Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Němý pták promluvil

18. 05. 2000
1
0
1094
Autor
Alchymista

Němý pták promluvil, tvářil se všelijak. Perutě, kde jste? Ostny vám tupí zrak? V nádherné kajutě umírá němý pták. Zasáhli srdce, blbost a stesk. Bláhové ruce, bez tlesku tlesk. Zvuky jak z jara odchází s podzimem, z oblaku pára mazlí se s Rodinem. Francesca zamává, z oblaku setře prach, ptáka už zvedají, nesou ho na marách. “Kde jsi se vzala tu?”, v posledním dechu, chtěl říct ten němý pták, v záchvatu vzteku! “Pročpak mě nosejí? vždyť ještě žiji! V očích se rosejí háďátka zmijí.” Že nikdy nemluvil, v té chvíli popad dech. Rodina zastudil pramínek na zádech. “Já nejsem mrtví pták, jsem jenom němý!”, pozvedl plachý zrak, pad tváří k zemi.
Miroslawek
28. 06. 2000
Dát tip
a umřel?

Alchymista
30. 05. 2000
Dát tip
Sarken: nosí - rosí je také rým, ale nevím proč mne láká ten patvar nosejí - rosejí. :o)

Tanizaki
30. 05. 2000
Dát tip
to se jí?

Sarken
23. 05. 2000
Dát tip
líbí, má to v sobě něco silnýho, jen bych se, být tebou, tolik nepodřizovala rytmice, některé rýmy pak znějí moc násilně (nosejí- rosejí)

Laďa
19. 05. 2000
Dát tip
Já myslim, že o významu básně nejvíce řekne poslední sloka. Asi tam je všechno, tedy já to tam vidim. Rozhodně ta báseň není o ničem a pak se mi ještě něco líbí. Ale co? Jo to bude asi ta rytmika. :-)

Merle
19. 05. 2000
Dát tip
jo pravda, konec nemá chybu...

Merle
18. 05. 2000
Dát tip
zajímavý, ale asi jsem to nepochopil... (u mě nic divnýho) rytmika je myslím v pořádky, což oceňuji...

ATC
18. 05. 2000
Dát tip
...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru