Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tobě, Čtvrteční noci

22. 05. 2000
0
0
1214
Autor
Sage

Produkt jednoho mého zážitku, ta Čtvteční noc to četla, líbilo se, ale kdyby věděla že to může číst kdokoli, tak by moc radosti neměla. No, je to celkem starý ALE...

Neuvěřitelná reálnost čtvrteční noci prochází mým tělem a duší. Šest hodin nespánku ve mně vytříbilo názor na neskutečnost času. Čas jako takový neexistuje, je to jen šílená překážka pro šťastný život v pravdě, míru a lásce. Přetvářka rozměrů nás mate ve vnímání věcí takových, jaké jsou – ve vnímání vlastní duší, šestým smyslem, nebo jak to chcete nazývat. Každý se pohybuje Na půl cesty, na půl cesty mezi životem a smrtí; mezi “normálností“ a “šíleností“. Všichni plaveme po krvavé řece vytékající z lůna ženy, spoutáni jejím proudem, v latentní svěrací kazajce ploveme ulicemi života v marné snaze vyprostit se z jejích tenat a nakonec všichni v konečné sobě-rovnosti mizíme v jejím konci, ve veliké, šestistopé díře mezi hřbitovními zdmi. Čas je jen přebytečným problémem ve vztahu mezi lidmi a zbytkem reálného i nereálného světa, ale i mezi lidmi samotnými. Nesnáším čas, nenávidím čas se všemi jeho důsledky. Přesto jsou lidé schopni být čás-tečně na čase nezávislí, protože je to jen relativní záležitost – však to poznal každý. Proč se nechávám tolik ovlivňovat časem? Copak jsem na něm tolik závislý? Ne, seru na čas, přestal pro mne existovat. Radím Tobě, udělej to taky tak, neměj předsudky – žádné, tudíž ani související s časem. Děkuju, děkuju Ti, dlouhokrátká čtvrteční noci, hodně jsi mi toho dala, ač jsem v to nevěřil, nedoufal, ani nečekal. Nereálnost Tebe mě zasáhla do dlouho uměle vyprazdňovaného místa kdesi ve mně. Opravdu jsi byla? Nebyl to jen velmi živý sen mé mysli bloudící po cestičkách, které nezná ani ona sama? Byla jsi jen úletem do nekonečných výšin nebe, či propastných hlubin podzemních prostor? Mám v Tebe věřit? Noci, jsi tam ještě? Ano, je tam a bude, nesmazatelně vyrytá v žulových balvanech pyramidy mé mysli... Člověk si takhle je, sedí a čeká, aniž by o tom věděl, a ono to přijde, nezváno, překvapivé, leč silné a neo-chvějné. Samo, s karavanou vybájených a nepopsatelných velbloudů, nebo s flotilou nebeských korábů na půl-noční obloze. Přišlo to i za Tebou? Lidi, setkali jste se vůbec někdy někdo s podobným stavem? Ne, nemůžu ho vysvětlit ani popsat, protože kdo to zná, ví o čem zde mluvím... Po Tobě následovalo páteční ráno, plné absurdity, sobotní odpoledne strachu a nervozity a nedělní večer překvapení. Co bude dál? Dáš mi odpověď, ty moje Čtvrteční noci? Nebo tím odpovídajícím bude právě onen neexistující čas. Snad nedělní odpoledne mi dá neodpovědi na moje neotázky.
Sage
03. 12. 2000
Dát tip
Ech, at uz myslis jakoukoli chemickou latku, tak tuto mi (vyjimecne, ale ne zas az tolik) vyprodukoval muj mozecek, nebo neco podobneho v tech mistech. To, ze ses ztratila neni zas az tak prekvapujici, protoze ja jsem byl taky tenkrat ztracen, pak jsem se opet nasel a zjistil, ze to vuuubec nic nezmenilo, tak hledam dal. Papa

zirafka
29. 11. 2000
Dát tip
No, zezačátku mi to sině připomínalo pocity spojené s jistou chemickou látkou... pak jsem se ztratila... hezké to máš, pekné

Lyryk
29. 05. 2000
Dát tip
Pěkně vykreslená úvaha o čase, nepaměti, relativitě a nemožnosti čas uchopit.

zolli
27. 05. 2000
Dát tip
Cas je realita, muzu ji poprit, delat ze si ji nevsimam, ale sten si svy vybere. Vim ze existuje prostor mimo tenhle cas a prostor, ale bydlet v nem TED v tomhle tele neumim, takze tvoje doporuceni o ignorovani teto veliciny neberu zas tak vazne. Mohlo by se stat ze by mi nekde ten zignorovany cas chybel... Vim jsou chvile vteriny, momenty, nekdy snad i dny, kdy clovek ma pocit, ze se mu cas zastavi.Nebo chce ten cas nasilne zastavit. Znam je. Nekdy se do tech druhych i vracim ve chvilkach sneni a tim jakoby tu chvili nastavuji. Jenze zjistuji, ze jsem ji nastavila casem, ktery mi mezi tim protekl prsty. Proto radeji svoje sny ziju. Nekdy je to skutecne sbesile, a pripomina to trochu „silenost“, ale to jsem ja :o( Diky za mile poctenicko, primels mne premyslet o mem vztahu k case a bylo mi to mile.

Šílená
27. 05. 2000
Dát tip
Rozumím tvé karavaně velbloudů i tvému ne-času. Někdy se mi podaří tu iluzornost času rozrhnout a vykoupat se ve věčném TED...jsem ráda když mi to občas někdo připomene...díky:o) ale nač tolik slov.... Díky... máme toho společného víc než jsem si ze začátku myslela.

Merle
25. 05. 2000
Dát tip
zajímavý... ikdyž takovýhle filosofování já nerad

Dědouch
22. 05. 2000
Dát tip
nejsem kritik (chraň pánbu..:-) )ale mám potřebu ti sdělit že píšeš moc dobře,skoro bych řek že už ses lecos dověděl co stojí za to si pamatovat....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru