Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cerv.Karkulka trosku jinak

21. 05. 2003
2
0
1293
Autor
evina

moje mala (mozna i hloupa)snaha zaradit \"legendarni\" postavicku do dnesniho sveta

Bylo nebylo, za třemi panelovými domy a čtyřmi věžáky, porodila jednoho krásného letního dne jedna maminka v blízké nemocnici malinké červené ošklivé scvrklé děcečko - holčičku. A jak už to chodí, jméno pro ni připravené neměla, ani tatínka, a moc se tím nezabývala, byla ráda že už je to venku a že nemá pupas jako nafouklej gumovej míč a taxi řekla že jméno vymyslí později. Jenže čas utíka. A běžel tak rychle, že než se mamina nadála, bylo jí 25 a holčičce 7, chodila do první třídy, první zoubky už jí dávno vyrostly do kobylí velikosti, a nějaká ta první slůvka už měla taky za sebou. A tak maminku napadlo že by jí možná už konečně mohla vymyslet jméno. Chvíli nad tím dumala, pak si holčičku prohlédla, a když ji viděla v plném světle, rozhodla se začít jí říkat Červená karkulka – protože holčička měla jen jedno oblečení které sestávalo z červeného kabátku červených botiček a již zmiňovaného červeného čepečku. A tak, protože na přemýšlení nebyla moc zvyklá a zmohlo ji to, rozhodla  se že pošle Karkulku za babičkou do nedaleké vesnice, známou babičkou alkoholičkou. A tak ji vypravila na cestu. Hledala po celém baráku igelitku ale nenašla žádnou protože nechodila nakupovat jak je rok dlouhej, vyštrachala jenom nákupní košík který si před lety omylem odnesla z „večerky“. A štrachala a štrachala, co by babičce poslala za pití na oslavu křtin. Nebylo problém najít v garsonce alkohol, téměř nic jiného tam ani nebylo – kromě vařiče a televize, skříně a gauče prolezlého všemožnou havětí - inu, jaká matka taká dcerka. Ale horší bylo vybrat. Co? Babička určitě bude chtít něco nového, nějakou změnu když je pořád jen na tvrdym alkoholu. Musí to být něco výjimečného. A tak vybrala. Vybrala vaječný likér, ale pak se v ní ozvala sobecká dušička – takový drahý pití jí mám posílat, jo?! Nezavolá jak je rok dlouhej, mobil už má přitom nejmíň tři roky. A dala Karkulce do košíčku dvě krabice červeného, k tomu jí dala 50,- na to aby koupila v nejbližší samoobsluze bábovku – jak by ona ji mohla upéct když nemá troubu?! A taxe s holčičkou rozloučila. Nezapomněla samozřejmě na výklad o dobrém chování – jako každá mamina – jako že se má chovat slušně, dávat pozor na úchyly a když jí někdo bude chtít svízt k babče autem ať klidně nasedne, aspoň ji nebudou bolet nožky. A zavřela za Karkulkou dveře. Karkulka stála, nevěděla skoro co má dělat, a taxe vydala hledat autobusovou zastávku. Byl čtvrtek dopoledne a tak to nebyl ani takovej velkej problém – stačilo jít za důchodcema – kterých byly ve všední den plné ulice. A tak úspěšně došla k autobusu. Přes cestu jí pomohla nějaká vetchá paní, prostě ok :-). A nastoupila. Jela a jela, přes hory přes doly, až v dáli uviděla babiččinu vísku – jednou už tam byla s maminkou a stopem takže autobus pro ni byl něco naprosto nového. Autobus stavěl kupodivu přímo naproti babiččině zahrádce, a tak hned jak řidič zabrzdil, vypadla ze dveří a vrhle se k chaloupce. Ó jak byla hezoučká. Ne jako ty panelový domy u nás – pomyslela si holčička. A už se těšila jaxi bude hrát na malinké zahrádce, když najednou zpoza branky uslyšela mohutný zlý štěkot. Ano. Babička si tedy pořídila pejsánka – vlkodava. Byl čtyřikrát takový jako Karkulka, prohlížel si jí a ona se bála. Ale proč si babička pořídila pejsánka? Dumala nad tím karkulka mezitím co zmáčkla zvonek. Aha – už si vzpomínám, babča vždycky nadává kdo jí zas vykrad všechny zásoby pití – má i sklerózu – a tak ji místní policisté darovali takového hlídače :-). Jen co se ozval v chaloupce zvonek, babička odhodila právě načatou láhev vodky, pod fousi si zabrumlala něco ve smyslu koho to sem zas čerti nesou, a šla za světlem které se táhlo pod dveřmi. Prudce je otevřela – a to neměla dělat – vlezlé letní světlo se jí zapíchalo do očí jako hřebíky a babička stála, připoutaná svou dočasnou slepotou na prahu, máchala rukama do prázdna a křičela o pomoc. První kdo jí pomohl byl její „Andílek“ – vlkodav ze zahrady. Skočil na ní, a svou vahou jí porazil, babička se sklouzla zpět do svého tmavého příbytku, a když už tam tak byla, rovnou si vzala své sluneční brýle a šla přivítat svou vnučku – protože ji kouskem oka zahlédla při pádu. Takže ven vyšla jako spořádaná babuška s pejskem u nohy ---- spíš u pasu, otevřela Karkulce branku a pozvala ji dovnitř. Karkulka jí opláchla nádobí, pár skleniček rovnou postavila stranou, rozkrájela kupovanou citronovou bábovku a nalila víno. Babička z toho byla úplně na větvi, takhle se o ni nikdo nestaral už od mala, a taxe s Karkulkou domluvila jestli by nechtěla na pár dní u ní a jejího Andílka zůstat. Karkulka souhlasila, u babičky se jí líbilo, pomalu ji schovával všechny flašky, až se jí na její desáté narozeniny podařilo to, co nikomu předtím – babička si místo ranního panáka dala kafe, byla spokojená, Andílek jim vrněl stočený do klubíčka u nohy, a všem bylo krásně. A jestli neumřeli, tak tam žijí dodnes.


Badlerka
22. 07. 2003
Dát tip
Ne, to je slabé. Opravdu je to jen VELKÁ blbůstka.

Babll
14. 06. 2003
Dát tip
**** :o,

ohranej motiv, ne bez vtipu, ale nic novýho pod sluncem

Zly
21. 05. 2003
Dát tip
nechtěj hlubší kritiku

ssaamm
21. 05. 2003
Dát tip
hmm, taková malinká přimomínka...pokud rodiče nedají dítěti jméno, tak je podle zákona o matrikách, určí soud. Jeli dítko bez rodiču určí jméno a místo příjmení bude mít slovo "bezejmený,-ná" To jen tak ...promiň, pardon...tak aspoň tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru