Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Klíče

26. 04. 2003
0
0
745
Autor
Angioletto

 

Když jsem byl mladý, měl jsem v životě štěstí. Dostávalo se mi ho myslím až moc a tak jsem si ho nikdy nevážil. Nevážil jsem si ani těch, kteří mi ho poskytovali. Nic mě nezajímalo a vše mi bylo jedno. Nikdy jsem se nechtěl nad ničím zastavit a popřemýšlet, proč tomu tak je. To bylo ale dřív, teď mám času na přemýšlení dostatek…

Je tomu tak 5 let, co jsem ještě řádil s partou „správných“ kamarádů. Už si to moc přesně nepamatuji, hodně jsme toho tehdy vypili. Jednou jsme šli po náměstí a zase hledali nejbližší hospodu, když tu před námi byl kluk na „vozejku“. Mohlo mu být tak jako tehdy nám, možná o něco mladší. Viděli jsme ho, jak se marně ohýbá pro klíče, které mu asi spadly na zem. Přišli jsme k němu a Libor, můj nejlepší kamarád, ty klíče vzal a hodil je o kus dál. My tam jen tak stáli a smáli se, proč ne, když to nebyl náš problém. Kluk si nás prohlédl a se smutkem na tváři se vydal pro klíče. Jestli je nakonec zvedl nebo ne, to už jsme se nedozvěděli. Seděli jsme u pěkně vychlazeného „pivka“ a ještě se smáli tomu „vadnému“ klukovi. Po několika dnech jsme se celá parta rozhodli, že vyrazíme za zábavou do většího města v okolí, protože tady už jsme to znali jako svoje boty. Jenže tehdy jsme nedomysleli to, že cestu zpátky nepůjdeme po čtyřech, ale musíme jet domů autem. A tak po vzrušující noci jsme nasedli do auta. Já na místě spolujezdce, kluci vzadu a kamarád Libor řídil. Vůbec nám nevadilo, že máme v sobě každý nejmíň 8 piv a k tomu pár panáků vodky a vyrazili jsme domů. Ani nevím, jak jsem se tehdy dokázal připoutat, ještě dodnes si to nedokážu vysvětlit… Ano, tušíte správně, měli jsme dopravní nehodu. Libor na místě zemřel, já vyvázl s vážnými zraněními a kluci vzadu měli štěstí – otřes mozku, pár zlomenin a trochu lehčích škrábanců. Aspoň takhle jsem se to dozvěděl od doktora, který mě tehdy ošetřoval. Kluky jsem od té doby nikdy neviděl a asi už neuvidím… Doktor mi oznámil, že jsem utrpěl vážné poranění páteře a už nebudu moci chodit.

Tehdy bych nikdy neuvěřil tomu, že zrovna mě by mohlo v životě potkat to, že já teď pocítím výsměch, lítostné či opovržlivé pohledy od ostatních, jako dříve snášeli postižení lidé ode mne. Že i mně jednou bude dělat obrovský problém zvednout spadené klíče ze země… Možná za to vše mohla moje lhostejnost a sobectví. Myslel jsem až moc na sebe a vymstilo se mi to. I když nevím, jestli slovo msta je vhodné a odpovídající, snad to bylo i moje vysvobození… Nejvíce je mi ale líto těch lidí, kterým podobné neštěstí zavinili a zaviní lidé, jako jsem byl dříve já a moji „věrní“ kamarádi.


Každej nakonec narazí, někoho to musí praštit přes palici, někomu stačí říct, že je prostě blbec. Asi by si to měli přečíst lidí jako si byl ty, ale ty na písmáku asi těžko uvidíš :o(

fungus2
26. 04. 2003
Dát tip
tzv. na každého jednou dojde. Nikdo neví, jestli zítra nebude v situaci nějakého chudáka, kterého potkal na ulici!

yoyo
26. 04. 2003
Dát tip
souhlasím se s_b znám mnoho vozíčkářů a jsou mezi nimi samí správní lidé. Pohodáři. A neznám nikoho, kdo by si dovolil jim ublížit

Angioletto
26. 04. 2003
Dát tip
Dik vsem za kritiku a musim uznat, ze si myslim to same. Tento pribeh se mi nestal, jen jsem popustila uzdu sve fantazii a chtela jsem poukazat prave na to, ze vse negativni, co vysleme se nam jako bumerang vrati... Diky.

Kandelabr
26. 04. 2003
Dát tip
no jo...je to taková moralitka.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru