Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Amplituda duše

29. 05. 2003
9
0
2044
Autor
Marwin

Co vydrží duše, než se zlomí? Kde je ona hranice únosnosti? Co je ten maximální výkyv? Jak a kdy k němu dojde?...

  

                                                               Ach Lásko moje.

                                                               Mlčíš a krájíš mne tak na kousky.

                                                            V Pocitu prohraného boje

                                                              zLomené pastelky,

                                                            to I schizofrenik bez druhé půlky svoje,

                                                             cíTí prázdnotu bez hádky.

                                                         domU jen domů, do blízkosti bezpečí roje,

                                                         tam Dál s pilností včelky,

                                       slepit zatavit, zavAřit…

                                                                   Ty zbytky mého já.

 

 

           Pak spočítat veličiny co přihlášku poDaly,

      vždyť soutěží bílý měsíc s barvou černé tUše.

A k číslu maximální hranice výchylky říct: „TiŠe,

                                            Amplituda dušE.“


Mawenzi
24. 06. 2005
Dát tip
ta prvni cast se mi moc libi, i kdyz tu druhou sem bohuzel asi moc nepochopila:( ale rozhodne to stoji za precteni vicekrat, nez jen jednou

Ejunka
19. 09. 2004
Dát tip
Nějak nemám na nic iteligentnějšího než: humáč+tip :)

Kalunka
17. 01. 2004
Dát tip
Podle me je to naprosto uzasne dilko... opravdu se mi mooooc libiiii a moooooc Ti to chvalim. Ja nemam vic slov. t.

Skleboun
30. 11. 2003
Dát tip
tak jsem se vratila a musim rict, ze tomu dneska rozumim snad jeste vic nez tehdy... "slepit zatavit, zavAřit… Ty zbytky mého já." ach jo... nicmene *

Witch
07. 10. 2003
Dát tip
mmmm povedenost... ***

POMNĚNKAa
06. 07. 2003
Dát tip
docela se mi to líbí!!!tip

dara
10. 06. 2003
Dát tip
Marwine srdce mi plesá nad Tvým propracovaným dílem. Jsi živoucí důkaz toho, že i básník vyvíjí se a roste. Jen doufám, že Ti mluví duše. Y= Ym.sin.w.t( +T/2) :-) T* Líbí se mi, když mezi jednotlivými verši si Tvá fantazie může vybrat a přebrat nepřeberné množství příběhů a pocitů.

Marwin
10. 06. 2003
Dát tip
Ani nevíš milá daro, jakou radost mi dnes dělá pozitivní kritika. Děkuji...

Maretta
03. 06. 2003
Dát tip
všechna díla - ať chceme nebo ne - jsou pocitovky prostě by se tam dalo škrtat a to NĚKDY - to je jasný, že se to povede..:) jsem trochu rejpavá

Natrix
03. 06. 2003
Dát tip
chápu ty pocity...

Maretta
02. 06. 2003
Dát tip
nejde o to, jestli jsem si byla nebo nebyla s někým takhle blízká (to jsem byla, to si piš), ale o to, že tohle dílo, tohle celé dílo jaksi trpí touhle chorobou (schizofrenií). jak jsem řekla, tenhle styl musíš víc trénovat. jako začátek to není až tak zlé, ale ani dobré. spíš jenom takové zbytečně slepované, dá se to zjednodušit - a tím i zlepšit čtivost, podle mého. a to SVOJE, přimluvila bych se aspoň za skloňování... ale přeber si to jak chceš.:)

Marwin
02. 06. 2003
Dát tip
Pak jsem schizofrenik.;( Možná je to trošku kostrbaté, ale slepované je to záměrně. Je to pocitovka. Ale i tak díky, budu se snažit. Možná, někdy...;)))))))

Marwin
02. 06. 2003
Dát tip
avi

Marwin
01. 06. 2003
Dát tip
Tak mi přijde, že jediný kdo to pochopil je Skleboun. Nikdy jste si nebyli s někým jiným natolik blízcí, že jste se v podstatě stali jedním celkem (=schizofrenikem)? A pak, když je mezi jedinci v celku něco, stačí aby to bylo malé, co není tak úplně v pořádku, cítí to celek, ničí to jedince. A o tom to celé je, byť je tam zatáhnut větší pohled na duši.

mýlíš se, pochopila jsem to, jen si myslim, že to "svoje" je špatně, že tam má bejt "své"

Marwin
01. 06. 2003
Dát tip
Tak to "svoje" je ta poslední věc, kterou bych se zabýval. Ne, samozřejmě že tam má být "své". Ale slovíčko "svoje" má, alespoň pro mne v tomto díle, poněkud odlišný význam než "své". Ani nevím jak bych ten rozdíl pořádně popsal, jde o vlastnicví, přivlastnění, pocit býti součástí celku ovšem svobodně... Prostě nechávám "svoje".;)

nech, je to tvoje :-)

Jinovata
01. 06. 2003
Dát tip
od svoje bratra jsem mi koupil tvé míč:o) ale pardon...je to tvoje, to je pravda.

Marwin
01. 06. 2003
Dát tip
Jinovata: Ale notak...;)

Marwin
30. 05. 2003
Dát tip
Mno, tak chyby jsem snad vychytal. Dával jsem to sem v horečce a tak... ano jen se snažim omluvt svou neschopnost.;) Bakchus: Mám v tomhle ohlednu silné mezery... Bohužel neznám existenciály ani Jasperse. Doufám že mi o nich povíš víc. Jinovata: A bude hůř;))) Skřetice: Nestraš. Ani mne ta slova mnoho neřeknou, spíš vyvolají určité pocity, s cenou vyšší než báseň. Skleboun: Máš pravdu, ale i mlčení je dobré prolomit rozhovorem. Víš, rozhovor Tě dokáže od druhého nejvíc obohatit. (Jo a asi už se neuzdravím, teď to bude jenom horší;))))

mno, neni to zlý, akorát nevim, co to je: "to I schizofrenik bez druhé půlky svoje"

Jinovata
30. 05. 2003
Dát tip
cekanka: svoje = své :o)

Maretta
30. 05. 2003
Dát tip
ehm... asi to má něco do sebe... ale tak nějak jsem na to nedorostla, podle mě je to prostě SCHIZOFRENNÍ tenhle styl ti podle mého moc nesedí, ale na druhou stranu - je to krok dopředu, stačí jenom trénovat:)

jinovata: v tom případě to je divný :-)))))

Bakchus
29. 05. 2003
Dát tip
Sprav si to. Jinak amplituda duše je existenciál. Znáš existenciály? Jaspers ti o nich řekne víc-dneska končím s kritikami.

Jinovata
29. 05. 2003
Dát tip
tak to je šílený! :o)

Skřetice
29. 05. 2003
Dát tip
;)) Jsem ráda,že jsem se dočkala,vždyť kdo si počká........ A stálo to za to ;) Chybky se vloudily,mrchy,ale je to...no asi si to přečtu ještě jednou ;) tvá dílka se prostě musí číst na několikrát,aby se člověk neuvedl v omyl ;)) Ale na to první přečtení to ušlo ;/ Nééé je to sqělý ;)

Skleboun
29. 05. 2003
Dát tip
nekdy je mozna lepsi, kdyz druhy nemluvi, nez kdyz mluvi moc...az se trochu uzdravis, tak si sprav ty chyby, mas ich tam vic (mimochodem, je to tuŠ ne tuŽ)... jeste se vratim a uvidim...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru