Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

BUDU JAKO VICHŘICE

16. 06. 2003
2
0
1524
Autor
ostřice

Asi není moc povedený...

Bezednými alejemi kroutím zadkem, abys viděl.

V černých větvích domu sedíš — koukáš moc rád,

šedé paneláky, lodě – mraky vezou lásky příděl.

Když dáš povel puknou a já — budu mokrá.

 

Vkořeněny kdyby jednou místo domů byly stromy,

chodila bych mezi nimi trochu — i víc

nahá, k nim i k tobě krutá,že by došlo na polomy,

zašuměl bys, zlomil by ses v větru — kvílíc.

 

To máš chlapče za to – čekala jsem léta,

kdy už kývneš prstem,

ale asi jsem se v tobě trochu spletla.

 

Nechceš hladit mě a — nechceš líbat mě a

oháníš se Kristem —

dávno tvoje hračky polámat jsem měla.


Duf
09. 07. 2003
Dát tip
Teda to je přímo hypererotická. líbí. jen ten konec je na mě moc doslovnej, ale t*

Albireo
17. 06. 2003
Dát tip
Teď už je to rytmicky mnohem lepší, a vidím, že jsi dodala i interpunkci. A hned se to čte lépe.

ostřice
16. 06. 2003
Dát tip
Buďte prosím schovívaví , pořád se učím... :o)

ostřice
16. 06. 2003
Dát tip
Jéé. A ještě jedno avízo. Mému šlechetnému ochráncovi ;o)))))

Kajman
16. 06. 2003
Dát tip
ale je to fakt renesanční*

ostřice
16. 06. 2003
Dát tip
A v čem, Káji?? Moc tomu nerozumím , tohle byl první pokus o takovou formu...

Kajman
16. 06. 2003
Dát tip
no, je to pěkný, a sonety jsou renesanční ne?(jen tak)

ostřice
16. 06. 2003
Dát tip
Aha , asi jo. díky :o)))

Albireo
16. 06. 2003
Dát tip
Nezlob se na mne, ostřice, ale jak mám sonety rád, tenhle se mi nelíbí. A hned řeknu proč, ať naplním žádost o hlubší kritiku: a) K sonetu podle mne patří klasičtější forma. Tady máš moc nestejné délky veršů - 1. sloka 16 - 12 - 16 - 14 2. sloka 14 - 12 - 16 - 12 3. a 4. sloka 12 - 6 - 12 b) Některé rýmy jsou dost slabé, hlavně prstem/Kristem, stromy/polomy; nenadchly mě ani rýmy s vynechanou souhláskou: moc rád/mokrá, léta/spletla, mě a/měla. Jsou sice velmi nápadité a v rozumné míře takové rýmy působí osvěžujícím dojmem (odstraňují dojem strojové dokonalosti) ale "když je něčeho moc, tak je toho příliš". c) Gramatické chyby jsou v básni ještě více chybami než v běžném textu: "by jses" má být "by ses" (tvar "jses" v češtině vůbec neexistuje), v mužském rodě není přechodník "kvílíc", ale "kvíle". Existuje "licentia poetica", ale obávám se, že toto nejsou případy, kdy by ses na ni mohla odvolávat. d) Vynechaná interpunkce (zde i malá počáteční písmena na začátku věty) je sice v moderní poezii běžná, ale v tak klasické formě, jako je sonet, mi to nesedne. Ale každý začátek je těžký a já jsem si na sonety netroufl dost dlouho vůbec, takže tip dávám jednak za to, že jsi dodržela aspoň požadované rýmové schéma sonetu (tedy jedno z možných schémat) - a za odvahu vyzvat na souboj zrovna sonet, i když jsi v něm skončila jako poražená. Ne však probodená naskrz, takže se těším na další pokus.

ostřice
16. 06. 2003
Dát tip
Auvau, tak to jsem to dostala , ale asi právem. Něco opravím hned, ale něco asi nepůjde – ten spropadený přechodník.

Albireo
16. 06. 2003
Dát tip
Ještě bych mezi klady měl vyzvednout ten rázný trochejský rytmus, škrobrtnul jsem jen na "i víc".

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru