 2003
Dát tip
nadějné.... to byl vtip unaveného kritika:-)

Liilaa
30. 03. 2003
Dát tip
Tvoje dílo je neuvěřitelně všeobsahující, je přehledně napsané zasvěcenému duchu. Tvého díla si velice cení - m. Přečtu si od tebe ještě něco, pokud něco najdu. Dno - kdo se neumí hněvat, neumí ani milovat- opravdově. Já bych v sobě toto vyjádřila stejně, ale takto: kdo neumí nasadit nejkrutější pohled, neumí dát ani nejmírnější, nejláskyplnější. Nevím zda je pro tebe tip důležitý, ale dám ti ho, chci ti ho dát a chci te i znát. Však tím co si napsal si se odhalil.

katugiro
30. 03. 2003
Dát tip
přijde mi divné, že to chápu jinak než předešlí... ...ale na mne to chrlí vody sarkasmu, cynické obnažení namyšleného lidského ega *

Lyryk
30. 03. 2003
Dát tip
katugiro: správně, to podle toho kam patříš .-) k vizi nebo bez vize...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru