Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proč mne nemáš milovat

29. 06. 2000
6
0
1395
Autor
Bosonohá

Kategorie "Ostatní" = "Dopisy" P.S. Taky šuple. :-)

Hranatá světla ve tmě. Hvězdy se vzdaly, neónově bledé město triumfuje. Dvojitý odraz bílé tváře v deštěm rozvlněném okenním skle. Podrážděné, rozhádané hlasy členů kolejní rady v prskajícím dráťáku nade dveřmi. Tonu v tichu. Černé šmouhy přes duši. Sotva nakousnuté myšlenky umírají v půli. Můj milý, nejsme blíženci, nech mne odejít. Zaženeš-li mne do kouta, vytáhnu drápy! Nedám se spoutat, nezkrotnu v zajetí. Naopak. Miluji svobodu a nezávislost. Proto ta láska k divokým kočkám. K hrdým a nezkrotitelným šelmám. Dívám se z okna a bezduché paneláky se kácí, bortí a padají k zemi jak ve zpomaleném filmu. V němém filmu. Loudavé ticho si fialkově hvízdá a rozhlíží se zmrzlýma očima po chladném nočním nebi, které zlatě kouká do kraje. Čas se ohlédl, hodiny se zbavily svých pout a rozběhly se zpět. Je mínus pět hodin, jsme na prahu světa snů. Po špičkách opouštím své usínající bratry a sestry, na kraji pralesa čekám na známý, blízký šepot vlků a hadů: "Pojď blíž, človíčku. Jsme jedné krve - ty i já!". Naposledy se ohlédnu. Slunce došláplo bosýma nohama na ostrý hřeben zadumaných skal a nebe i země se zbarvily krví. Krysař Darmoděj se brodí po kolena rubínovým mořem a tóny jeho flétny vypalují do rudé, třesoucí se tmy zelené oči. Nebeské šelmy se probouzejí. Protahují se a smaragdové hvězdy dostávají lačně hladový výraz. Náhle je noční nebe plno divokého řevu. Poslouchám celým svým srdcem a chystám se překročit hranici pralesa. Nespěchám. Vím, že jednou ten krok udělám. A pak už nebude návratu.
mazec

Prokletí
15. 01. 2001
Dát tip
*Pmnm: něžná pof... opět fialová? máš ji ráda? Doporučuji Ti Else Lasker-Schulerovou, dostaneš-li se k Ní někdy... možná jste si v něčem blízké... víc neřeknu, jen tipnu m.

Jákob
13. 07. 2000
Dát tip
(*) TIPák

Bosonohá
30. 06. 2000
Dát tip
Děkuji, děkuji, vaše slova hřejí... Hacky, uz vím, co je touha po touze, touha po snu se skrytým strachem z materializace... uz vím a dávám si pozor.... Eternal-pořád doufám, že jsem nepřekročila. Ale někdy mne pronásledují sny o vypískání za přešlap..

Šílená
30. 06. 2000
Dát tip
....moc...moc...MOC RÁDA TĚ ČTU. "Náhle je noční nebe plné řevu" ...dokázala si tam vymalovat tolik mě blízkých obrazů že začínám přemýšlet o hranicích mezi pocity lidí...někdy se mi zdají dost mlhavé a sporné...

Cid
29. 06. 2000
Dát tip
Konečně někdo zkusil poezii v próze. Gratuluji. Chce to odvahuji řezat do toho surrealismus. Za odvahu Tip, ale více brousit. Talent je nesporný.

Hackman
29. 06. 2000
Dát tip
TOUHA JE SVOBODA ALE POZOR NA TOUHU PO TOUZE

Miroslawek
29. 06. 2000
Dát tip
Óóó jehly máš pod jazykem, ale slowník mám už z dřívějška, tak nevím. Krásný.

Eternal
29. 06. 2000
Dát tip
Oslepuje to černou mlhou..... tu mlhu jsi překročila a už nikdy se nemůžeš dostat zpět. A ty to víš, viď?

Dědouch
29. 06. 2000
Dát tip
Hodně, hodně dobrý!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru