Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

příběh Rayua a Lori - část 2.

12. 06. 2003
0
0
1318
Autor
neraK

 

********************

Byla stejná tma a on dostal za úkol střežit hranice před skřety a trolly ze sousední říše. Chodil kolem lesa, který byl jako jeden z možných přechodů hranic, a který byl málo hlídán. Uslyšel podezřelé zvuky, ne takové jaké vydávají trollové, skřeti, dokonce ani pukové. Byly to moc opatrné zvuky. Spíš jako lidské kroky, ale žádný z rytířů by nešel takovým způsobem. Schoval se za strom a čekal. Byl to nějaký mladík. Že by chtěl přejít?? Opravdu. Mladík šel pomalu přes hranici. Rayu ho pomalu sledoval. Zbraň na něj tasit nebude, vždyť by se omdlel strachy. Mladík se na malou chvilku zastavil, protože se mu zdálo, že slyšel nějaké zvuky. A to byla Rayuova šance. Hbitě jako panter skočil těsně za mladíka a pevně mu zkroutil ruku za záda a levačkou si ho přichytil pod krkem. Mladík ani nevykřikl bolestí, ale vší silou mu dupl na nohu, druhou volnou mu dal ránu do žeber bleskově se vytočil z jeho sevření a už stál dva kroky před ním s vytaženým nožíkem. Rayu s něčím takový vůbec nepočítal. Pomalu se k němu přibližuje a mladík couvá. Pak se otočí a začne utíkat přímo do Ezekielovy říše. Tohle nesmím dopustit, řekne si pro sebe a pustí se za ním. Rayu ho dožene a svalí ho na zem. Teď nemá jiné východisko než se vzdát. „ Tak pojď, byla tvoje smůla, žes tu narazil na mě. Jiný by možná spal. Ale musím uznat všechna čest, skoro jsi se z toho dostal.“ Chytne ho za paži a vede ho zpět na hranici. Mladík však neřekne ani slovíčko. Chvilku ho Rayu vede, ale on se mu pak v nestřežené chvilce vymekne a běží znova pryč. Tentokrát však běží zpět. To Rayua trošku zarazí a nechal by ho běžet, ale pak si uvědomí kam ten chlapec vlastně běží. Hned za lesem je přece skalní útes. Nemá šanci, že by to ubrzdil. „ Stůj!!Zastav se prosím tě!!nevíš kam běžíš!!!“ Mladík ho ale neposlechne a běží dál. Rayu se pustí za ním ještě zuřivěji než předtím. Tentokrát se mu ale nepovede ho dohonit. Doběhne k útesu pozdě. Se zbytečnou nadějí se vrhne na kolena a přes okraj se dívá dolů. Jeho bystrý zrak ale nic nevidí. Rayu zaboří hlavu do dlaní. „Snad bylo lepší ho nechat jít….To já ho zabil.“ Řekne nevědomky nahlas svou myšlenku. V tom ucítí na rameni něčí ruku. Škubne sebou a okamžitě tasí meč. Proti němu stojí ten mladík. Rayu se nevěřícně dívá před sebe. Ano, je to on. Mladík neříká nic, dokonce i schoval svůj nožík. „Chlapče, jak je možné, žes…“ ten ale jenom pokrčí rameny. Rayu dojde skoro k němu. „ Je mi líto, že musím udat tak mladého chlapce. To se ti tahle říše tak strašně nelíbí, že musíš jít přímo k nepříteli?? Co tě láká abys sloužil Ezekielovi??“ položí mu ruku na rameno. Mladík ale zděšeně odskočí. „ Cože?? Já a sloužit tomu vrahovi?? Radši bych byla si nechala přerazit nohy, než bych dobrovolně vkročila do stejné země ve které žije ON.“ Rayu se lekne. Vždyť to je žena!! Stejně tak se vyděsí i ta dívka. Teď se prozradila. „ Slečno…“ Rayu není schopen slov. Dívka klesne do trávy. „chcete asi vědět co tu dělám viďte..“ Rayu poklekne vedle ní. „ Bohužel se i v této kouzelné zemi najdou lidé, kteří chtějí Ezekielovi sloužit. Máme rozkaz chytit každého a na místě zabít. A vy jste ty hranice překročila. Povězte mi, co jste tam dělala??“ „Víte, byla jsem pro Laskavce. Jsou vzácné ale mají velkou léčivou a magickou sílu. Mám nemocného otce. Nevěděla jsem, že se dostanu až tak daleko a navíc do té hrozné země. Děkuji vám, že jste mi v tom zabránil….“ „ Nic se neděje slečno, tohle je má práce a pokud hledáte Laskavce, vím o dobrém místě na kterém rostou, je to nedaleko odsud. Budu rád, mohu-li vás tam doprovodit…“ „ Dobrá tedy. Pojďme. Doma neví, že jsem vyrazila pryč a nerada bych, aby se to dozvěděli.“ „ Prosím, pojďte za mnou.“ Rayu ji vede lesem a  mnoha úzkými uličkami až k velkému, starému, ale přesto překrásnému hradu. „ Je mnohem hezčí než královský palác.“ „ ano, abych řekl pravdu i mě tak připadne. Možná že je to tím že je tady od nepaměti.“ „ Žiju v téhle zemi hodně dlouho ale o tomhle hradu jsem nikdy neslyšela.“ „ Abych mluvil pravdu slečno, tak ani já o něm nevěděl. Přijde mi to, jako by mne přitáhl magickou silou k sobě, když mě a pár kamarádů napadli pukové. Tenhle hrad nás jakoby přitáhl a puky jsme už potom neviděli.“ „ tak jsem občas chodím. Za dne je ještě krásnější. Teď vidíte pouze jen jeho obrysy. Přesto, že jsem asi jediný kdo sem chodí vypadá ten palác velmi udržovaně. A tady jsem právě také objevil Laskavce. Jsou tady i jiné léčivé rostliny, třeba by některá z nich ve spojení s Laskavci mít dobré účinky na tvého otce. Ale já je bohužel nepoznám v noci a světlo jsem nechal ve strážní věži.“ „ To nevadí poznám je podle vůně nebo podle tvaru, není to nic těžkého.“ Oba dva pak přijdou na velké nádvoří. Je ohromné, velké, a všude jsou nějaké sochy, nikde nevidí žádný plevel, nebo nic podobného. Rayu ji vede přes nádvoří k zadní části paláce. Je tu malá terasa a krásné velké mohutné sloupy obrostlé popínavými růžemi, jak se dá poznat podle jejich slabounké vůně. Před terasou jakoby protékal potůček. Snad je pravý, snad je umělý, každopádně voda v něm jasně a hlasitě zurčí. Dívka je jako očarovaná, když to uvidí. Rayu ji nechá ať poslouchá a kochá se tou nádherou, ozářenou pouze měsícem a hvězdami. U potůčku roste mnoho Laskavců. Jejich omamná vůně i tak silného rytíře jakým je Rayu na malý okamžik uvede do euforického stavu. Pak se z toho ale probere a dva z nich utrhne. Pomalu přijde k té dívce. Až když je skoro těsně u ní tak si všimne jeho přítomnosti. „Prosím tady je máte.“ „Proč jste utrhl dva??“ promluví svým něžným hláskem.“ Vždyť i jeden postačí na uzdravení stovky lidí…“ usměje se na něj ta dívka. „ Ten druhý je pro vás. Jen tak pro radost..“ Dívce zazáří oči, což ale Rayu bohužel neuvidí. „ Ale to přece…miluji Laskavce, ale jsou příliš vzácné, na to aby jste mi ho mohl dát. Je to moc cenný dar.“ „ Možná, ale cennější je to, že jste se pro ně vydala sama a málem jste zašla až do Ezekielovy říše, proto abyste pomohla svému otci…“ Dívka k nim přivoní. Je v rozpacích a neví co má říct. „ Smím vám nabídnou, abyste šla se mnou ke strážní věži?? Mám tam koně, kterého vám mohu půjčit a byla byste doma dříve. Ze vsi je to sem pěkný kus cesty.“ „ Ano, ale do královského paláce??“ „ Jste z královského paláce z Anis Anail (říše Slunce) „Ano…“ odpoví. „ Smím se vás zeptat na vaše jméno rytíři??“ bojácně vysloví otázku. „ Omlouvám se slečno, to jsem měl udělat už dávno. Jmenuji se Rayu nan Tóreas, královský rytíř momentálně střežící hranice před výpadem puků a skřetů a před přebíháním lidí do Inferna.“ „ Velmi mě těší rytíři Rayu nan Tóreas.“ Podá mu ruku. On ji uchopí do své a políbí ji.

 „Oia  neianell‘  Lori achan íanel nereií .“ (já se jmenuji Lori z rodu jednorožců). Promluví ve svém jazyce. Rayuovi to vyrazí dech. Ona je princezna Anis Anail!!!! Než se stihne vzpamatovat Lori vyběhla z pláce a běží domů. Rayu ji nepronásleduje. Vidí jak se na louce kousek od lesa zastavila a dívá se na něj. Je ozářen měsíce a jde na něj dobře vidět. Lori na něj zamává. “Brzy na viděnou Rayu nan Tóreas…“ a pak zaběhne do lesa…..

Rayu se znovu podívá na oblohu. Přitiskne si Lori víc k hrudi. Je to smutné ale v téhle chvíli je šťastnější než kdykoliv předtím. „Rayu, měl bys taky spát...“ ozve se Zoofix. „ Jak víte, že nespím??“ tiše zašeptá.. „ Klidně se zvedni. Potřebuji s tebou mluvit.“ Rayu ji jemně pohladí po vlasech a pak se kousek posune. Lori se ale ani nehne. Tvrdě spí. Sedne si vedle Zoofixe, ale nespouští z ní pohled. „Lori to neví, ale to ty budeš muset sejít do podzemí a najít tam knihu osudu.“ „ Není hloupá mistře Zoofixi, pozná to, nebo to vycítí.“ „To už nech na mě..“„ Ano mistře Zoofixi. Bylo mi to jasné hned. Jen nevím jak..“ „ Přemýšlel jsem. Do podzemí se dostaneš snadno. Jako vězeň..Tam se převlékneš za Kanaha-dozorce. A dej pozor na mrtvoly. Budeš muset najít Knihu Osudu..s tím už ti nijak nepomohu. Dočteš se v ní, jak zničit Ezekiela. Bohužel nemohu spoléhat na to, že ven vyjdeš živý.“ Rayu mlčky pozvedne pohled na Zoofixe. Je chladný a odhodlaný. „ Použiji všechnu svou magii na to, abych se s tebou jakýmkoliv způsobem spojil. Nevím, jestli tě odtamtud dostanu..to ti nezaručím. Ale tvá úloha je klíčová. Budeš muset spěchat, dostaneš na to den.“

Zoofix si sundá z krku jemný řetízek s nějakým medajlonkem. Je z velmi starého stříbra, jak prozrazuje koroze na některých jeho částech.

„To si vem. Začne svítit, jakmile se budeš přibližovat ke knize. Musíš dávat pozor, pokud ji nenajdeš. Dole je jen světlo z pochodní. Tohle je Dobré světlo. Uvidí ho všichni, proto bys nemusel vyjít živý pokud nebudeš velice opatrný. Myslím, že Kniha bude dole vespod v Kobkách. Já ucítím, když ji najdeš. Pak se s tebou spojím. Zabere mi to nějaký čas, ale pokusím se to uspíšit. Ven se asi nedostaneš. Není mnoho naděje. Přesto se o to pokus. Budeš muset projít Kobky až úplně nahoru. Pak následují živly. Oheň, voda. Snaž se dostat aspoň dovniř, do nich. Odtamtud je možnost tě dostat ven.“ Rayu se dívá před sebe. Pokývá hlavou a pozvedne pohled opět na Zoofixe. „ Mistře Zoofixi, slib mi prosím, že když se nedostanu ven z Kobek, že se postaráš o Lori. Ona musí vyjít živá. Ezekiel ji nesmí dostat. Slib Mi to Mistře Zoofixi.“ V jeho hlase je velký strach a starost. „Neboj se Rayu, ona bude žít a tebe v míru pohřbí. To ti slibuju.“ Rayuovi jako by spadlo ze srdce velké břemeno. Zhluboka se nadechne. Vzduch mu nikdy nepřipadl tak svěží a plný síly jako teď. Mírně se pousměje a podívá se na Lori. Zoofix mu položí ruku na rameno. „Nic jí neřeknu. Vezmi si hlídku, pak tě vystřídám.“ Rayu pokývá hlavou a jde blíž k Lori. Zoofix si lehne do měkounké trávy a poslouchá bublání potůčku, který vtéká do tůňky. „Vzbudím vás při ranní mlze, tak nás nikdo neuvidí.“ „ Ano, to je dobrý nápad mistře Zoofixi.“ „ Vzbuď mě, až bude měsíc dva prsty nad špicí tohohle stromu.“ ukáže mu na něj prstem. Skoro hned na to usne Rayu si sedne k Lori a jemně ji vezme za ruku. Dívá se na ni jak spí a užívá si poslední z okamžiků, který jsou spolu. Z Kobek nikdy nevyjde živý. Kobky jsou proslulé Ezekielovo vězení. Nikdy z nich nikdo nevyšel. Začínají hluboko v zemi a tam jak se někdo dostane, víckrát už světlo neuvidí. Skoro každou celu hlídá Kanaha. Nikdy jim nikdo neviděl do tváří. Přes hlavy mají černé kukly, zbytek šatu je rudý, ti s vyšší hodností mají šat šedý, těžké černé boty, kolem pasů mají řetězy a ty jim drží meče. Většina z nich mí biče nebo bodáky. Nemilosrdní strážcové. Říká se, že jsou to špatní lidé. Ezekiel nechal spuky a troly pochytat lidi. Těm pak otrávil mysl. Stali se z nich Zkažení lidé, kterým dělá radost to, že mohou škodit druhým. Rayu jich už mnoho zabil při pokusech o únosy. Pro ty lidi už není záchrany. Jakmile se pokusí kápi vyhrnout, Kanaha se rozpadne v prach a zbydou po něm jen šaty... Rayu se podívá znovu na Lori. Projede jím vlna štěstí. Ne, ještě mu dali chvilku času na to, aby mohl být u Lori. Na to, aby mohl střežit její spánek. Slib nám nedovolili si dát, ale já tě neopustím. Dostanu se k Ezekielovi a nedovolím mu na tebe ani myslet. On tě nedostane... v jeho očích se blýskne zuřivost. Pak se ale opět podívá na Lori a zloba ho pomalu přechází. Rayu ji jemně pohladí po tváři. Při svitu měsíce mu přijde tak křehká...Najednou sebou škubne. Zbystří sluch a začne se pomalu rozhlížet po okolí. Něco tu nehraje, ale co?? Pomalu pustí Lorinu ruku a jde od tůňky ke stromům odkud vychází ty podivné zvuky. Čím dál jde tím jsou ty zvuky slyšitelnější. Je to jako běh nebo spíš jako by se někdo snažil rychle vyškrábat do toho strmého kopce. Ale kdo a proč?? Podívá se rychlým pohledem na Lori, jako by se chtěl ujistit že je v pořádku. Pak se rychlým krokem vydá po těch zvucích. Ne, to není jen rychlý běh. Velice slabě ale pro Rayuovi uši přece zřetelný  křik, zběsilý a zoufalý. A ještě jiné zvuky. Takové si nikdy nesplete. Práskání bičů. „To jsou Kanaha...Napadli vesnici!!“ Rayu se snaží dostat k tomu uprchlíkovi. Ozvou se zvuky zápasu. Mezi stromy vidí kmitající se červené postavy. Je jich pět a jsou k němu bokem. Rayu vytáhne nůž a hodí ho prvnímu Dozorci, který toho muže držel do krku. Bolestný řev, který Kanaha vydá přehluší všechno ostatní. To dalo Rayuovi možnost dostat se přímo k nim. Jeho druhové jsou zmateni a než stihnou nějak reagovat srazí Rayu nejbližšímu hlavu. Ten muž taky nezahálí. Viděl jak jsou ostatní zmateni a dal druhému dozorci, který ho držel ránu pěstí do obličeje tak prudce, že ho srazil na zem hned vedle jeho probodeného druha. Než se stihne vzpamatovat, má Rayuův nůž v krku.. Další dva se vzpamatují a začnou útočit na Rayua. První na něj skočí a srazí ho na zem. Rayu se ale bleskově otočí a teď na něm leží on. Druhý je ale také pohotový. Vezme svůj bič a začne Rayua škrtit. Tak, že je jeho druh volný a on klečí na kolenou. První k němu přijde a chce mu useknout hlavu. Najednou měsíc zastíní náhlý mrak, všude kolem je taková tma, že není nic vidět. Přesto ale Kanaha udělá rychlý nápřah..vzduchem svistne meč..je slyšet jak useknutá hlava kutálí dolů z kopce. Poslední Kanaha vydá vítězný křik. Ale to je poslední co udělal. Vzduch opět prorazí meč a dolů se kutálí hlava posledního Dozorce. Jakmile totiž měsíc pohasl, Rayu se i přes škrtící bič rychle předklonil. Druhý Kanaha tento pohyb nečekal a protože svou oběť nechtěl pustit musel se předklonit. A to Rayu čekal. Tak došlo k tomu, že mu jeho druh usekl hlavu. Rayu potom zvedl svůj meč a padla hlava posledního dozorce. Rayu se rychle sebere a jde k tomu muži. „ Jsi v pořádku??“ pomůže mu se zvednout. „ Děkuji ti pane.“ „Neříkej mi pane, jsem obyčejný voják.“ Muž se pohne směrem dolů z kopce. “Počkej, kam chceš jít?? Dolů?? Tam už jsou všichni ztraceni. Není tam nikdo živý, ne teď. Pojď..“ Rayu ho chytne za paži a táhne ho k tůňce. „Jak se jmenuješ??“ „Rafael. Jsem poddaný krále  Anail anis .“ „ já se jmenuji Rayu. Byl jsem pohraničním vojákem s Infernem.“ Dojdou k tůňce. „Mistře Zoofixi..“ dotkne se jeho ramene. Zoofix se posadí. „Rayu řekl jsem ti..“ „ Máme problém mistře Zoofixi.“ Ukáže na Rafaela. „Lori..“ jemně vezme její ručku a pohladí ji po tváři. Ta ale nereaguje. „Lori, vzbuď se lásko..“ jemně s ní zatřese."Copak se děje Rayu?? Rayu na ni pokývá hlavou, aby byla klidná. Pomůže jí zvednout. „Kdopak jsi??“ promluví Zoofix. Než stihne Rafael něco říct začne Rayu..“Jmenuje se Rafael a je z té vesnice, přes kterou jsme dnes šli. Napadli ji Kanaha-dozorci. Musíme pospíšit.“ „Ne Rayu, nepůjde to. Pokud už Ezekiel zaútočil, přes další vesnice neprojdeme. Budou plné skřetů a puků. Lori, znáš nějakou cestu kterou bychom se mohli dostat co nejblíž Ezekielově říši??“ „Nevím mistře Zoofixi. Pokud je to tak jak říkáš, budeme muset jedině projít přes..“ Ale než stihne dopovědět skočí jí do řeči Rayu. „Přes mou říši.“ „Ano, tudy by to šlo taky, ale bude to delší Rayu, myslím, že nejkratší to bude, půjdeme-li lesem přes..“ „Rayu má pravdu Lori, veď nás do jeho říše. Mám dojem že Ezekiel na tuhle říši nezaútočil jen tak. V tom je něco víc a věřím, že na to časem přijdu. Půjdeme přes Rayuovu říši.“ Zoofix se významně podívá na Rauya. A Rayuovi se sevře srdce, Zoofix totiž určitě něco tuší. Nechce aby věděl, že Ezekiel útočí jen a jen kvůli Lori. „Počkat..a co bude s Rafaelem??“ vzpomene si na něj Rayu „ Pro začátek může jít s námi. Pak ho necháme u tebe v říši.“ „Jdeme“ pokyne Zoofix a všichni čtyři se dají na pochod. Všude je hrobové ticho. Dokonce ani z vesnice už není nic slyšet. Všechny je to děsí. Vždyť tam přišli o životy nevinní lidé!! Je slyšet jenom praskání suchých větviček pod jejich nohama a jejich vlastní dechy. Neujdou ani padesát kroků a ticho protrhne zběsilý řev. Všemi to trhne a stojí strnule ještě několik vteřin po jeho zániku. Byl to křik jednoho z Dozorců. Jako první promluví Zoofix..“Něco jsi mi neřekl Rayu??“ Rayuovi se zatmí před očima a v hrdle mu na tu chvilku odumřou slova. Zhluboka se nadechne a promluví. „ Kanaha, jejich těla, nerozpadly se. Kanaha mají hmotná těla...“ Každému z nich je teď jasné co se stalo. Zbytek dozorců se vydal hledat své druhy a jejich pronásledovanou kořist a našli je mrtvé. „Utíkejte!!! Nesmí nás vidět.“ zakřičí Zoofix. Lori, která byla vepředu se ihned rozběhne, následuje ji Zoofix, Rafael a Rayu nakonec. Běží dokud lesem nezačnou probleskovat první paprsky. Ty dají Lori sílu a zbystří jí smysly. Ihned zpomalí a už jenom jde. To byl povel i pro ostatní. Zastaví a chvilku se vydýchávají. „Mistře Zoofixi, jak to že se ty těla nerozpadly??“ Další mocný dopad Ezekielovy síly. S Knihou osudu je jeho říše stejně mocná a možná i mocnější než všechny ostatní…“ Zoofix se na chvilku odmlčí. „Tady..vemte si“ podává Lori lahvičku s vodou. „Nabral jsem to včera u té tůňky. Budeme se potřebovat taky najíst. Myslíš že to bude možné, než se dostaneme do Ezekielovy říše??“ Podívá se jí zpříma do očí. Lori přijme lahvičku a zlehka se napije. Pak aniž by spustila oči ze Zoofixe ji podá Rafaelovi. „Mohu použít kouzelnou moc jednorožců..“ „Toho se varuj Lori!!! Nesmíš použít magii. Ani já bych neměl!! S tím by nás Ezekiel hned našel. Lori, on není hloupý, ví že Knihu musíme najít a tím, že se jí zmocnil jako by prakticky měl už moc nad vším živým i mrtvým. Jakmile použiješ magii, ucítí to, a všechno takové ničí.“ „A moje schopnosti?? Ty necítí??“ „ Ne, při slunci a měsíci, to necítí a to je tvé plus Lori. Je nás málo, kteří se mohou pohybovat pomocí kouzel. Já sem jeden z těch kteří smí používat magii, ale jen v určité míře.“ Pak se podívá po ostatních což udělá i Lori. „Nemáme čas..Veď nás, protože za světla nás Dozorci snáze vystopují. Jdi ..“Lori lehounkou a pružnou chůzí vykročí. Sejdou z kopců a teď jsou nechráněni. Vyjdou ven z lesa. Tady už Kanaha také byli. Všechno je vypálené. „Při jasném slunci!! vždyť to tu celé…“ Rafael ale nedopoví. Slova mu uváznou v hrdle. Všichni projdou vesnicí otřeseni děsem. Nikde není nic, co by aspoň vzdáleně připomínalo život. Ani krysy…prostě nic. Sem tam ještě hoří některé domy. Praskání padajících sutin domu, kolem kterého právě prošli s nimi trhne, jako kdyby proti nim stáli Dozorci sami. Rayu se nachystal do bojové pozice a napůl vytáhl meč. Všichni si oddechnou, ale děsu jim to neubere. Rozhlížejí se, komu by se dalo pomoct, ale všude, kam se podívají leží pouze mrtvoly. Většina z nich byla zákeřně zabita bodnutím do zad. Lori se zastaví. Všichni ostatní s ní. Mlčí.  Lori se začne divoce rozhlížet. Pak se rozběhne vlevo. U sutin jednoho z domů se zastaví a zase se rozhlíží. Popoběhne ještě pár kroků a pak se vrhne k jednomu pobodanému tělu. Zprudka se nadechne a chce začít zaříkávat. Pak ale pomalu zavře oči a skloní hlavu. Che anail at nala, ton dóminel toien twer anoé feráir. Lori mu složí ruce na hrudi a zvedne se. To byl poslední člověk ve vsi, zemřel vyděšený a bezmocný.  Teď už tady jinou duši necítím. Jdeme dál.“ Lori zrychlí krok. Chce být stejně jako ostatní pryč z toho místa. Lori se kus za vesnicí zastaví. „Mistře Zoofixi, myslíš, že by bychom mohli jít po silnici?? Vede do menšího městečka. Je nejkratší, ale nejnebezpečnější. Mohou nás kdykoliv chytit. Když sejdeme za silnice, budeme muset chvíli jít touhle plání, pak obilím a pak zase lesem. Riziko je o něco málo menší. A je tu ještě jedna možnost, proměním se v jednorožce, cestu si vyčarovat nemohu, jak jsi mi říkal, ale mohu vás po téhle dopravit k městečku.“ „A háček v třetí možnosti je??“ zeptá se Zoofix. „ Háček je v tom, že tři vás bohužel neunesu.“ Zoofix nic neřekne ale soustředí někam své myšlenky. Rafael chce něco říct, ale Rayu mu to pohybem ruky zakáže. Ví že je to zbytečné a to pochopí i Rafael. Pomalu si sedne do trávy a odpočívá. Rayu zatím dojde k Lori a  obejme ji pravou rukou kolem ramen. Lori si opře hlavu o jeho rameno a pohladí ho po ruce. Zoofix pak zvedne hlavu. Rafael ihned promluví-„Mistře Zoofixi, prosím vás, nechte mě zde…“ „ Ne Rafaeli, když tě tady necháme, zabijí tě Kanaha. Buď dnes, nebo za několik dní, ale neunikneš.“ Řekne Rayu. „Ano Rayu, to je pravda.“ „ Mám jiný nápad. Lori ponese vás dva a já poběžím vedle vás.“ „ To ne Rayu!!Při hvězdách, to ti nedovolím.“ Vykřikne zděšeně Lori. Takovou dálku takovou rychlostí neuběhne Lori, jak moc rychle budeš moci utíkat??“ „ O něco málo rychleji než běží koně, ale o moc to nebude.“ „Zmenším se a Rayu mě schová k sobě.“ „ To je ale velké kouzlo Mistře, může nás prozradit.“ Namítne Lori. „Jak to tak vypadá, nemáme na výběr. Musíme do města.“ Rozhodí Zoofix ruce. „ Tam se najíme. A hned potom půjdeme dál. Budeš-li moct, poneseš nás dál.“ „Ovšem mistře Zoofixi.“ Lori se začne měnit. Všem to připadne, jako by na ni najednou dopadlo světlo z jiného úhlu a nějak víc, to světlo pak začalo sílit až zakrylo celou její postavu a ostatní oslepilo. Pak ihned zesláblo a zmizelo. Místo Lori tam teď  stál krásný bílý jednorožec. Silný, srst se mu leskla a jeho roh se třpytil jako kdyby na něm měl miliony malilinkatých hvězdiček. Podívá se na muže. Zoofix začne zářit  a kolem něj se vytvoří jakoby světelný štít ve tvaru koule. Ten se pomalinku zmenšuje a s ním i Zoofix. Rayu nesměle vykročí k němu a poklekne před ním. Zoofix je nakonec malinký jako RayuZoofix začne zářit  a kolem něj se vytvoří jakoby světelný štít ve tvaru koule. Ten se pomalinku zmenšuje a s ním i Zoofix. Rayu nesměle vykročí k němu a poklekne před ním. Zoofix je nakonec malinký jako Rayuova dlaň. Rayu položí svou ruku na zem a Zoofix na ni stoupne. „Udržíš ji jenom za hřívu Rafaeli??“ „ Asi ne, sedněte si jako první a já se budu držet vás.“ Rayu nic neřekne, ale kývne na něj. Pak si ale přisune k uchu Zoofixe. Ten mu něco říká. „ Opravdu to chcete??“ Pak ale bez dalšího ptaní opatrně posadí Lori za roh Zoofixe. Ten se tam pevně chytne. „ Tak pojď a drž se mě pevně, jinak tě v jejím běhu spadneš tak, že už se pro tebe nebudeme muset vracet. Jednorožci milují svobodu.“ Během těchto slov se Rayu vyšvihne na její hřbet. Pohladí ji po šíji. „ tohle je ta největší oběť, jakou mohla udělat. V této podobě se jich nesmí nikdo ani dotknout. Jsou to posvátní tvorové.“
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru