Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Občas

Výběr: Maldecanka
29. 07. 2003
28
10
2823
Autor
pozorovatel
 

Občas se na sebe dívám do zrcadla a snažím se poznat. Doufám, že mi ukáže mou pravou tvář. Hledím si do očí a čekám, až se uvidím. Mám dojem, že to nejsem já.

Je to přece jen pouhý odraz.

 

 

Občas jen nečinně sedím a hledím do prázdna. Jen tak, bez rozmyšlení. Snažím se uniknout přítomnosti, minulosti,... myšlenkám. Občas se mi to i daří.

Pak čas přestane existovat.

V té chvíli jsem svobodný.

Skutečně svobodný.

 

 

Občas pozoruji lidi. Nevím proč. Sleduji pohyby jejich těl a naslouchám tónům hlasů. Někdy je poznám. Vím kým jsou. Poté těžce usínám. Pak nocí den nekončí a já jsem noční pták.

Rána už nejsou záčátkem. Jen konci.

 

 

Občas zapomenu. Zapomenu a vznesu se. Nic než já není a potom ani já. Pak vše je jednodušší. Nic, jen prázdnota... bez lásky, bez hněvu... bez bytí, bez smrti... bez všeho.

...bez věčnosti. Pak si vzpomenu.

Vždy si vzpomenu. Na sebe, na lidi,...

I tak jsem sám.

 

Občas.

Občas jsem.

Občas jsem i šťastný. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


10 názorů

pozorovatel
11. 12. 2006
Dát tip
tak jo, pošlete pozvánku s harmonogramem..:)

kassiope
11. 12. 2006
Dát tip
no, tak že seš to ty.. ale jenom na skok, abyste se moc nezabydleli.. :)

pozorovatel
11. 12. 2006
Dát tip
berem! to my rádi navštěvujem kamarády a vyžíráme ledničky..

kassiope
11. 12. 2006
Dát tip
No, spíš do Poličky, ale my máme taky velikej barák a navíc je tam kráááásně...tak že by pozvání i tam?

pozorovatel
11. 12. 2006
Dát tip
no jestli se vrátíš na vysočinu k honzovi do toho obrovskýho baráku, tak že brzo přijedu..:)) tam mi chutnalo!

kassiope
11. 12. 2006
Dát tip
tak teď už jsem pochopila tvoji životní filosofii :o) to víš, my co dřeme do úmoru už druhým rokem...ale přece jenom vysočina je vysočina.. už bych pomýšlela na návrat..

pozorovatel
11. 12. 2006
Dát tip
:)))ty hele, já v životě pracoval jen jednou a zranil se.. už si tu bolest nechci připomínat..

kassiope
11. 12. 2006
Dát tip
No, víš, já jsem přece ta účetní.. :o)) A kdeže ty pracuješ? :)

pozorovatel
11. 12. 2006
Dát tip
..tak počkat...ty nestuduješ? :) díky, že ses stavila..:))

kassiope
11. 12. 2006
Dát tip
Přijde mi, že ty slova před posledním "čtvercem" jsou jakoby navíc..že konec je stejně nejsilnější, ale že předchozí věty ho tak dobře nevypíchnou... nevím, jak to líp napsat-je pondělí a navíc jsem v práci, tak... :o)

pozorovatel
13. 03. 2006
Dát tip
no je to tu hrozný.. ale aspoň si tu můžem psát:)

wooxy
13. 03. 2006
Dát tip
no jóó, tak když to tady celý převrátili! :)

pozorovatel
12. 03. 2006
Dát tip
a taky je to starý:))

wooxy
12. 03. 2006
Dát tip
kačátko má pravdu, je to hezky poskládaný (i když věci o zrcadlech + "nejsem to já,ale jenom odraz" už byly hodněkrát, ale nevadí to, jako celek skvělý + prodýchaný + jako kdyby lehký) *

Káčátko
09. 01. 2006
Dát tip
Moc hezky jsi to poskládal. Myslím, že mluvíš z duše nejednomu z nás (včetně mě..) *t

Káčátko
09. 01. 2006
Dát tip
S tou první myšlenkou jsi mě dostal, taky mám občas pocit, že ta co se odráží v zrcadle nejsem já.. Myslela jsem, že to tak mám jenom já : )

pozorovatel
09. 01. 2006
Dát tip
dík:) možná jsou si lidi dost podobný

Káčátko
09. 01. 2006
Dát tip
Asi jo :)

Alojs
21. 06. 2005
Dát tip
tohle je docela fajn. sice s chybama, ale tady se musí přihlédnout k datu výroby, že jo... tak si típnu no... i když asi bych neměl, abych tě dohnal :-)

pozorovatel
21. 06. 2005
Dát tip
:)) tohle je takovej můj odrazovej můstek dík (fakt tě baví mě číst? mě by to nebavilo:)) )

Alojs
21. 06. 2005
Dát tip
je to hnus, ale co má v noci dělat?:) ne, dělám si samozřejmě půlky... tedy zadnici... no prostě prdel.

pozorovatel
21. 06. 2005
Dát tip
ale tos ještě neviděl mý začínající povídky.. to je prdel:))

Alojs
21. 06. 2005
Dát tip
nápodobně. Taky mám na disku nějaké šity. O něco málo horší než ty, co jsou tady :-) myslím své texty, aby nedošlo k omylu

pozorovatel
21. 06. 2005
Dát tip
tohle nejsou nejstarší texty, ty mám na Gripovi pozorovatele jsem si založil, abych tam vkládal voloviny, co mě napadly a ony se líbily víc než povídky, s kterýma jsem to bral vážně uka nějakej shit:)

Alojs
21. 06. 2005
Dát tip
časem... až budu slavný a lidi mi to ochválí (to je slovo!) jenom proto, že jsem slavný :)

pozorovatel
21. 06. 2005
Dát tip
to abys byl už bohatej..

Eva_S
29. 03. 2005
Dát tip
T

pozorovatel
17. 02. 2005
Dát tip
:)))) Vidím sebe v sobě, jak pozoruji sebe!!! ty hele, dík!:)) tahlo dílo všechno tak trochu začalo

Narvah
15. 12. 2004
Dát tip
samolibost s egoismem?

pozorovatel
15. 12. 2004
Dát tip
ne samoslibnost s legem

No, takhle si 23 tipů zaslouží. Ale rozhodně není lepší než moje 21-tipová. A už jsi měl nějakou ve zlatém výběru? Já dvě !!! ;-)

pozorovatel
05. 11. 2004
Dát tip
Vypadni!!!!!!!!!! Nesnáším konkurenci!! :))))) Já žádnou, protože jsou čtenáři hloupý a nechápavý! Tak. :)))) A taky mý (oblíbení) kritizi a virtuálně blízcí nejsou většinou v redakci čili jsou chytří:))) Taky se přihlásíš do mého (našeho) klubu Antiredakce (až ho založim)? :)) No, tak.... staň se Reaktorem! :))))

Jo jasně! A co budeme dělat? Psát jad(e)rný kritiky?

Nebo spíš reakce...

pozorovatel
05. 11. 2004
Dát tip
Ano, budeme velmi kritičtí. Náš klub se bude zajímat o vývoj písmáckých autorů. Vybereme např. jedno nadějné dílo a rozebereme ho, poradíme, zhodnotíme. Do klubu budeme vkládat vzorová díla, od kterých se budeme učit. Budeme se vyvíjet... Cíl klubu bude jasný: obdržet Nobelovu cenu!

Tak to beru. A už máš vyhlídnutý nějaký vzorový dílo? Teda kromě svých vlastních...

pozorovatel
05. 11. 2004
Dát tip
Mám vyhlídnutý vzorový autory a díla se už nějak najdou...

vesuvanka
30. 10. 2004
Dát tip
Pěkně zpracované myšlenky.... TIP

j_i_r_i_k
26. 10. 2004
Dát tip
Občas mám pocit, že mě sledují, ohlédnu se a nikde nic... Ne, mě nedostanou, i když se umějí schovávat... Ale závěr jako jo, hříčku skloubenou s myšlenkou jiřík vždycky může...

pripomina mi to hrosi zpoved...:*)))

Induan
24. 10. 2004
Dát tip
Hodně zajímavá forma, líbí se mi to. Takový čistý myšlenky. Jako být ve svý hlavě a přemýšlet sám nad sebou a přitom nehodnotit.

Induan
24. 10. 2004
Dát tip
Jo a samozřejmě si to zaslouží typ, na to jsem úplně zapomněl, jak jsem tak přemýšlel nad obsahem.

pozorovatel
24. 10. 2004
Dát tip
Ou, díky!

pozorovatel
18. 10. 2004
Dát tip
potěšení je na obou stranách:)))

Vespa
18. 10. 2004
Dát tip
zatim je na obou stranách... :o)

Vespa
17. 10. 2004
Dát tip
Tak on je takovej citlivej hoch, kdo by to do něj řek... Jen by mě zajímalo, jestli existuje někdo, kdo takovýhle myšlenky nemá. (teda kromě StvNa... :o) Máš to krásně zpracováný, to jako že jo, ale dyž já, sakra, nemam náladu hnedka po ránu zjistit, že jsou na tom lidi pořád bídně... :o) (a nezáleží na tom, že je to poněkud starší výtvor, ono je to jaksi stále aktuální) No jo, ta moje citlivá duše to zase všechno odnese... Jinak, já si vždycky snažim nalhat, že to v tom v zrdcadle nejsem přece já, hrozný je ono zjištění, že ano, to jsem skutečně já.... tip a mě se to líbí, ať se štěpán klidně po..re... :o)

pozorovatel
17. 10. 2004
Dát tip
Vespa: Nemyslim, že takový myšlenky StvN nemá. Jen by si je asi spíš nechal pro sebe a neztvárnil by je tak syrově, natvrdo. Jenom mě tak něco při čtení tvý kritiky napadlo: :)))) Lidi bez problémů, lidi vyrovnaný a v klidu - podle mě - nežijí nýbrž přetrvávají než se objeví nový problém, konflikt,..., aby mohli znovu řešit, smutnit, radovat se, myslet, milovat, nenávidět,.... Díky:)

Vespa
17. 10. 2004
Dát tip
Mno, každej má svuj styl vyjadřování. Někdo na to jde syrově, někdo to spatlá v zamotanejch metaforách, někdo to vyjadřuje třeba zcela nesouvisejícím příběhem... Tak to je a tak to bude. A klidně si dupnu! :o) Chytře tě to napadlo. Už jsem nad tím taky přemejšlela a zjistila, že takhle nepřetrvávají ani zvířata (možná snad prvoci a tak podobně), protože i zvíře má potřeby a problémy, ač primitivní a ne na takové "úrovni" jako člověk. Proto se zvesela trápim kvůli každý pitomosti! :o) (Páč jinak bych se nudila a neměla co psát...) :o) Nemáš za co děkovat, potěšení je zcela na mé straně. :O)

*!!! Místy mám pocit, jako bys to psal o mě. Není nad texty, které jsou prožité, dá se jim věřit.

pozorovatel
14. 10. 2004
Dát tip
Tos mě potěšila, vojáčku, protože já ještě teď z tohohle textu čerpám. Díky.

Vaneta
10. 10. 2004
Dát tip
Dílo působí zvláštně, přirovnala bych ho k jídlu, kde realita života je hlavním chodem a filozofické přemítání zákuskem...Líbí.Tip.

pozorovatel
10. 10. 2004
Dát tip
Díky a přeji dobrou chuť:o)

Přečti si prosím Tao te ťing od Laa - c. Myslím, že tě bude zajímat...

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
A je ta kniha česky? Nebuď tajemnej a napiš, proč mě bude zajímat. Díky.

Je to základní kniha filozofického směru taoismu. Česky vyšla. Sežeň si novější vydání. A... uvidíš. A neboj - žádná sekta. Autor je mrtvej patnáct set let...

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
A to všechno ti moje Ostatní nezařaditelné připomělo?

Já ti jen doporučil knížku před spanim...

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
A já vim... ...jsem jen z tebe chtěl vydolovat, jak moc se ti mé dílo líbí...:-(

Papaya
15. 09. 2004
Dát tip
zajimave ...

dadik
12. 09. 2004
Dát tip
líbí se mi to....t

pozorovatel
12. 09. 2004
Dát tip
Mně taky...

Craerassy
30. 08. 2004
Dát tip
a tak si tu občas filozofuješ...občas...a občas sám se sebou... a občas sám o sobě...:-) t

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
občas, opravdu jen občas Dík!

sk8ergirl
24. 08. 2004
Dát tip
Asi nejvíc se mi z toho líbí začátek a pak konec... "Občas jsem i šťastný."...já sem šťastná celkem často :-)...t

Kačík
22. 08. 2004
Dát tip
je to moc krásný.. líbí se mi to *t

pozorovatel
22. 08. 2004
Dát tip
Díky Kačíku!

Kačík
22. 08. 2004
Dát tip
není zač, Pozorovateli .-)

pozorovatel
02. 08. 2004
Dát tip
Ou. Díky!!! Těší mě.

gabio
23. 06. 2004
Dát tip
*

pozorovatel
30. 05. 2004
Dát tip
Strach v tom ani moc neni. Světlo se mi tam nehodilo:-) Chtěl jsem to mít smutný. Hezký, díky!

Aaria
28. 05. 2004
Dát tip
Tolik volání, bolesti a strachu... Kde je světlo...V občas jsem i šťastný? Někdy mám strach, že lidi vlastně ani být šťastní nechtějí a tak pláčou, protože mají strach, že když se budou radovat ze sebe menší maličkosti, proviní se proti těm, kteří pláčou. Proto jsou moře tak hluboká a slaná:-)

pozorovatel
12. 04. 2004
Dát tip
Díky! Konci proto, že tam píšu rána, v množném čísle. Pak by teda šlo: "Ráno už není začátkem. Jen koncem" Nevim.

pozorovatel
12. 04. 2004
Dát tip
Aha! Chápu. Pozdě, ale přeci. Díky.

Ikru
02. 04. 2004
Dát tip
moc dobré, je v tom, řekla bych, velký kus pravdy, je to výstižné a nutící k zamyšlení...rozhodně dávám tip....

Adam_G
31. 03. 2004
Dát tip
Je-li ve slově občas skryté i slovo já, líbí se mi Tvé řádky dvojnásobně. Moc se mi nelíbí...pak čas přestane existovat....v té chvíli jsem svobodný. To je trochu zavádějící. Něco jako včera večer poštou ranní. Dále ..rána už nejsou začátkem. Jen konci. Zůstaň ve všech slovech u množného, nebo jednotného čísla. Celkově řádky pěkné. Moc pěkný je i přechod černé barvy do šedé. Jakoby poslední slova byla jenom nepatrným sdělením, které se objevuje ve Tvém životě zřídka. tip

pozorovatel
31. 03. 2004
Dát tip
Opravim. Díky moc! Jsem moc rád, že se ti to líbí!

toky
29. 03. 2004
Dát tip
tak to se mi hodně líbilo, už jsem dlouho nečetl nic tak dobrýho jako je tohle, určitě dávám tip a ještě klub jen tak dále

pozorovatel
29. 03. 2004
Dát tip
Díky, toky! Dál se to ale trošku zaseklo:-)

Desiré
08. 03. 2004
Dát tip
Bere to dech ... krásný styl, který se tu jenom tak lehce nenajde ... Más opravdu talent ... doufám, že si toho od tebe přečtu ještě víc ... a ještě lepší ... :) tip

Desiré
08. 03. 2004
Dát tip
Bere to dech ... krásný styl, který se tu jenom tak lehce nenajde ... Más opravdu talent ... doufám, že si toho od tebe přečtu ještě víc ... a ještě lepší ... :) tip

Skip
08. 01. 2004
Dát tip
Nikdo není nikdy sám. Může se zdát, že je, ale není. Mohou to být třeba jen vzpomínky - ty jsou jak sůl, která je nad zlato. A že mohou být špatné? Co na tom, když na všem špatném je vždycky něco dobrého. Stačí se jen nepoddat. tip

Já s StvN nesouhlasím. Líbí se mi to, takže nemám moc, co bych k tomu dodal. Určitě by to šlo napsat i jinak, ale mě se právě líbí, že je to napsáno takhle hezky prostě, bez zbytečných metafor a tak. Myslím si, že věci jako tahle jsou naprosto v pořádku, pokud jich člověk nenapíše moc. :-) TIP.

C_ensinka
02. 01. 2004
Dát tip
Paráda, některý myšlenky jsou takový známý, ale v tomhle podání se mi to líbí, když mi bude smutno - občas, teda spíš často, tak si to přečtu - mezi nejobl.+tip:o)

pozorovatel
02. 01. 2004
Dát tip
Jéé. To mě moc a moc těší!!!:o)) Já sám si to často čtu a například v připravované povídce Rodinný výlet(zase malá reklama) toho hodně využívám a využívat ještě budu. Jsem poctěn:o)))

KayTee
04. 08. 2003
Dát tip
Hezké myšlenky, hezká forma... tip*

pozorovatel
04. 08. 2003
Dát tip
Pompejus: To samé mi říká dost lidí. Já moc nevím, čím to je. Asi mi to připadá nudnější a nezajímavější bez smutku, což je asi špatně. Já jen píšu, co mě napadne. Ale i veselá díla mám. Možná se to časem změní, co já vím. KayTee: Hezká kritika... dík

Pompejus
03. 08. 2003
Dát tip
Všiml jsem si jedné věci, tvoje díla jsou vždy smutná a taková jakoby něčím poznamenaná, nebo se mýlím? Nemušíš psát slaďáky, ale co třeba napsat něco s dobrým a šťastným koncem? Příjdeš mi jako autor moc smutný, nebo jen zapšklý. Je to škoda, určitě máš i na víc...

des_te_meer
31. 07. 2003
Dát tip
pozorovatel > tak mi pak dej vedet. :)

pozorovatel
31. 07. 2003
Dát tip
des_te_meer: jestli se to podaří tak určitě

StvN
31. 07. 2003
Dát tip
Je to pěkný. Má to dobrej rytmus, takový uvolněný. Je to sice trochu známé témo, a taky ty myšlenky, no, když něco podobnýho čtu, mám pocit, že si to ten člověk měl raději nechat pro sebe, nechat to v sobě pořádně vypučet a vykristalizovat, pak z toho těžit literárně. Jen má úvaha.

pozorovatel
31. 07. 2003
Dát tip
Polovinu z toho jsem v sobě nosil už dlouho a místy i literárně použil. Ta druhá půlka už přišla sama. Asi jsem tohle potřeboval napsat. Ještě bych z toho chtěl čerpat. Mockrát díky!!!

StvN
31. 07. 2003
Dát tip
Ono je někdy lepší nepsat doslova co cítíš. I když tě potom nařknou z nesrozumitelnosti. Občas prostě musíš improvizovat.

pozorovatel
31. 07. 2003
Dát tip
Až do týhle chvíle jsem to i ctil. Potřebuju si toho ještě hodně vyskoušet, než se do toho vrhnu. Je zajímavý cos napsal, protože já si vždy myslel, že můžu psát jen to, co jsem přímo nezažil. Prostě s odstupem. Připadá mi to pak i jednodušší. Potom to opravdu může být nesrozumitelný, protože to je skryto hluboko v díle. O to více, si ale myslím, je tím dílo prosáklé.

StvN
31. 07. 2003
Dát tip
Psát můžeš cokoliv tě jen napadne.

pozorovatel
31. 07. 2003
Dát tip
A to je jeden z důvodů, proč píšu.

pozorovatel
30. 07. 2003
Dát tip
jsem asi zapomněl avi

kaktusik
29. 07. 2003
Dát tip
pekné .. s nádychom smútku, možno aj ako život v nás

pozorovatel
29. 07. 2003
Dát tip
Jo, ale stejně je život hezkej(teda někdy). Díky.

kaktusik
29. 07. 2003
Dát tip
.. Bez smútku by možno nebolo radosti a radosť dáva možnosť prežiť náš smútok .. hovorím ako mudrc teraz :-) .. ale život je určite pekný .. to iba súhlasím :-)

des_te_meer
29. 07. 2003
Dát tip
pekne vypozorovane. * a priste treba zkusit vypozorovat to stesti v zivote. :)

pozorovatel
29. 07. 2003
Dát tip
des_te_meer: Platí! Ale bude to těžší... kaktusik: A co se ti tu třeba nelíbilo. Hádám, že to něco bylo. Mě by to hrozně zajímalo..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru