Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stanice hlavní nádraží

16. 09. 2003
4
0
1075
Autor
clovrdka

Říká se, že v Praze je blaze. Když je člověku nejhůř, nesmí to za každou cenu vzdát...

Stojím a nevnímám nikoho kolem. Snad jen Tebe, když mě tu a tam obejmeš a políbíš. V životě jsem nebyla takhle zoufale bezmocná. S hrůzou v očích sleduji ručičky hodinek, co odkrajují vteřiny a minuty do odjezdu vlaku ve 20:23. Zůstaneš? Odjedeš? Vrátíš se? Bezradně chodím sem a tam, občas se zastavím a čekám na zázrak, možná na pokyn shůry…

 

Sedíš, vzhlížíš ke mně svýma důvěřivýma očima a možná čekáš na radu. Ruce mám položené na Tvých tvářích a se slzami v očích se na Tebe vyděšeně koukám.

 

„Byla bych hrozně ráda, kdybys zůstal, ale nemůžu Tě nutit…“ Je zbytečné to říkat, ale cítím, že něco říct musím. Jestli je zrovna tohle to pravé, věru netuším. Chceš mě vzít za slovo, ale červíček pochybnosti, strachu a nerozhodnosti odkládá tohle rozhodnutí na poslední zlomek vteřiny.

 

Před pár měsíci (je s podivem, že je to už skoro rok) jsme stáli na stejném místě a řešili stejný problém. Vlastně ne tak docela… Bylo to o pár metrů vedle a my jsme si nedokázali přiznat, jak hluboko pod kůží máme toho druhého.

 

Postáváme nedaleko pokladen a Ty mi náhle zmizíš z očí. Po chvíli Tě zahlédnu u jedné z nich a rozběhnu se za Tebou, ale po pár metrech se zastavím. Proč? Nevím. Možná, že kdybych to neudělala, koupil by sis lístek až na zítra. Těžko říct…

 

Naposledy mě obejmeš, hlesneš: „Miluju Tě“ a dalších pár slov, které nemám sílu vnímat. Zatmí se mi před očima. Než si uvědomím, co se seběhlo, v dálce před sebou vidím Tvůj třepotající se batoh, jak bereš schody po dvou, abys v poslední vteřině stihl vlak, co mi Tě odveze.

 

Propadám zoufalství, nohy mi najednou zdřevění a já jsem jak čerstvě narozené ptačí mládě, co vypadlo z rodného hnízda – bezbranná, ztracená, osamělá, na dně… Nejsem schopná uvažovat, jednám jako smyslů zbavená. Vytáhnu telefon, vytočím Tvoje číslo, jenže se nedovolám. Pobíhám dezorientovaně v hale a nemám daleko ke zhroucení. Mrknu na informační tabuli a běžím směrem na druhé nástupiště. Ani nevím, jestli mířím správným směrem. Nepřemýšlím, jen toužím po Tvém objetí, po Tvých slovech, po Tvé přítomnosti…

 

Na nástupišti není ani noha, vlaky postávají na jiných kolejích. Vytočím Tvé číslo ještě jednou a po chvíli uslyším Tvůj hlas. Jako naschvál nádražní rozhlas hlásí odjezdy dalších vlaků. Mluvím zmateně, opakuji tatáž slova a téměř nevnímám ta Tvoje. V pozadí je slyšet nadskakování vlaku, ve kterém sedíš. Sluchátko pak oněmí.

 

9. 9. 2003


clovrdka
03. 12. 2003
Dát tip
jo, každej má svůj způsob :-) můžeš mávat z oken auta, vlaku, letadla apod. :-)

clovrdka
01. 12. 2003
Dát tip
ne, život není jenom optimistickej, byl by pak děsně nudnej, nemyslíš? :-)

Rowenna
01. 12. 2003
Dát tip
Vidím to. Cítím to. Samá loučení - v životě. Prožila jsem si všechna ta svá. Nechodím na nádraží, většinou. Ale obíhám barák, nejdřív mávám z jedněch oken, proběhnu bytem, mávám z druhé strany, dokud nezmizí za rohem.... :-)

clovrdka
30. 11. 2003
Dát tip
Petro, nic konec nemá a tohle už vůbec ne... moc se trápím, ale žiju, přežívám a užívám... tenhle příběh je dost zamotaný už sám o sobě :-)

Petra
30. 11. 2003
Dát tip
ja viem.....nikdy nie je jasná hranica medzi koncom a začiatkom....a na poveru: niečo končí aby sa niečo ešte krajšie mohlo začať už dávno neverím....viem nie je to asi to optimistické čo by som ti mala napísať ale bohužial životná skúsenosť mi dopriala zistiť ako to v skutočnosti je....žial ti ani nenapíšem že trápenie prejde....sú totiž trápenia vydržia až do konca života....ale som rada že prežívaš, ver nie si v tom sama....sme minimálne dve....a verím že v tomto klube je viac ludí..... možno odstupom času sa každý príbeh aspoň trochu rozmotá...respektíve vlyvom času získame iný pohľad na vec....držím palce.

Petra
30. 11. 2003
Dát tip
ja viem.....nikdy nie je jasná hranica medzi koncom a začiatkom....a na poveru: niečo končí aby sa niečo ešte krajšie mohlo začať už dávno neverím....viem nie je to asi to optimistické čo by som ti mala napísať ale bohužial životná skúsenosť mi dopriala zistiť ako to v skutočnosti je....žial ti ani nenapíšem že trápenie prejde....sú totiž trápenia vydržia až do konca života....ale som rada že prežívaš, ver nie si v tom sama....sme minimálne dve....a verím že v tomto klube je viac ludí..... možno odstupom času sa každý príbeh aspoň trochu rozmotá...respektíve vlyvom času získame iný pohľad na vec....držím palce.

Petra
28. 11. 2003
Dát tip
dik....prinutilo ma to k slzam...do poslednej chvile som čakala ako to skonči... davam TIP

clovrdik
24. 09. 2003
Dát tip
clovrdko, jo, tak to často bejvá ... život a pocity z něj plynoucí .. :-)

clovrdka
24. 09. 2003
Dát tip
clovrdik anebo naopak...

clovrdka
23. 09. 2003
Dát tip
clovrdik řekla bych obojí...

clovrdka
21. 09. 2003
Dát tip
clovrdik pocitovka či co píše život? REDH0T ne, není (viz řádek výše), tak daleko sice ne, ale co je to daleko? v některých chvílích je to i za roh...

clovrdka
21. 09. 2003
Dát tip
clovrdik pocitovka či co píše život? REDH0T ne, není (viz řádek výše), tak daleko sice ne, ale co je to daleko? v některých chvílích je to i za roh...

clovrdik
21. 09. 2003
Dát tip
clovrdko ... tak to já nevím.. ty seš autorka ...

clovrdik
16. 09. 2003
Dát tip
pěkně popsaná pocitovka, nejsou tam zbytečný slova a čtenář má pocit, jako by tam po tom nádraží běhal s tebou ... velmi působivé a dávám TIP

REDH0T
16. 09. 2003
Dát tip
To je scénáristická čtrta J. Dietla ke včerejšímu dílu Nemocnice na kraji města ? Odjíždí taky do Afriky ?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru