Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

smutný dům 1.

28. 07. 2003
3
0
953
Autor
Thior

Začátek bez konce, nádoba bez stěn, výkřik bez ozvěny....

Na rušném bulváru nejmenovaného velkoměsta stála napovšimnuta malá chaloupka zcela skrytá mezi paláci a továrnami. Její rozlehlé a nepřehledně propletené místnosti tvořily příbytek nesourodé společnosti. Není jisté, kolik osob se tu potkávalo. Napočítal jsem jich dvanáct, zahrnu-li i to cosi podivného, co nemělo vlastní tvar a přeci to produkovalo myšlenky. Dům stejně jako jeho nájemníci byl nepřehledný. V pološeru se dalo těžko zjistit, kolim má místností a jak jsou uspořádány. Navíc se ve svých útrobách často proměňoval, tu bytněl a blyštěl se třpytnou nabubřelou krásou, tu se scvrkl na velikost krabičky od vyhořelých zápalek a všichni se v něm pak tísnili bok po boku vrostlí do kamenných stěn.

 

Náhodný kolemjdoucí chodec si těchto změn sotva všiml. Navenek působil Dům zšedle a nicotně. Rozsvěcel svá okna v rytmu města, obstojně udržovaná fasáda neprovokovala k marným úvahám. Doširoka otevřené podloubí poskytovalo stín i dostatek místa každému, kdo chtěl na chvíli spočinout. Hlavní vchodové dveře byly pootevřené a lákaly ke vstupu do prostorné, světlé haly se spoustou laciných pozlátek a dekorací. Lidé vstupovali a zase odcházeli, tupě zírajíc na atlanty podpírající zteřelé trámoví vysokého stropu. Přišli a odešli. Budiž jim město lehké. Prach ulic jsme a do prachu se zase vracíme. Přišli, viděli a bez boje opustili halu nic nevypovídající o Domě. Kdo by však hledal další dveře, odešel by zklamán. V hale nic takového nebylo. Jen gobelíny na stěnách a zlatavý prach pocestných na ochozené dlažbě. Byl to jako tisíce jiných, jeden nicotný dům mezi tisíci jinými. Zrnko písku v poušti chaosu.

 

V prostorné vstupní hale bydlel natrvalo vystrašený podivín se sebevědomým obličejem. Žil tu sám, aby se potkával s kolemjdoucími a vycházel do města na návštěvy známých i neznámých lidí. Byl to jeden z mála obyvatel Domu, který směl z Domu odejít hlavními dveřmi. Kudy na své výlety pronikali ostatní, nebylo snadné zjistit............


StvN
03. 08. 2003
Dát tip
Zatím to vypadá dobře. Obdivuji tvou fantazii.

Tak to z hlavy přepiš na papír, v tom samém jazyku a podání a pošli avízo, ju?

Thior
29. 07. 2003
Dát tip
dobrá dobrá, jdu obracet všechny záhyby a vysypu je na talíř, zamíchám, trochu osolím a vrhnu to sem :-) Ale upozorňuji, že to bude možná trochu prvoplánové :-((

A okořenit, nezapomeň! Hlavně nepřipálit a naopak, aby to nebylo moc syrové! Hodně zdaru. :)

Thior
29. 07. 2003
Dát tip
Kousek jsem měl napsaný už z dřívějška, ale kreativně jsem druhou část dokončil ....

des_te_meer
29. 07. 2003
Dát tip
taky se tesim na pokracovani, taky prosim o avizko. :)

Thior
29. 07. 2003
Dát tip
tak pokračování je na světě

Nemáš chybu v názvu? Jestli ne, pak se omlouvám, nepochopila jsem. Jestli to bude mít pokračování, počkám.

zvedavec
28. 07. 2003
Dát tip
Aj ja si pockam na pokracovanie, lebo hoci tiez nerozumiem, zaujem si vzbudil...

Thior
28. 07. 2003
Dát tip
chyba v názvu je, opravím to, pokračování brzy ... ale i v mé hlavě to pokračuje .... a pokračuje a překračuje a nepostačuje .....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru