Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svobodu!!!

24. 05. 2000
2
0
2423
Autor
Sage

Lidi, proč to tak žerete? Že se napíše ipsylon, skladba textu a podobný věci, to je snad jedno, ne? Taky musí jít o něco jinýho! V psaní je svoboda, to je to hlavní. V psaní se musí hledat a projevovat svoboda, ne nějaký zastaralý učebnicový zaprdlý a buhvíjaký maličkosti. Ano, kdyby někdo chtěl psát učebnicový rýmy, tak může, ale když chce někdo psát svobodně tak ho nechte! Pak už je jedno, jestli děti šly, nebo šli - o to tady nejde. Příroda nám nadala křídla, museli jsme si je vymyslet sami. Je JEDNO, jestli jsou v písmenkách, barvách, hudbě, nebo kdekoli jinde. Zahoďme závaží učebnic. Ať si dělá kdochce cochce. Vyloupněme se z kukel a ukažme pravé barvy a tvary našich křídel, odleťmě z této existence! Člověk co tvoří by měl mít hlavu v oblací, aby nevi(y)děl, v jakých sračkách šlape!
Katčenka
02. 03. 2003
Dát tip
jo,to je fakt!!!

Merle
02. 06. 2000
Dát tip
bod pro tebe :-))... uvidíme se

PS
30. 05. 2000
Dát tip
:o) Inu, co říct. :o) taky jsem myslel, že je Sage nějaký... blázen, když to řeknu slušně :o) a nakonec je z toho bod pro Sageho. :o) (a ten poslední Merlíkův názor je asi nejvýstižnější...)

Kangi
30. 05. 2000
Dát tip
Jako, že NIKDY nepoužívám neslušné výrazivo, teď říkám

DO PRDELE, Mluvíš mi z duše


Kangi
30. 05. 2000
Dát tip
někdy se nechávám unést a nikdy toho nelituju a v tomto případě mě mnohem více unesl, než celé vlastní sdělení, dojem z vašich kategoricky odmítavých reakcí. Pokud mohu volně parafrázovat B. Hrabala ...: mou největší radostí je, když můžu někoho nasrat. P.S. Život je přece krásnej ...!

Sage
30. 05. 2000
Dát tip
Dobré dobré lidičky, už to tady zakončíme a budem pokračovat v sobotu, O.K.? Tak navyděnou!

Dědouch
29. 05. 2000
Dát tip
původně sem myslil že si blbec, a ty seš dobrej kluk.vida vida...No ale moc šťastněs to neformuloval, teda.Taky koukam čteme podobný věci...

Merle
28. 05. 2000
Dát tip
Ale Sage, tady přece nešlo o nějaký pravopis, ale o to, že jsi tu na celý Písmák volal, jek je utlačovaná tvoje svoboda, když se po tobě pravopis opravuje (a vůbec, když někoho zajíma víc než obsah, kterej je přece "nejdůležitější"). A na to já ti říkám, že tvoji svobodu ti nikdo nebere, zato ty se jaksi snažíš sebrat tu naši (kritizovat co se nám [jak komu] nelíbí). Zkus se na to dívat i z pohledu jinejch, a ne jen z toho svýho...

Sage
27. 05. 2000
Dát tip
Tak potřetí a naposled: milí literaturomilci, nasázel jsem na svojí stránku nějaký výňatky a ukázky z knih lidiček jako Ferlinghetti, Kerouac, Pratchett a podobně, takže kdo si chce přečíst něco zajímavýho může na mujweb.cz/kultura/sage. Papa

Merle
26. 05. 2000
Dát tip
Helena: jasně že má právo tohle psát, ale i ten magor má právo psát mu, kde jaké Y zvoral. O tom to je... Sage: Dovedu pochopit, že tobě jde víc o obsah, než o formu, ale stejně tak by jsi měl dokázat ty pochopit, že jsou lidi, co už četli příliš mnoho obsahů, než aby už je nějakej tady mohl obzvlášť překvapit. A takoví lidé (např. Lyryk) už oceňují v podstatě jen tu formu. Je to jen otázka pohledu, a dá se říct i vkusu, nebo spíš chuti. Básnění a literatuření zdar!

Jákob
26. 05. 2000
Dát tip
To bylo zase pozdvižení :o))

Helena
26. 05. 2000
Dát tip
svatá pravda je jenom jedna, do té doby máme každý pravdy kousek :-)

clovrdik
26. 05. 2000
Dát tip
ta kdvě věci : 1) každej si má psát tak, jak chce a i já mám pocit, že zakaždoucenu rýmování někdy svazuje myšlenky. 2) psát bez hrubek patří k jisté formě kulturnosti daného člověka a když napíšu hrubku, tak se za ni stydím

Šílená
26. 05. 2000
Dát tip
Jestli někdo vyřizuje s Oldíkem změny - Merliku ty? - tak ať se změní to políčko _autor stojí o hlubší kritiku svého díla - na něco co jej upozorní že jde "do jámy lvové". Nezasvěcený nový autor těžko pochopí co je aréna a případné vyřazení ho může odradit. Vím možná je to v nápovědě ale mezi námi - já si nápovědu nikdy nečtu pokud jí nutně nepotřebuji ...je nás víc. Chtělo by to něco výstižnějšího.... Sage :o) líbí se mi jak si smířlivě reagoval! Narozdíl od toho jak reagovali někteří nad tebou - některé podrážděné reakce mě trošičku mrzí! Merle: cituji - "Ano, máš pravdu, tohle do Arény nepatří, ale já nevěděl, jestli se to sem dostane, když to bude nezaškrtnutý, omlouvám se." něco není v pořádku bráško. Fakt by se to okýnko mělo předělat a upozornit na Arénu jinak než je doposud upozorňováno!

Šílená
26. 05. 2000
Dát tip
:o)))))))) chá chá! To mám z toho že neumím česky... jsem si to opravila ve Wordu abych tam neměla moc hrubek a pak jsem omylem zkopírovala i předchozí připomínku patřící do arény - není nad to když si člověk dělá srandu sám ze sebe -doporučuji všem :o))))

Sage
26. 05. 2000
Dát tip
Já sem se s váma nechtěl nijak hádat, nebral jsem to osobně a beru to, ale toho Krytyka fakt nechápu, může jít dělat brigádu a opravovat ďiktanty a slohovky za nějakýho češtináře, ještě si něco vydělá. Vyjádřil jsem svůj názor, vy taky, to mi stačí. Doufám, že Vás to nějak nevyprudilo nebo tak, já jsem to bral jako normální rozhovor, kde mám jenom trochu jinej názor. Chtěl bych to rozvést, ale tady není tolik místa. Možná to napíšu, nebo na nějakym srazu. Čao.

Sage
26. 05. 2000
Dát tip
Já sem se s váma nechtěl nijak hádat, nebral jsem to osobně a beru to, ale toho Krytyka fakt nechápu, může jít dělat brigádu a opravovat ďiktanty a slohovky za nějakýho češtináře, ještě si něco vydělá. Vyjádřil jsem svůj názor, vy taky, to mi stačí. Doufám, že Vás to nějak nevyprudilo nebo tak, já jsem to bral jako normální rozhovor, kde mám jenom trochu jinej názor. Chtěl bych to rozvést, ale tady není tolik místa. Možná to napíšu, nebo na nějakym srazu. Čao.

Doggy_Bag
25. 05. 2000
Dát tip
Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Puste bratry domu! Měl sem hlavu v obacích a šlápnul sem do shitu! Ovšem to neznamená, že bych s tebou nesouhlasil, pokud však svoboda jednoho není vězením druhého! Helmut 1:16 Nepruď nebudeš pruzen!

Šílená
25. 05. 2000
Dát tip
K tomuto tématu se chtě nechtě musím vyjádřit :o) Tak nějak se mě týká;o) Špuntíku taky občas napíšu něco jako "nevyděl" nebo "mílka" - nedává mě to křídla (vlastně se mi občas i zježí vlasy když to po sobě čtu) ale přesto si dovoluji cítit že sem tak nějak patřím. Se Sagem úplně nesouhlasím ale pokud chtěl říci že se máme dívat věcem pod povrch tak vlastně - ANO (zase alibismus:o) Jinak vás mám fšecki ráda:o)a odpusťte nám poloanalfabetům že píšeme raději básně než diktáty:o))))

Dědouch
25. 05. 2000
Dát tip
Z toho co píšeš považuji za pitomost téměř všechno, a to z těchto důvodů: To že někteří z nás náhodou našli na zádech křidla by myslím mělo být spíš důvodem k pokoře než machrování Učebnici češtiny mám docela rád, už proto že když chce člověk něco prznit, měl by tomu rozumět a mít k tomu nějakej vztah...Pochopitelně možno i jakkoli jinak :-) Potřebu "odlétat z této existence"považuji za pochopitelnou u člověka navštívivšího po pětadvaceti létech svého zubaře..."Člověk co tvoří" by měl mít především hlavu všude aby viděl (!) protože veškerý naše slavný tvoření je vždycky jenom mizernou kopií toho, co tvoje zduřelý sebevědomí nazývá sračkama...Poněvadž cítím jak trpíš,doporučuji brát si každý večer čípek a inhalovat jemně strouhaná díla světových autorů.... P.S. člověk šlape vždycky jenom v takovejch sračkách do kterejch si sám stoupne.

Merle
25. 05. 2000
Dát tip
Nechápu, proč tu vykřikuješ, plnou hubu svobody, když ani nevíš, o čem mluvíš. Svobodu tady přece máš! Píšeš si sem co chceš, nikdo tě neomezuje. Ale měl by jsi taky vědět, že ji nemáš jenom TY. Máme ji VŠICHNI! Proto i my (třeba do kritik) píšem co chcem. Je smutný, že ti tohle musí někdo vysvětlovat... BTW: pokud nestojíš o kritický reakce, publikuj si na vlastním webu, nebo na školní nástěnce. Tohle je Písmák.

Bříza
25. 05. 2000
Dát tip
kdo chce komunikovat, musí mít čím jazyk je nástroj kdo chce komunikovat přesně, musí jej ovládat kdo chce jazykem přenášet cit a duši, nevystačí ani s tím ...

Tvoje poslední věta naznačuje, že problémky se sračkama po kolena máš především ty, ale nic si z toho nedělej. Jen mávej křídlama, mávej, třeba tě kousínek nadzvednou... Čistota jazyka je skvostná věc a já věřím, že na to přijdeš časem i ty. A nekopej kolem sebe, tvojí svobodu ti přece nikdo nebere, tak jí prosím neber ty ostatním.

Katerina
25. 05. 2000
Dát tip
Pridavam se k Merle, Brizovi a bebitce!! Hrubky do literaratury a do poezie nepatri pokud v tom neni zamer, jako treba Kniska Karla Kryla. Jinak je to proste trapas, svoboda je o necem jinem!!! Nemel jsi se flakat na zakladni skole :-)))

Laďa
25. 05. 2000
Dát tip
Čistota jazyka je skvostná věc a já věřím, že na to přijdeš časem i ty. A nekopej kolem sebe, tvojí svobodu ti přece nikdo nebere, tak jí prosím neber ty ostatním. Jo? Pod dílo každej může napsat, co chce, a nikdo ti to násilím nerve pod kůži. Když ke každýmu dílu připíšeš: Nekritizujte moji gramatiku, tak si piš, že si to nikdo nedovolí. Ju? Jasný? Konečně auditko o něčem jiným. Nebo ne? Jé, já si zakázala pod ty auditka psát! Ale když....

Laďa
25. 05. 2000
Dát tip
...ono to vlastně neni auditko, ale upoutávka. :-)

Merle
25. 05. 2000
Dát tip
Ech, teprv teď sem si všiml, že je to i v aréně. Ty sem fakt dáváš automaticky úplně všechno... hvězdičku si beru

Saša
25. 05. 2000
Dát tip
Kdysi jsem češtinu - jako předmět - neměl rád dneska se zamýšlím, jaké i(y) kam správně dát jestli tam "je" či písmenko "ě" patří snad hrdý jsem na rodnou řeč a též hroudu tak že dávají mi křídla, s nimi cítím se jak pták svobodu větší mám tím, čím míň se musím ptát...

Helena
25. 05. 2000
Dát tip
Sage, chci se tě zastát, protože kdoví proč tohle píšeš. Možná ti někdo něco kritizoval a kašlal na obsah. Píšu s chybama a nevadí mi, když mi je opravují. Štvalo by mě, kdyby nějaký magor místo básně rozebíral proč jsem napsala tvrdé y ve slově které žádné i ani y nemá :-) Máš právo si napsat tuhle upoutávku, co tak všichni ječí ?? Mám je ráda :-) Já chci být taky alibistka !! :-)

Hackman
25. 05. 2000
Dát tip
nekdo ti rekl neco sakredeho...to je mi lito..ale tak me napada, kdyz jsem si to 3x precetl..co tim autor chtel rict...zkus se zamyslet a vyjadri se presne a jasne, pak nebudes prekvapeny takovou skalou odezev...a svoboda slova.. ta tady je, myslim ze si vubec pletes DOJMY A POJMY (NIC VE ZLYM)

Sage
25. 05. 2000
Dát tip
Sákryš, tady toho ale je, tak do toho... Tímto jsem chtěl říct, že tady jde snad víc o obsah, než o formu!!! Když se mi víc líbí lýbí než líbí, ať už proto, že se mi to tam víc hodí, nemám rád dvě stejný íčka za sebou, že tam cítím líp to tvrdý, nebo prostě že to chci, tak si to tam napíšu, ne? Na obrazu taky nejsou důležitější tahy štětcem, než celkový dojem a obsah, ne? A slova jsou ty tahy. Nikdo mi nic ošklivýho neřek, jenom mám pocit, že se tady příliš zabejváte učebicovejma věcma. A ani by mi nevadilo, kdyby mi někdo opravoval hrubky, jde mi o něco jinýho, o svobodu tvořivosti. Přidám jednu příhodu: byli jsme s kamarádem v divadle (Obrázkáři v Komedii). Když jsme odcházeli, tak jsme si samozřejmě sdělovali dojmy a podobně. On říkal, že se mu to líbilo, ale vadilo mu, že tam občas padlo i sprostý slovo. Já mu na to odpověděl: Ty mluvíš slušně, ty neřekneš sprostý slovo? Tak se mluví v normálním životě a tohle bylo divadlo, v divadle by se měl ukazovat život! Tímhle jsem chtěl říct, že tady jde o přirozenost a že mám špatně využitý řádky, tak to snad neni tak důležitý. A ty hrubky byl jenom příklad, nic konkrétního, ale chytli ste se toho hezky. Je rozdíl číst chodý v novinách a v dílku, kde je to pravděpodobně schválně. Víte o tom, že Kerouac napsal knihu (nebo její kus - sorry nevim) bez interpunkce? Bohužel jsem na něj zanevřel (teda na starší knihy) během úvodu Osamělého poutníka. Nakonec bych chtěl napsat, že tenhle Písmák je opravdu dobrej nápad a autor by zasloužil pochvalu - POCHVALA!!! Seš dobrej. Jinak - dobře píšete, pište dál, ale tu svobodu prosím. Mějte se krásně P.S.: To první byl víceméně test, co je tu za lidi. P.P.S.: Pro Merleho: Doma mám mnohem víc věcí a sem sem dal jenom něco. Ano, máš pravdu, tohle do Arény nepatří, ale já nevěděl, jestli se to sem dostane, když to bude nezaškrtnutý, omlouvám se.

Špuntík
24. 05. 2000
Dát tip
pokud si myslíš, že ve když napíšeš ve slově neviděl tvrdé y, a považuješ to za něco vznešeného, něco co ti dává křídla, tak nechápu, co tu děláš.....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru