Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Izidor II. Ako sa stal skinheadom

09. 07. 2003
4
0
873
Autor
šamši_adad

Venované všetkým mojim neonacistickým láskam...

Rozprávky o Izidorovi II.

 

Ako sa Izidor ku skínom dostal

A tak sa z Izidora stal pravý rastafariánsky zhúlenec. Hlava neumytá, brada, keby zarastal neoholená a oči od nedostatku spánku úplne krvavé. Bol to prekrásny feťák. Jedného dňa, krátko potom ako si nasekal prvej rannej trávy, si sadol na okraj rybárskej siete a začal rozmýšľať. No rozmýšľať..., skôr ho opantal nejaký neznámy pocit, že čo ďalej, skrátka ako by sa mohol stať ešte lepším rastafom ako je. A tak ho napadlo, že by mohol predať svoje bongá a gitaru a odísť na Jamajku. I rozhodol sa teda tak a náhle jedného krásneho slnečného rána vypravil sa do cestovnej kancelárie Ganja Tour. Dobrý deň, ja som rastafa Izidor, dement a chcel by som ísť na Jamajku. Tu máte peniaze. A bachol peniaze na pult, tak ako to mnoho krát pred tým videl v amerických filmoch. Odpoveď ho však nemilo prekvapila. Tie dve stovky korún za bongá a 3 koruny 50 halierov za gitaru mu na všeobecné prekvapenie nestačili. Chudák, náš malý, sprostý, dementný musel ostať doma.

A ako sa tak vracal domov skľúčený, mrzutý a s noblesne zapáleným jointom trávy v ruke obkľúčila ho skupinka skínov. Hej, Bohu dušu a nám koruny. Kýho čert ťa to sem nesie čierna tvár? A či ty nevieš, že my sme chlapci mocní, slovenskej to krvi? My každé ráno pohár žinčice s pivom vypijeme. A potom všetkých čiernych pobijeme. Teda ak sa prv neposerieme. Izidor sa viditeľne potešil záujmu o svoju osobu, rovnako ako faktu, že konečne nevyzeral tak až tak blbo. I spýtal sa. Aj, chlapci moji premilý, či ste sa vy opili, vás ako nazývajú? Skinheadi zostali takí zaskočení, že ho ani nezačali mlátiť a odpovedali. My sme skíni, fašistického zmýšľania a slovenskej to krvi. Hej, hej to som už počul. Ja sa volám rastafa Izidor. Ó, aké krásne menečko, nepôjdeme na kávičku, ozval sa zozadu čísi hlas. Môžem sa pridať k vám, pokračoval Izidor. No jasne, taký fešáčisko predsa nebude len tak nečinne stáť na ulici. A čajíček si nedáš, ozval sa ten istý hlas. Mlč Dodo! Zahriakli ho ostatní. Tfuj ty sviňa čierna, ako sa opovažuješ čosi také po nás žiadať. Prosííím vás ponížene, páni Fíni. My sme skíni! A ty, nie si dosť biely a tvrdý. Ale čoby nebol tvrdý, to je kus tvrdého chlapa, pozrite na tie nozdry... . Mlč Dodo! Ja som biely a tvrdý tiež, pozrite sa. Povedal Izidor a ukázal na tvári obrovskú jazvu ťahajúcu sa cez celú tvár, skrytú pred tým pod nánosom čiernej fixky. Skíni ostali zhrození, niektorí odpadávali, niektorí jačali a niektorí sa len povracali. Len Dodo pokojne stál a užíval si toto postupné odhaľovanie. To je z jebákov !!! , povedal hrdo Izidor. A všetci skíni museli uznať, že je to naozaj tvrdý chlap a preto ho prijali medzi seba.

 

Ako sa Izidor za skína učil

Izidor sa teda stal skínom, aby však mohol byť plnoprávnym členom, musel sa toho ešte mnoho učiť. A tak mu skíni dlho do noci vysvetľovali čo je to Hakenkreuz, ako zmlátiť negra, žida, ako potom očistiť bejzbolku od krvi a kto to bol papá Hitler. Izidor hltal každé slovo, keby vedel písať isto by si to aj zapisoval. Ale nevedel, čím medzi skínov dokonale zapadol. A tak len počúval a dozvedal sa o samých nových veciach, tak typických pre neofašistický look, ako sú napríklad bombera, kanady a tupý výraz v tvári. No a potom, po dvoch hodinách tvrdého učenia sa stal z Izidora presvedčený fašista s úzko vyhraneným politickým a kultúrnym názorom. Mohol začať konať. I začal a rozbehol sa do obchodu, aby si kúpil bomberu a kanady. Pravda, bombera mu bola trošku malá, ale nič to, veď časom na neho dorastie. I stalo sa a zrazu stál pred zrkadlom v novučičkej bombere a v kanadách zo second handu. Ešte hákový kríž, slovenský znak a počkať...ešte som na niečo zabudol. Pomyslel si Izidor a vtrhol do kúpelne, zobral strojček na vlasy a v momente zhodil svoje rastafa háro. Potom si ešte vytrhal obočie a mohol začať trénovať, aby sa čo najviac mohol priblížiť svojmu ideálu nacistického bojovníka. Bol to tvrdý tréning, plný driny, odriekania a potu. Ale nakoniec Izidor ten tupý výraz tváre zvládol takmer dokonale.

Od tejto chvíle už Izidor neležal v hojdacej rybárskej sieti, už nefajčil každý deň trávu, už nie. Od tejto chvíle bol pravým skínom. Teraz už bol pripravený na život v džungli mesta. A tak mohol Izidor pokojne vstať a ísť do obchodu kúpiť si dve tatranky.

 

 

 

Ako sa Izidor vodcom skínov stal

A tak bol z Izidora dokonalý skinhead. Spodky s Hitlerovou podobizňou, tričko a návlečky na periny s krásnym Hakenkreuzom a v očiach mal stále ten pritrúbly výraz veľkých nacistických hrdinov. Čoskoro, asi 2 dni po prijatí do fašistického rádu sa stalo čosi nevídané, neuveriteľné, až šokujúce.

Začalo sa to ráno, keď Izidor vstal a trénoval si Sieg Heil pred zrkadlom. Práve v tomto čase mu zazvonil telefón. Je pravda, že mu trošku trvalo, kým pochopil, že to je tento prístroj a nikto nie je za dverami, žiaden neviditeľný muž. Napokon ten telefón teda zdvihol. Ahoj Izidor, zajtra o šiestej sa stretávame na plácku, určite dojdi. A Izidor došiel. Čakal veľmi dlho, poctivo už od rána, od šiestej, tak ako sa dohodli. Bola mu trošku zima, ale čoskoro, o takých dvanásť hodín všetci prišli.

Ahoj ty fešáčisko, strašne si mi chýbal. Mlč Dodo! Izidor, náš najnovší člen a spolubojovník, vítame ťa medzi nami a chceme, aby sa stal našim vodcom. Vodcom? Spýtal sa Izidor udivene. Áno, ty jediný totiž dokážeš až do troch narátať a šesť písmen abecedy prečítať. Takého človeka my ako soľ do našej skupiny potrebujeme. Áno, a ešte aké ma svaly ochabnuté, nozdry roztiahnuté a pozrite na tie zuby, také ani mamut nemá. Mlč Dodo! Dobre, prímam, budem führerom tejto skupiny.

I stalo sa tak a všetci boli veľmi šťastní, najmä však Dodo, ktorý sa konečne mohol Izidora dotknúť. A ako sa tak chlapsky objímali šepol mu takéto. Izidor už keď som ťa videl stáť tam na ulici silného, mocného s noblesne zapáleným jointom, vedel som, že ty si ten pravý...božínku, ja som tak vzruš... . MDodo! No dobre, dobre prečo toľko kriku nevidíte aký je to chlap. MDodo! Povedali ešte ráznejšie a Dodo mlčal.

Izidor túto situáciu ihneď využil a mohol konečne zaviesť poriadok a disciplínu. Ako sa na správneho vodcu neonacistickej organizácie patrí. Chlapci moji, druhovia moji zavádzam poriadok a disciplínu. Od teraz sa každý štvrtok, piatok a nedeľu budeme stretávať v krčme u Hessa, aby sme prebrali našu taktiku a možnosti.

I stalo sa tak ako Izidor povedal a každý štvrtok, piatok a nedeľu sa stretávali v krčme a diskutovali o závažných problémoch, ktoré kvária túto spoločnosť. Jednou z najzávažnejších bola otázka, prečo v sobotu prehral Slovan. Odpoveď bola jasná, kvôli židom. A potom keď vyriešili takéto závažné otázky mohli sa na chvíľu zasnívať a predstavovať si deň, keď vydajú obrázkovú verziu knižky Mein Kampf. To bol ich veľký, nesplnený sen. No a po tejto romanticko-smutnej chvíľke sa mohli všetci pokojne rozísť domov. Ani Izidor nebol výnimka i on sa pobral domov. A ako si tak veselo plný entuziazmu a nenávisti k černochom, feťákom, punkáčom a klokanom ( tých sa bál už od malička ) domov vykračoval, stretol po ceste ...

 


I keď je tu cítiť závan formálnej i neformálnej naivity /nikto z neba učený nespadol/, neškodí, skorejší naopak Výborný filozofický pabrept -páni Fíni..?ále, čo..nestojím o vysvetlenie -/možno že niečo v zmysle..snehobielosti..?/ -.. a ty máš spodky s koho podobizňou, frajer, há?..no dobre, nechaj si to pre seba, bude to tak veru lepšie Výborný filozofický pabrept*

Binna
13. 08. 2003
Dát tip
:))) uz to ani nekomentuju a **** sak tu placu od smichu

m11
10. 07. 2003
Dát tip
jasně....dobrý to je!!!! tip antifa rules!!!!!!!

Mair
09. 07. 2003
Dát tip
jů, jů, jů, co bylo na tý cestě?????Žádný ohlas k tak jedinečnému a vtipnému dílku? Jo, ze začátku trochu moc nadávek na ubohého rastafariána, trocha špíny na ty kluky vyholený, ale jakožto veselá parodie českých ( slovenských) pohádek, zdvihám deset prstů!!! Konečně něco neotřelého a originálního:-) *****************

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru