Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hlasování (nejen) o lejně

11. 04. 2003
2
0
3101
Autor
Strpod

Vadí mi používání slov "hovno, píča, čurák" apod.

Nevadí mi používání slov "hovno, píča, čurák" apod.

Sám používám slova "hovno, píča, čurák" apod.

Nikdy v životě jsem neřekl sprosté slovo a všichni si mne za to váží

Hlasování je bohužel nefunkční, jde mi pouze o... diskusi na dané téma.

Váš

Strpod


květunka
21. 01. 2005
Dát tip
Jsou situace, kdy pro vyjádření smysluplnosti jsou vulgárnější výrazy na místě, né však ale, kdy se stávají doménou.

Záleží na účelnosti (odůvodněnosti, funkčnosti) a četnosti použití. Vulgarismy mohou být takřka geniálním literárním prostředkem, nestojí-li ovšem dílo pouze na nich ve snaze lacině šokovat a urazit. Samo je někdy používám, nepřeháním to (snad). Ovšem v kritikách jako oslovení autora bych se bez nich raději obešlo... ;)

Spvrivs
06. 10. 2003
Dát tip
Teda ale mně tak najednou začalo vadit, že ta slova, která jsou dnes považována za sprostá, byla původně slušná, třeba krásné staročeské slovo "hovno". Jeho zesprostštění vlastně vážně omezilo možnosti práce s ním. No uznejte, že "fekálie" je z jazykového hlediska trošku neohrabaná. U sprostých označení vycházejících ze slušných také často nevíme, s jakou mírou sprostosti byla myšlena. A to je téma na zamyšlení - zkusme vymyslet nějaké originální sprosté slovo. (Nejvíc mě bere vývoj označení vylučovacího úkonu. Slovo "kadit" je vlastně taková až přehnaně taktní náhražka výstižného "srát", ale původní význam "kadit" je spojen s kadidlem a liturgickým vykuřováním; a nejen z pohledu víry je to těžko překousnutelné, že kvůli zlidovění tohoto původně jistě vtipného příměru se slovo "kadit" nedá s klidným srdcem používat, aniž by vyvolávalo nějaké negativní pocity.)

Robynson
09. 09. 2003
Dát tip
Všechna slova jsou tu proto, aby byla použivána. Hodnocení naše jich je jen v hlavě. Blinkat je odporné slovo :-)

Kastel
25. 08. 2003
Dát tip
Stando dík, tomu říkám osvěta :o)

Merle
25. 08. 2003
Dát tip
sv: nějak tam není vzato v úvahu naše oblíbené ty blbe, debile, atd :) nejlepší je stejně: ty ošklivé káčátko!

Morasten
25. 08. 2003
Dát tip
oiriginal!!!

na to se vyser

Robynson
02. 06. 2003
Dát tip
Slova jsou jen slova. Jsem sice hloupý člověk na hranici idiocie, ale abych se cítil zraněn slovem? To je snad vtip?

Narvah
16. 05. 2003
Dát tip
to je proto, že se moc žereš!

Merle
16. 05. 2003
Dát tip
tak to by mě nenapadlo... jsi tak chytrý! až jednou vyrostu... chtěl bych být jako ty!

Narvah
16. 05. 2003
Dát tip
merle, ty do sebe sklouzáváš každou větou. fakt z toho nejde ven?

Merle
16. 05. 2003
Dát tip
spíš nejde ven z tvýho argumentačního kruhu... pokud se tomu vůbec dá říkat argumenty ještě naposledy říkám - zkus se nad sebou zamyslet

Narvah
16. 05. 2003
Dát tip
to jsou ty tvoje božské a spasitelské manýry. opravdu si myslím, že byste si s rebekou rozumněli. pokud jde o ten kruh: představ si dětský kolotoč, třeba někde v parku já na něm sedí a je mi dobře a ty stojíš vedle a když se začne zastavovat, vždycky ho roztočíš. ještě prosím toč merle jen toč!

Merle
16. 05. 2003
Dát tip
nebudu tu už zbytečně ztrácet čas

Narvah
16. 05. 2003
Dát tip
asi se ti už nechce točit, viď? to nevadí, přesto děkuji.

Narvah
15. 05. 2003
Dát tip
to je jedno, jestli seš v redakci nebo ne. prostě otravuješ tam nahoře. a to není dobrý. to ti říkám. nakonec je dobrý, že nejseš v redakci. to je potom jediná věc co cív, cos udělal dobře. ty chceš odejít ze světe merle? hele, zas se tak nežer. tak strašný to zas není. mě nelituj. ale dík, žes nad tím přemýšlel. hele, zkus se spojit s tou rebekou. budeš hezky v tom její stádečku a určitě ti bede líp, anděli.

Merle
15. 05. 2003
Dát tip
vidím, že o nějakým tvým přemýšlení ani nemůže být řeč. ale to je tvůj problém, a já ho s tebou, ani za tebe řešit nebudu.

Narvah
15. 05. 2003
Dát tip
ještě stále se moc žereš!

Merle
15. 05. 2003
Dát tip
vidíš a mě to přijde že i to se týká spíš tebe

Radost
14. 05. 2003
Dát tip
Narvahu, myslím, že se velmi dobře bavíš, co? (dokážu si tě představit, jak tohle čteš a píšeš a směješ se u toho na celé kolo) jen nevím, jestli se smějou i ostatní asi je to jejich problém. Zábavnost afér je tak podobná módním vlnám: ach, jak přesně vystihl ducha doby :-)) morální zhodnocení těchto slov nechme na hysterii (protože historie je mrtva)

Merle
14. 05. 2003
Dát tip
radost: narvah se nebaví, jen křečovitými záškuby ramen předstírá smích...

Radost
14. 05. 2003
Dát tip
zády k publiku nevíme zdali pláče nebo se směje - ovšem účelu je dosaženo a my zůstaneme pouze v dohadech:-)

Narvah
14. 05. 2003
Dát tip
merle: spíše než vypouštěním ubohostí by ses měl pustit do práce, ať to tu na písmáku konečně trochu vypadá. pokud na to nemáš, měl bys opustit redakci. zeptej se rebeky, ona ti už řekne, co a jak. začni konečně OPRAVDU makat a přestat se litovat...!

Shammann
14. 05. 2003
Dát tip
NO COMENT

Merle
14. 05. 2003
Dát tip
redakci jsem opustil asi před dvěma roky piškote. než příště něco napíšeš, zkus se nad tím alespoň chvilku zamyslet. třeba bude na světě o nějakej ten puch míň... politoval bych tebe, ale po pravdě ani za to mi nestojíš.

Narvah
13. 05. 2003
Dát tip
já nepotřebuji nikoho přesvědčovat o správnosti svých názorů.

Narvah
16. 04. 2003
Dát tip
Chceš mě poučovat? Vychovávat? Jo? Chceš mi podsouvat, že chci o něčem přesvědčit ostatní? Nebo se chceš jenom NĚKOHO zastávat?

Merle
14. 04. 2003
Dát tip
Kastel: sprostý slova v dílech nikdo nepostihuje, necenzuruje, nemaže a nikdy nebude, s vyjímkou písmáci dětem

Narvah
14. 04. 2003
Dát tip
Merle: to musíš vědět sám, co ti to přináší vedle práce, starostí a nadávek od ignorantů. Nedělej ze sebe většího chudáka než seš.

Merle
14. 04. 2003
Dát tip
narvah: já ze sebe nic nedělám, to ty tady ze mě zkoušíš něco udělat, ikdyž o mě, ani o tom co dělám nevíš nic.

AFRODITA
14. 04. 2003
Dát tip
Kastel, no s tím se právě nedá dělat nic, jsem již psala !!

AFRODITA
13. 04. 2003
Dát tip
nelíbí se mi když tato slova zde a vůbec někdo užívá, bohužel síto do úst dáti jim nemožno......

Kastel
13. 04. 2003
Dát tip
Afrodito, s Tvým nickem to plně chápu... ...ale co já čuňák mám dělat - když to občas do té blbůstky prostě patří ?

Merle
12. 04. 2003
Dát tip
Narvah: seš mamlas. můžeš mi říct, co takovejhle post přináší kromě práce, starostí a nadávek od ignorantů? mě teda nic nenapadá...

IFETIV
12. 04. 2003
Dát tip
drsný...

papouch
12. 04. 2003
Dát tip
Narvahu, jsi vedle

Kastel
12. 04. 2003
Dát tip
...mě tam chybí prdel, a to poslední sprostý slovo vůbec neznám - apod - co to je ?

Wopi
11. 04. 2003
Dát tip
Strpode, tohle je hlasování o ničem. Sprostá slova sama o sobě nikomu neublíží. Ovšem ve jmenovité urážce mohou. A TO je problém Písmáka, ne to, jestli někdo mluví jako dlaždič.

Wopi
11. 04. 2003
Dát tip
Ještě polopatický příklad: když řekneš Eminemovi "tvá matka je vyj... smradlavá pí....", souhlasně přikývne. Když to řekneš italovi, riskuješ zdraví.

Wopi
11. 04. 2003
Dát tip
A ještě jeden příklad: když napíšu "ku..., to je ale pí..ina", je to v podstatě kritika, byť její forma vypovídá hodně i o mém duševnu. Ale když napíšu "andulo, seš ku... a už tvá máma byla," jde o porušování zákona...

Merle
11. 04. 2003
Dát tip
wopi, budeš to pořád znova vysvětlovat pořád novým lidem? máš můj obdiv, já to vzdávám.

Wopi
11. 04. 2003
Dát tip
já už skoro taky....

Mathew
11. 04. 2003
Dát tip
ano, jak říká můj otec, sprosté slovo použité ve vhodné chvíli není sprosté :) tak bych to viděl já :))

Ta anketa měla vypadat jinak... Odejdete z Písmáka spíše kvůli: a) sprostým urážkám od puberťáků nebo deviantů (hrstka osob) b) cenzuře

Merle
11. 04. 2003
Dát tip
monty: udržíš na uzdě 1) všechny puberťáky, exhybicionisty a sprosťáky 2) 4 adminy, z nichž dva na to serou?

Wopi
11. 04. 2003
Dát tip
málokdy se něco rozběhne hned napoprvé skvěle - prostě objevily se dětský nemoci a myslim, že během víkendových rozhovorů se vše doladí mimochodem - to, jak rychle Olda doplnil mazání kritik bych viděl jako potvrzení toho, že sprosté urážky vnímá jako nevhodné

nin
11. 04. 2003
Dát tip
ten rebeccy návrh se mi hrozně líbí :-)))

Merle
11. 04. 2003
Dát tip
nin: někde jsem už vysvětloval NTmu, co to je negativní reklama, a jak na lidi funguje, když napsal přesně stejný návrh. i on nakonec uznal, že to není zrovna dobrej nápad :(

nin
11. 04. 2003
Dát tip
Monty, já bych v životě neřekla blinkat, to je jedno ze zkurveně nesprostších slovo na světě... (A tohle je krapet nadbytečný auditko myslim, páč tour sviští o kus vedle jedna radost.)

Shammann
11. 04. 2003
Dát tip
Zbytečná diskuze, po Lyrykovi..

Wopi
11. 04. 2003
Dát tip

Shammann
11. 04. 2003
Dát tip
Majkl Džeksn a jeho skvělá manipulace s dětma.

Wopi
11. 04. 2003
Dát tip
mně to přijde jako milá ilustrace cenzury (nedívej se, dítě, na ten svět, sic se dočista zkazíš) :)

Shammann
11. 04. 2003
Dát tip
Jojo jo jo ehm..Ano..I tak se to dá pochopit...Zajisté...Vskutku zajímavý postřeh....Takový...hmm..chmmm..Neotřelý..

Endif
11. 04. 2003
Dát tip
Tfuj, chce se mi z vás blinkat! ;)

Narvah
11. 04. 2003
Dát tip
Merle+Wopi: vy tu v podstatě nebráníte písmáka, ale vaše posty, způsob vaší existence. takže pravidla a cenzura bodnou. cítíte ohrožení, co? ...to asi bude ten hlavní rozdíl mezi těmi, kdo cenzuru chtějí a kdo ne, ať už je v jakékoli formě...

aRmida
11. 04. 2003
Dát tip
přátelé, nemohu si odpustit jednu poznámku: u nás na moravě se ono slovo, které vy píšete s dlouhým i ("*í**") říká i píše zásadně s i krátkým (tedy "*i**"). prosím vás tedy, abyste neuráželi mé moravské jazykové cítění, a pokud uvádíte výčet vulgarismů, v tomto případě uvádějte vždy společensky korektní tvar "*í**/*i**". děkuji.

Spvrivs
11. 04. 2003
Dát tip
A proč by se to vůbec mělo používat? Máme spoustu méně vulgárních vulgarismů, ale společnost holt se musí furt snažit o zdání co největší drsnosti. Dyť je to nechutné, a hlavně to není žádné umění, házet kolem sebe furt sexuálními orgány. Umění je nadávat a urážet taktně (a dá se to, né že né), náznakem, neustálé snižování se k vyřkávání takových výrazů je jenom indikátorem naší vlastní ubohosti. Tfuj!!!

JRR
11. 04. 2003
Dát tip
Tyyjo:-) Uz aby bylo zejtra:-) Jrrek přemýšlel, on má nápad:-) Hm... Vlastně to asi stihne až v Neděli:-( Ale i tak:-) Krásnej den& děkuji Oldovi za Písmáka:-) *s

Wopi
11. 04. 2003
Dát tip
škoda, džejáre, to Tě asi minu :)

JRR
11. 04. 2003
Dát tip
Wopi: zejtra se tam ale asi taky mihnu, do Prahy se dostanu driv,nez jsem pocital:-) Pred treti bych mel bejt v Praglu, to jeste budete, ne?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru