Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pondělní glosa, 9. června 2003

09. 06. 2003
0
0
612
Autor
glosator

09. 06. 2003

 

            Další země schválila svůj vstup do EU. Po velmi dramatickém průběhu referenda o vstupu Polska do Evropské unie se pro vstup vyjádřilo 81.7 % ze 56-ti % účasti v lidovém hlasování. Během soboty přišlo k urnám jen kolem hrozivých 17.5 % lidí a tak se dalo předpokládat, že referendum dopadne fiaskem. Naštěstí pro ně to dopadlo dobře. To jsem ale zvědavý, jak to dopadne příští víkend u nás. V Polsku byla nutná účast pro platné referendum více než 50 % hlasujících. Pokud by se nepodařilo nashromáždit oněch 50 %, nic hrozivého by to ještě neznamenalo, jelikož o vstupu mohla nakonec rozhodnout ještě vláda a parlament. Kdežto u nás sice není nutná účast více než 50 % hlasujících, ale její výsledek je platný a nikdo ani vláda či parlament s tím už nic nenadělá. Proto formu referenda v ústavě schválenou u nás považuji za rizikovější… No uvidíme, jak dopadneme, snad ne špatně…

 

            Na billboardech se bude kolem cest objevovat obrázková kampaň ministerstva dopravy proti nadměrné rychlosti. Už jsem zvědavý jaký to bude mít účinek naše neslušné řidiče. Billboardy typu: „Dovolali jste se do schránky“ a za tímto textem nakreslená urna s popelem z pohřbu mi připadá docela trefná, jen se těším na dlouhodobější rozbor účinnosti těchto varovných forem.

 

            V ČSSD se objevují hlasy pro svržení vlivu Špidly v této straně. Mluví o tom příznivci tzv. „Grossova křídla ve straně“. Velmi horlivým kritikem Špidly je předseda poslaneckého klubu ČSSD Ibl, který už kalkuluje s tím, že by jeho křídlo zahájilo kroky ke svržení Špidly, vyvolaly by se tak předčasné volby, které by vyhrála ODS a pak by s ní zahájilo o přechodu ČSSD do opozice s tím, že by zůstal nynější vládní straně nějaký vliv na chodu státu. Ale??? Co se to děje??? Že by si část ČSSD byla vědoma obrovskému propadáku ve formě reformy veřejných financí a tím by se chtěla vzdát moci??? Že by dostali strach z kolapsu rozpočtů??? No prostě se není čemu divit…vypadá to, že jsou v ČSSD realističtí lidé a ne jen pohádkově myslící loutky, tak jako je tomu ve vládě. Když tak nad tím přemýšlím, tak mám pocit, že je to trošku „vyčůrané“. Ale vlastně se na české politické straně není čemu divit… 

 

            Včera skončil další ze série grandslamových turnajů Roland Garros ve Francii. Výsledky jak v ženském tak v mužském finále jsem nad míru spokojen. Vyhráli to mí dlouhodobě oblíbení tenisté Justine Henin-Hardenne a Juan Carlos Ferrero. Moc jim to přeju a gratuluji…

 

Doufám, že jste měli hezký víkend a přeji hodně štěstí do nového týdne
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru