Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Oldřich Janota

26. 06. 2003
8
0
1447
Autor
rostock

 

5:43, začíná svítat, barvy se odráží v kalužích s naftou, hustota r>1000xxx. Dvanáct zčernalých pater, městské lampy stále poblikávají v nočních intervalech úspory elektřiny a hranaté ostrůvky uvnitř panelů jim začínají odpovídat. Zavření v kvádrových edenech reálného stylu dnes opět nasadíme masky strnulých pohledů a vyrazíme do kvílení syntezátorů – po kapsách prášky. Ve vzduchu visí budoucí operace se sty tisíci vypínačů, světlo, jehož nečekanost i naplněné očekávání tě povalí. Dirigent dal povel – Industriální symfonie ,,Z Nového Světa‘‘, 1.věta, andante-pianissimo. Silnice začínají tepat prvními proudy vozidel, neomylně nasměrovaných k neměnnému cíli – neodbočíš, neodchýlíš se od trasy, jako vlak bez možnosti výběru.

 

5:43, šedost zdí a lana výtahu začínají skřípat. Prášek z omítky neustále odsýpá minuty, hodiny, dny, týdny, měsíce, roky, Silvestry, periody v nekonečném rachotu ozubených kol.

 

5:43, sousedka za stěnou ze spánku brečí. Papoušci začínají narážet hlavami do mříží a psi tupě mžourají do pohaslých obrazovek televizorů.

 

5:43, Teleshopping, pánev Wok, Horst – cirkusák se zlatým křížkem na uchu, telefonní čísla na zaručené úspěchy. Anebo taky Charles Bronson a krevní msta. Anebo taky tma, ticho. Tma, Ticho…ne nadlouho.      (7:43,9:43 – neúnavná válka světel, hluku, rachotu, lomozu, skřípotu, kvílení, bzučení, neslyšné vlny vykonávající svou smrtící práci.)

 

5:43, šero, tichý pohyb, prbuzení – v ústech mám hlínu, vítání jara v Hradci Králové, květiny, kloktadlo s prošlou lhůtou trvanlivosti.

 

V 5:43 jsem se setkal s podivným cizincem, v koupelně, v zrcadle…
sidonia
15. 05. 2004
Dát tip
taky se mi to líbí, jasnej *t:)))

jsem_to_já
09. 03. 2004
Dát tip
Tohle je taky dobrý , aspoň teda podle mě nechápu sice proč by mělo komu připadat jako povídka , ale jak říkám je to pěkné , takové učesané...

rostock
31. 07. 2003
Dát tip
:-) znalec........

zaměřování... *

Yorick
27. 06. 2003
Dát tip
Podle mě by v tomhle oldřich janota nezůstával ani o minutu déle...

nin
26. 06. 2003
Dát tip
********

nin
26. 06. 2003
Dát tip
ale jako povídka mi to nepřipadá

m11
26. 06. 2003
Dát tip
výborná věc! válka proti optimismu! tip!

fungus2
26. 06. 2003
Dát tip
tak to se mi líbilo!! TIP

Astra
26. 06. 2003
Dát tip
:-)Tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru