Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Člověk nebo brouk

30. 05. 2003
0
0
431
Autor
PSY2

No to je další pěkná povídka odemě . PES = )

 

               Člověk nebo brouk ?

 

Zatím stichlou ulicí , kterou stále ještě halí tma a při zemi se drží malý náznak mlhy váhavě prochází brouček . Malý černý , takového brouka vidíte všude , černé krovky , šest nohou a pár tykadel . Opatrně prochází ulicí a nikdy by ho nenapadlo , že v takové tmě a mlze by ho mohl někdo jen trošku zahlédnout , nebo dokonce chytit . Brouk pomalu zrychlí krok aby byl na druhé straně co nejdříve . Ale co to ?? Brouk sliší obrovský dupot a zastaví se , aby zjistil co to je . Vztyčí tykadla a mává s nimy aby něco zachytil . Vtom se však ozve jedno velké „ČVACHT“ a malinký brouk , který si myslel , že je neviditelný se najednou ocitá na čísi botě . „Doprdele“ zaklela ta osoba „ do jakýho hovna sem to zase šláp !!“ Zvedne nohu , aby se podíval a tam vidí malého rozkydlého broučka . „No to je skvělí , by mě zajímalo , kdo to umeje“ a začal broučka klacíkem seškrabovat z boty . Byl to malý zarostlý trpajzlík se zrzavími vousy a vlasy . Měl na sobě porvizorní brnění z páru ztlučených rýn a kýblů . Bylo značně zrezivělé a natřené černou barvou . V takovém brnění by se mohl vydat do světa za dobrodružstvím jedíně blázen , nebo někdo zchudlí , který do světa musí . Prochází ulicí , která se začíná probouzet ze tmy , ale jediná živá bytost je tady jen on a brouk . Oprava jenom on . Trpaslík se rozhlídl po ulici , ale místo krásných honosných obydlí vidí jen pár zbořených barabizen a všude se válí hroudy hnijícího dřeva . „No to je pěknej bordel“ opět si řekl trpaslík a ze zad sundal jakousi vylepšenou sekyrku na dřevo . „Tak kde seš ty sviňáku“ odvážně zařval trpaslík a začal se nervózně rozhlížet po okolí . Z okolních zřícenin se začaly ozývat divné zvuky . Jakoby praskání a čvachtání , ale nic čeho by se trpaslík zalekl . „Tak vylez“ Opět zařval trpaslík a před očima se mu oběvil obří brouk . Byl velikosti hrocha ale ta tlama byla větší . Vypadal úplně stejně jako brouček z cesty , ale byl větší .Mockrát větší !! Byl to brouk hroší známí též jako BROUCH . Trpasík těžce spolkl a to byla jeho poslední věc co udělal . Brouk přistoupil blíže a jedno velké „CHRAMST“ a „KŘUP“ zcela vystihlo situaci . Ikdyž je většina těchto brouků mírumilovná a věčně nažraná , tak tento měl veliký hlad a rozhodně hodný nebyl . Z trpaslíka zbyla jen sekyrka a nějaké ty části “ brnění “ , které leželo na zemi . „Tos neměl“ ozvalo se z druhé strany ulice na které stál člověk v honosném brnění a s výrazně zdobeným mečem v rukách . Brouk se otočil a uviděl , že se na něho ta hromada plechu řítí a že je větší než on . Ale než to jednomu broukovy dojde ozve se „ŠVICH“ a „CÁK“ a z brouka létají jen kusy masa a střev . Ten člověk se unaveně podívá na brouka , který se už dávno nehýbá , lae ještě jednou do něho kopne a vítězně zabodne meč . Posadí se a rozhlíží , ale jakoby se setmělo a tak se otočí . Tam je brouk tak třikrát větší než ten co ho právě rozsekal . Pozdě vytahoval meč z brouka a pár citoslovců jako „GRÁCHŘ“ a „KŘOUP“ , které se tam linuly mluvili za vše . Tentokrát , ale zbyl jen meč . Tento brouk byl kovožrout a železo s masovou nádivkou mu nijak neuškodí . Brouk se mírně pousmál (pozn. Brouci se smějí docela běžně , ale je to tak malí úsměv , že ho člověk ani nepostřehne , ale tenhle byl doslova obří ). Tak si tak hověl a po pár minutách se ozvalo „ŠVIST“  a brouk se otočil na záda s obřím kladivem zabořeným někde hluboko . Pak se ozvalo ještě pár švihů , a z brouka byla omeleta . Zvedla se přilbice a pod ní se zkrývala spocená hlava obra . Byl šťastný a zřejmě mu to udělalo radost zabít brouka , ale po rozhlédnutí po okolí zjistil , že to tady nebude prví brouk . Rychle se otočí a spatří obludného brouka nejméně o metr většího než je on . Obr rychlím tahem vezme kladivo i s broučí násadou a zaútočí na brouka . Tento druh brouka je vzácný a zdá se že tohle je poslední žijící exemplář , ale co naplat umřít musí .

Znenadání se ozvou dva svištivé zvuky a obr i brouk se střelou z balisty v hlavách padají k zemi . „Co se děje pane ?“ ozve se ze střechy jedné z budov , která ještě stojí . „Co by se dělo Fredrichu , jen mě to pozorování už natolik zmohlo , že se mi chce spát a jelikož nechci aby někdo předemnou věděl jak to dopadne tak sem to přerušil a zopakujeme si to zítra .“ „Ano pane , jak si přejete.“ Odpoví Fredrich a  poručí sluhům , aby to svinstvo odklidili .  „A pane , proč to vše děláte, mohu-li se zeptat.“ „Ale jistě Fredrichu.“ Řekl jeho pán „Jen chci vědět kdo je lepší , kdo je silnější , který z nich.“ „A z koho ??“ ptá se fredrich . „No přece z lidí a brouků.“ „Kdo je lepší člověk , nebo brouk?“ „Člověk nebo brouk.“ Opakuje fredrichův pán a odchází do svého pokoje se prospat na zítřejší den , a než zavře dveře povídá : „A pokud se to dozvím , mám spousty nových otazek , například: muž nebo žena , ryba nebo pták , draci nebo obři …..“

                                                              Ze zbírky krátkých zábavných povídek.  Napsal:PES

 

 


Babll
25. 06. 2003
Dát tip
Musím souhlasit s katugiro-trochu nudné,ale jinak dobrý :o)

katugiro
02. 06. 2003
Dát tip
mohlo by to být zajímavé, ale i u zajímavé myšlenky je důležité, jak ji podáš... :)

PSY2
02. 06. 2003
Dát tip
Tak zkus moji povídku život jednoho moucha . To rozhodně není nuda !!

PSY2
01. 06. 2003
Dát tip
Ale zajímavý , nebo ne ??

katugiro
31. 05. 2003
Dát tip
je to trochu nudné... a je tam hrozně moc chyb...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru