Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čtvrteční glosa, 3. července 2003

03. 07. 2003
0
0
647
Autor
glosator

03. 07. 2003

 

            Rada České televize se v novém a v některých případech staronovém složení rozhoupala k tomu, aby zvolila po téměř půl roce nového generálního ředitele. Pamatuji si ještě konkurz, který se konal někdy v roce 1998, kdy byla zvolena ať už životně, tak i pracovně nevyzrálá loutka rady, Jakub Puchalský. A to měl za úkol ukočírovat mnoha tisícovou instituci. Sami vidíme, jak to všechno dopadlo. Tehdejší staronový kandidát Ivo Mathé, který byl dozajista za svého působení v čele jistě nejlepším ředitelem, skončil až třetí. Asi po roce a půl byl zvolen jiný ředitel Dušan Chmelíček a pak Jiří George Hodač a pak ředitel Balvín, který vydržel na svém místě, když dohromady počítám jeho prozatímní účinkování a standardní řízení, asi po Mathém nejdéle. Tím chci říct, že kdyby byl zvolen opět v roce 1998 tehdejší ředitel Mathé, nemusela se tato krize kolem veřejnoprávního média vůbec konat. A nejhorší na tom všem je, že z toho nikdo nevidí východisko. Jsem zvědavý, jak se s tím porve nový ředitel, kromě toho, že bude iniciovat zvýšení koncesionářských poplatků…

 

            Jak je vidno, příslušníci policie, vězeňské služby, celníci, hasiči dostanou přidáno ke svým, už teď nadprůměrným platům, další jednu třetinu navíc. V dnešní době, kdy je průmerná výše mzdy okolo 15. 000 korunami a průměrný plat těchto státních zaměstnanců asi kolem 25. 000 korun, pak ke zvýšením platů o 1/3 opravdu není co dodat. Vláda se tak snaží demotivovat zaměstnance od úplatků atd. Kdyby se aspoň a hlavně policisté chovali tak, jak se patří a nedělali takové boty, jaké jsou u nich dost časté. Ať už mám na mysli chování na ulicích a cestách, jejich kriminální činnost a to je jen zlomek toho všeho. Příliš si nemyslím, že se to zvýšením platů, sice až od roku 2005, změní. Jak k tomu přijdou učitelé, lékaři, kterým se o zvýšení platů o 1/3 ani v nejmenším nezdá. A nejsou o nic méně potřební jako policisté atd. Nevím na kolik má takové zvýšení opodstatnění…

 

            Televize Prima dostala licenci k vysílání do roku 2018. Přeji ji mnoho úspěchů a aby zůstala aspoň taková, jaká je dosud. Ovšem malé zlepšení vysílací struktury by jistě neuškodilo…  


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru