Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Žakruarů aneb Mé malé zatmění Slunce

29. 06. 2000
3
0
1017
Autor
Bosonohá

Žakruarů je fakt ještěrka. Takový ostnatý zelenoduhový dráček. Něco jako pankáč v plné polní...:-))

Po poli plném plamenů plazí se ještěrka žakruarů. Žakruarů! Známe se? Podávám jí žížalu a ona si mne zklamaně prohlíží. "Žížala! Och - jaký nevkusný materialismus v této poetické atmosféře!" Cink! Otáčím hlavu po zvuku a dlouhé vlasy se mi setrvačností omotávají kolem krku. Jednou, dvakrát... Škrtí to. Je ticho. K zalknutí. Modré plameny se vlní jako vodní řasy pod rozhoupanou hladinou. Slunce je obaleno hustým černým zkadeřeným mrakem a zvolna se roztáčí kolem své osy. Otáčky se zrychlují, tvoří se vír, zvětšuje se a sílí, strhává i vzduch, všechno míří k tomu černému klubku, i plameny se probraly ze své houpavé apatie a natahují se vzhůru. Stojím jako zkamenělá a všechno ve mně se dere výš a výš. I ticho vzhlédlo a napjalo se. Je soustředění až k nedýchání. Až k nevidění. K nežití. Vše se podrobuje temné rotující energii. Čas neexistuje. Gravitace se stala směšnou. Už-už TO přijde!! Vím to! Stačí jen více natáhnout vzpažené ruce! Stojím na špičkách. Ještě kousek!!! Žakruarů napětím nafouklá jak pouťová atrapa se odlepila od země a letí - obrovská a nehmotná, zelenýma vypoulenýma očima si proráží cestu bolavým vzduchem. Roztahuje tlamu a zuby jak šavle dlouhé vyrývají do pohyblivé tmy krvavé šrámy. Už je nadosah neúprosně se otáčejícího mraku. Jen stisknout zuby! Teď!! TEĎ!!! CVAK!... Z protrženého mračna vytéká žlutý pramínek slunečního světla. Sílí a dlouží se, míří dolů, na Zem. Dotýká se ztrnulých vršků chladných plamenů a zlaté pohlazení se zvonivě šíří po modře rozvlněném poli až k obzoru. Zní rolničky a lehký smích...
g_morr
01. 07. 2003
Dát tip
bosonohá: ta kočka je i má! zřejmě jsem u tebe zapomněl své srdce...

šupel *t

Prokletí
15. 01. 2001
Dát tip
*ŽaMmzS: tady byh rád pozvedl gradaci: až k nedýchání-až-k... moc povedená, má dobrý spád... žakruarů? neznám... přijde mi mírně nesrozumitelné přecházení mezi vlasy a ještěrkou, ale... moje chyba tak jako tak velice kvalitní m.

Bosonohá
30. 06. 2000
Dát tip
Eternal: k čemu? Dědouch: Waltariho divoká čtyřnohá kamarádka mne vodí za měsíčných nocí do hloubi lesů na čarodějné bylinky a muchomůrky... :-))) Ba ne :)) ... vždyť stačí jenom přivřít oči....

Eternal
30. 06. 2000
Dát tip
to ode mě nechtěj, prosím.

Šílená
30. 06. 2000
Dát tip
To je síla!!! Bosonožko ty se pera nepouštěj, to by byl učiněný hřích... O nic tam vlastně nejde - o nic z tohohle světa a přitom se všechno uvnitř napínalo s každým tvým slovem až k neúnosnosti - jsem dneska děsně nevyspalá tudíž mám trochu zjitřený senzory tohle mi na ně pořádně zahrálo... Musím se sem ještě vrátit až budu v pohodě - jestli to bude stejně silný...ale myslím že asi ano - máš fakt talent tip

Hackman
29. 06. 2000
Dát tip
to je ten pravy popisek do encyklopedii, je tam totiz skoro vsechno

Eternal
29. 06. 2000
Dát tip
Píšeš asi dobře, ale mě se hodně špatně čte něco, co má blízko k

Dědouch
29. 06. 2000
Dát tip
poslouchej, čim se sjíždíš?...že bych to taky prubnul...:_)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru