Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prosím!

17. 06. 2000
3
0
1134
Autor
abcd

PROSÍM ! Nelitujte mladého hošíka, co hledal v Praze matku svou. Hledal úspěšně, byl však z domu raději vyhozen. Z očí mu čišela beznaděj, bezbranný byl proti lidem bez důvěry či kouska citu. Byli chladní jak podlaha pokropená vodou se saponátem. Vůbec je nezajímá osud lidských trosek v parku, toho smutného houslisty v podloubí, který nápisy s háky je vyzdoben, a už nikoho nezajímá flašinetář s ustřelenou pravicí. Jen někdo jim do klobouku, lehce vydobytou pětku hodí. „Makat by měli“ říkají ti vyvolení co práci mají, a „máme přece tu demokracii“ zasněně tvrdí. A za okny nádraží, světlo luny prosvítá, ve skulinách vítr profukuje, a všichni maj ruku na šrajtoflích. To je ten svět kde každý je pánem, kde jen na tobě záleží, zda suchý chleba nebo kaviár, si každé ráno na talíř dáš. Je tu všechno jak má být, tak zahrabme ten spěch a prospěch svůj, zahrabme je jak sekyru válečnou. Radši vytáhněme ten skrývaný cit a veselí, vytáhněme jej z truhly s cennostmi. Teprve potom to zde bude jak má být! Prosím Vás lidé zlatí, prosím vás z celého srdce, za všechny co mluvit chtějí, ale už nemůžou, za ty co ani chleba nemají, natož pak střechu nad hlavou, i za toho kluka bez nohy, poté co šlápl na minu z americký továrny. Továrny dávanou nám za vzor. . . Prosím!
tatokalan
09. 03. 2003
Dát tip
Ten pocit v tom je a hodně hlubokej, k čertu s nějakou formou!

tatokalan
09. 03. 2003
Dát tip
Ha! Zapomněla jsem na * (holt už jsou 3 ráno)

Torolfita
09. 02. 2003
Dát tip
Takové kázání by se mělo dostat k lidem, kteří jsou plní záště a trochu pravdy by potřebovali jak prasata drbání. *

vero
18. 01. 2002
Dát tip
krásne precítené *

Sarken
26. 06. 2000
Dát tip
díky za to, jak cítíš

Sarken
26. 06. 2000
Dát tip
díky za to, jak cítíš

ViNiL
17. 06. 2000
Dát tip
Lepší (=konzistentnější) než ty 2 předchozí. Tak, a teď bych se ještě taky soust5edil na nějakou tu formu a tak :o) Nic proti volnému verši (...ačkoliv :o), ale rozmyslel bych si tedy, zda půjdu do korektní interpunkce nebo ji budu moderně ignorovat, jen ne něco mezi tím. Taky občas to zvláštní opakování slov... nejsem si jist, nakolik je to umělecký záměr.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru