Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čtvrteční glosa, 5. června 2003

04. 06. 2003
0
0
689
Autor
glosator

05. 06. 2003

 

            Vláda navrhuje ke schválení poslanecké sněmovně omezení imunity poslanců a senátorů. Jejich velmi diskutovaná doména je širokou veřejností zatracována, ale pro těch dotyčných 281 politiků téměř nedotknutelné téma. No proč ne??? Důvody, proč tomu tak je, si každý vysvětlí po svém. Ale teď, po dlouhých 11-ti letech dochází k diskusi o redukci této byrokratické vymoženosti. Návrh se dostane do poslanecké sněmovny, kde bude projednáván. A myslíte si, že bude schválen??? No podle mě ne, jelikož hned po tomto vládním návrhu se objevují hlasy říkající, že je toto případné zúžení imunity zneužitelné. A dokonce i navrhovatel, pan Rychetský mluví o tomto návrhu jako spíše o podnětu k diskusi a nepočítá s tím, že by byl v takové podobě schválen. Není se čemu divit. Je to přece svým způsobem pohodlnost mít možnost vymluvit se…

 

            Tak nějak to vypadá, že to s tou vojenskou službou nebude tak rychlé, jak to vypadalo. Je to velké zklamání už proto, že se o tomto návrhu mluvilo docela dlouho a možné výsledky mohly být hmatatelné už od brzké doby. Bohužel socialistický Špidla není schopen dostát svým závazkům, jakožto předseda ministrů, ke slíbeným dotacím na jednotlivá ministerstva. Ještě štěstí při té bídě, že novým ministrem bude nestraník Kostelka, který, jak se zdá, by mohl pokračovat v práci ministra Tvrdíka, jelikož byl jeho prvním náměstkem. To znamená, že zřejmě na ministerstvu zůstane i Tvrdík, který bude dělat poradce nového ministra, takže by se de facto toho moc změnit nemuselo. Ale s tím zrušením vojenské základní služby to vypadá špatně. Alespoň v dohledné době.

 

            Stínová vláda ODS navrhuje reformu s názvem: „ Modrý úděl“. Po přečtení prvních řádků, kdy se hovoří o velkém trháku a to o 15-ti procentní rovné dani a sjednocení sazby DPH na 15 procent, je hezký pocit. Docela se nabízí ta myšlenka, že by se na daních vybralo daleko více, než s tím počítá socialistická reforma. Přece se nemůže nikdo domnívat, že několika-letý dlouhodobý výhled pro firmy, že se bude sazba daně snižovat postupně z 31 procent na 28, další rok na 26 a další rok na 24 procent, zatímco na Slovensku bude už od příštího roku jen 19 procent bude konkurence schopný se sousedním Slovenskem a že to firmy odradí nestěhovat své sídla k sousedům. Vláda sice vysílá signál, že plánuje se snižováním daní, ale i 5 procent je dost značný rozdíl…

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru