Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Úterní glosa, 3. června 2003

02. 06. 2003
0
0
524
Autor
glosator

03. 06. 2003

 

            V naší zemi se nám začínají rozmáhat mohutné stávkové pohotovosti, odborářské protesty a politici se snaží „jen“ slovně občany, kterých se reforma veřejných financí týká, uklidňovat, že všechno nebude tak hrozné, jak to vypadá. Nebude. Bude to ještě horší, než si všichni dovedeme představit. Pan Škromach se snaží uklidnit rozbouřené vody v odborových organizacích tím, že na Slovensku udělali velké škrty na sociálních dávkách a že nebudou zvyšovat platy ve státních sektorech. Pane ministře, oni nemusí nic zvyšovat, jelikož snižují daně a tím se všechny jejich náklady sníží, takže se jim nominální důchod ještě zvýší!!! Jelikož zavádějí rovnou 19-ti procentní daň. Když Špidla neví, jaké pozitivní reakce má ekonomika po takovém snížení daní, tak se prostě bude muset přesvědčit až to začne fungovat na Slovensku, ale to už snad nebude mít ani možnost se starat o to, aby taky daně snižoval. Špidla ovšem samozřejmě nemůže o působení rovné daně na ekonomiku nic vědět, jelikož je historik a ne ekonom. A další ministr financí a autor reformy je právník, takže se pak ani divit nemůžeme, že to u nás vypadá tak, jak to vypadá…

 

            V poslanecké sněmovně dochází k velkým střídáním v řadách koalice. Odchází ministr Mlynář, který se prý chce plně věnovat jeho resortu. Sice tak fungoval už nějakou dobu, ale budiž. Spíš je to gesto než změna pracovního nasazení. Já si myslím, že už mu mnoho času na věnování se jeho resortu nezbývá… Dále odchází dlouholetý poslanec, bývalý ministr Miloslav Výborný. Odchází na vrcholové křeslo v kariéře soudce, na křeslo ústavního soudce. Tento post mu přeji, jelikož si myslím, že je to poctivý člověk…A dále odchází už včera zmiňovaný ministr obrany Jaroslav Tvrdík. Je to obrovská ztráta jak pro vládu, tak pro poslaneckou sněmovnu. Snad se brzy vrátí. Jeho návrat je podle mě podmíněn neúčinkováním Špidly v politice. Takže to si ještě počkáme.

 

            Špidla hledá nového nástupce na ministerské křeslo obrany. Mezi kandidáty je i Radim Turek. Tohle je snad vtip. Pamatuju si, že se tento poslanec potácel před televizními kamerami v poslanecké sněmovně opilý… No nevím, co by se zaměstnancům stalo, kdyby chodili v práci opilí??? Asi by jim to moc neprošlo, nemyslíte??? A z takového člověka by mohl být ministr obrany??? No fuj…

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru