Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co dělat?

11. 06. 2003
3
0
1098
Autor
Neparkovat

Jsem na souši,ač ve vodě plavu,

jsem v oblacích,ač na zemi stanu.

Směji se,ač smutkem umírám,

jsem chudá,ač bohatstvím oplývám.

 

Já v tričku jsem,i když venku sněží,

piji horký čaj,i když léto je svěží.

Tancuji,ač nudou se užírám,

mám prázdný talíř,ač chlebem se přežírám.

 

Jsem v propasti,a však hory pod nohama cítím,

je tu smrad,a přec to tu voní kvítím.

Mám krátké šaty,a přec po nich si šlapu,

jsem bosa,avšak podpatkami klapu.

 

Jsem hluchá,a přec krásnou hudbu slyším,

jsem pes,ač podobám se myším.

Nestydím se,a přec červenají se mi líce,

nedýchám,ač nadýmají se mi plíce!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


báseň se mi líbí, krásně se rýmuje. TIP

majky1
16. 07. 2003
Dát tip
milé

Honey
06. 07. 2003
Dát tip
taky mi to hodně připomnělo Villona:o) ale nick máš vážně fajn, je originální

Bizkitfreak
19. 06. 2003
Dát tip
FRANCOIS VILLON: BALADA, KTEROU VILLON NAPSAL LÉTA PÁNĚ 1458 NA NÁMĚT, JEJŽ U SVÉHO DVORA V BLOIS URČIL VÉVODA ORLEÁNSKÝ Já u pramene jsem a žízní hynu, horký jak oheň, zuby drkotám, dlím v cizotě, kde mám svou domovinu, ač blízko krbu, zimnici přec mám, nahý jak červ, oděn jak prelát sám, směji se v pláči, doufám v zoufání, mně lékem je, co jiné poraní, mně při zábavě oddech není přán, já sílu mám a žádný prospěch z ní, srdečně přijat, každým odmítán. Jen to mi nesporné, co plno stínů, kde světlý den, tam cestu sotva znám, kde průzračnost, tam výkladem se minu, svou znalost vděčím náhlým náhodám, vše vyhrávaje, čím dál smolněj hrám, dím "dobrý večer", jitro-li se skví, když ležím naznak, strach mám z padání, bohatství čekám, ničí nejsem pán, mám vše, co chci, - nic, na čem srdce lpí - srdečně přijat, každým odmítán. K věcem, jež neznám, horoucně se vinu, ženu se k cíli, jehož nežádám, kdo ke mně vlídný, tomu dávám vinu, kdo mluví pravdu, tomu lhářů lám, můj druh je ten, kdo vemluví mně klam a "labuť černá je jak havran" dí, v tom spojence zřím, kdo mi ublíží, mně jedno, jsem-li šalbě ve psí dán, mám v mysli vše, jen ne to nejbližší, srdečně přijat, každým odmítán. Kníže, každý, kdo to čte, nechť ví: nic neznám, ač mám o všem vědomí. Jsem stranický, jsem zastánce všech stran. Co chci? Být z těch zas, plat kdo bráti smí, srdečně přijat, každým odmítán. (z francouzštiny přeložil Otokar Fischer) Ač mé myšlení je původně nepřístupné "Nastavovaným kaším" Tohle je opravdu dobré. Zkus i variaci na "Jazyky klevetníků", zajímalo by mne, co z toho bude... :)

Prdel
18. 06. 2003
Dát tip
Moc se mi to líbí..je to zajímavě napsaný:)))kde bereš inspiraci?Četla sem od tebe i to ostatní a je to fak supr...:))

latex
18. 06. 2003
Dát tip
No tý vole,vy jste mne opravdu mile překvapila!Četl jsem všechny vaše knížky,ale moc mne neoslovily!Moc se mi však líbila vaše kniha Západ slunce-ta mne opravdu zahřála u srdce!Dokonce jsem si vyfotil všech 320 stránek!Přeji vám mnoho úspěchů!váš ctitel

Jejda....sakra...to je dost dobrý!!*

Neparkovat
15. 06. 2003
Dát tip
Diky diky..:))

Lenkina
13. 06. 2003
Dát tip
Príjemné čítanie.Dík zato.Neobvyklý spôsob napísania-a to je dobré!Práve to sa mi páči.Ja sa tiež nerada opakujem.Používam takýto odpor v básni, zmenený slovosled...

T_O_M_
13. 06. 2003
Dát tip
máš fajn přezdívku :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru